Danske Modelbyggere Forum

  • Februar 18, 2019, 22:20:35 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Sider: [1] 2 3 ... 10
 1 
 Dato: I dag ved 21:52:54 
Startet af Per M - Nyeste indlæg af Per M
Stor tak til Christian Marschall for hjælp med de decaler jeg ikke selv lå inde med til No.56 skemaet til XM174.
Og så må I bære over med mine amatørbilleder taget med telefonen. Den arbejder knap så godt med genskin fra alufarven.
Det er næsten blasfemi at lave det flotte skema og så forsøge at gengive det som det på et slidt og udtjent fly ::)
Mangler stadig lidt stencils.

 2 
 Dato: I dag ved 21:41:16 
Startet af Mads Thomsen - Nyeste indlæg af Mads Thomsen
Er der nogen der har lavet registrerings numre (N-97x) i 1:72 til de danske seahawks til “hjemme print”? Og kan man evt. få en kopi af filen...?

 3 
 Dato: I dag ved 20:46:31 
Startet af Bo - Nyeste indlæg af Søren Leonhardt
Jeg kommer fra omkring kl 12:00

/ Søren 72

 4 
 Dato: I dag ved 19:12:22 
Startet af Dan Mouritzsen - Nyeste indlæg af SteenB
Måske en dum tanke, men kunne man forestille sig at en søgning via firma-navnet måske kunne bringe noget? ???

 5 
 Dato: I dag ved 19:09:24 
Startet af SteenB - Nyeste indlæg af SteenB
Hej Carsten.

Spændende; det fif har jeg noteret mig.  :D

Kunne man forestille sig at sådan en gang klar lak også kunne klar ruder/canopies der er blevet "frosty" af superlim monstro? ::)

Mvh
Steen

 6 
 Dato: I dag ved 18:23:43 
Startet af Dan Mouritzsen - Nyeste indlæg af Bjørn
Ja, og havde der været et billede af registreringsattesten ville det være nemmere.  ;D. Så havde Dan vel ikke spurgt.
Den dobbelte vulst på døren under vinduet et et træk, som ses på nogle af Studebakers modeller. Dog ser ventilationsåbningerne ikke helt ud som dem de brugte.

Hilsen Bjørn

 7 
 Dato: I dag ved 17:31:09 
Startet af Dan Mouritzsen - Nyeste indlæg af runcare
Hvis billedet viste motorgril og kølerhjelm, ville det nok være nemmere. Der sad fabriksemblemet jo tit. Måske kan du pejle dig nærmere ind på typen, ved at undersøge hvilke lastbilsproducenter, der på daværende tidspunkt - eller årene op til - blev forhandlet i Danmark. Umiddelbart ville jeg skyde på en Ford; de havde jo produktion i Tyskland og vel en af de mest almindelige lastbiler rundt om i Europa før krigen.

 8 
 Dato: I dag ved 17:20:24 
Startet af Flemming Hansen - Nyeste indlæg af runcare
Vær dog lidt nænsom, Stormer; manden ligger jo allerede ned og bider i græsset ;D Hvis galt skal være, kan han jo begynde at handle i Fakta i stedet for. Har for nyligt set 2 bilmodeller i 1/32 Airfix - en Aston Martin og en Jaguar banevogne i GT klassen hos den lokale til 99 kr. stykket. Og det er uden form for væmmelige gebyrer og astronomiske fragtrater.

Men jeg kan dog godt frygte for hvad de private fragtoperatører finder på ude i Østen af griske tiltag, også på et tidspunkt slår igennem her i Europa. For så er det vist helt godnat med fru Knudsen, for os andre :( :( :'( 

 9 
 Dato: I dag ved 16:59:17 
Startet af SteenB - Nyeste indlæg af Carsten
Hej Steen
Klar lak ovenpå mat og ruden bliver klar igen. Jeg har været ude for det nogen gange når jeg fik mat lak på et fly-canopy. Klar lak på og vupti!  ;D

 10 
 Dato: I dag ved 14:03:48 
Startet af SteenB - Nyeste indlæg af SteenB
Hej Carsten

Aha - ja sådan et "gangster-trick" var jeg ikke helt opmærksom på!  :P

Jeg har ikke prøvet det før, så jeg skal lige sikre mig at jeg forstår det korrekt; det du siger er, at giver man en gang alm. klar/blank lak, så bliver ruden klar igen?  ??? Hvis ja, så er det da bestemt noget jeg skal huske - HVIS jeg lander i samme situation igen, så tak for tippet.  :)

Mvh
Steen

Sider: [1] 2 3 ... 10