Danske Modelbyggere Forum

• December 12, 2019, 15:39:53 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: 1:125 U-47  (Læst 1533 gange)

Neckcheese

• Gæst
1:125 U-47
« Dato: April 27, 2011, 19:04:41 pm »

Dette er en ældre model som jeg byggede i 1991 som vandt Dommernes Favoritpokal samme år ved IPMS DM.

Billederne er langt fra perfekte, men giver nok et fornuftigt indtryk af modellen.

Det er Revell's model, som er lavet om til vandliniemodel og placeret i en et "hav" af polyfilla, som er modelleret med en ske. Havet er sprøjtemalet i rigtigt mange tynde lag af blå, grøn og grå og til sidst lakeret med halvmat, vandbaseret møbellak. Bølgetoppene er highligted med hvidt.
Ubåden er detaljret med rælinger i tynd messingtråd samt kabler etc. i tynd kobbertråd. Figuren er delvis scratchbuilt.

Jeg var utrolig glad for at jeg vandt Dommernes Favoritpokal, som var en stort ting dengang (og sikkert også i dag - hvis den stadig eksisterer), for det var jo "eksperterne" som havde udnævnt netop denne model til den bedste ud af mange hundrede modeller.

Men det jeg synes der var mest fedt - var at den havde ikke kostet noget særligt at bygge - kun et skod-byggesæt der var købt på udsalg + lidt spånplade og Polyfilla - og så lidt fantasi :-)
Der var rigtigt mange superflotte modeller med dette år - og mange havde kostet formuer at bygge med resindele og fotoæts etc. Så derfor var det så vigtigt at min model vandt - for det viste at sjælen i modellen var det vigtigste - og det var derfor den lille ubåd vandt - når man så den var man ikke i tvivl om at dette var en lille ubåde midt på det store og ubarmhjertige Atlanterhav.

Nå det var lidt nostalgi - men U-47 har overlevet sammen med mig og står i min stue idag

mvh

Niels

Logget

Jan Klarbæk

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
    • Armorama - også alt andet
Sv: 1:125 U-47
« Svar #1 Dato: April 27, 2011, 19:27:00 pm »

Et smukt og attraktivt resultat, specielt taget i betragtning af, at rewells 1:125 sæt bestemt ikke har det bedste ry.

Også imponerende den har overlevet så længe!

Vh/Jan
Logget
"Jamen, så byg da!"

På et eller andet tidspunkt i mit liv flytter jeg til et sted hvor vejret måles i grader og ikke i mm. ...

Neckcheese

• Gæst
« Svar #2 Dato: April 27, 2011, 19:55:45 pm »

Et smukt og attraktivt resultat, specielt taget i betragtning af, at rewells 1:125 sæt bestemt ikke har det bedste ry.

Også imponerende den har overlevet så længe!

Vh/Jan

Nej det er ikke noget supersæt - og ja især flot at den har overlevet så længe i min varetægt :-)

Niels
Logget

Peter fra Danmark

• Nyt medlem
  • *
« Svar #3 Dato: Marts 13, 2012, 20:47:30 pm »

Hej

Jeg blev helt i tvivl om jeg var havnet det rigtige sted Neckcheese. Har lige set det samme her!!
http://ovp.forum24.se/ovp-about13079-0-asc-100.html
Nå det ændre ikke på kvaliteten af dit dio. Fantastisk arbejde, vandet og patineringen, Tillykke.
Logget
Hilsner fra smilets by

Peter

Håkan Ekberg

• Modelbygger
« Svar #4 Dato: Marts 15, 2012, 11:35:14 am »

Mycket fint bygge Niels! Tycker att du fått till vattnet väldigt bra!

Håkan
Logget