Danske Modelbyggere Forum

• Januar 19, 2020, 07:02:09 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Byggedagbog: Staermose  (Læst 8747 gange)

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
Sv: Byggedagbog: Staermose
« Svar #15 Dato: December 15, 2008, 17:13:53 pm »

Så er der blevet arbejdet lidt med green stuff. Led ved arme og ben har fået lavet nye mancheter. Og der er lavet svejsninger på selve dragten.

Der er også lavet en antenne. Lavet af en kanyle og et stk tynd metal wire.

Piloten er også ved at være færdig. Nu med slanger monteret og linser i hjelmen.

« Senest Redigeret: December 19, 2008, 06:09:54 am af Staermose »
Logget
"You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #16 Dato: December 17, 2008, 13:38:47 pm »

Jeg er begyndt at lave de sidste finjusteringer i fht posituren den skal stå i. Tester det sammen med basen.

Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #17 Dato: December 18, 2008, 21:55:58 pm »

Så er malerarbejdet på ydersiden langsomt kommet igang. Benene er bliver malet for sig og samlet med overdelen senere. Af erfaring ved jeg at det kan være svært at komme ind i alle kroge, når modelen er færdig samlet.
De er blevet grundet med mat sort (ved godt at det ser blankt ud på billedet). Og med en gammel pensel, som har fået skåret de yderste af hårene af, har jeg malet guldfarve på. Det er en guld til vegge på børneværelser, købt i Bilkas haveafdeling.
Faldt en dag over produktet da jeg så i kø i førnævnte. Det hang ved siden af en liste med farveprøver. Disse Disney farver beregnet til at blive brugt sammen med stencilspå vægge. Men på faveprøverne kunne jeg se at der var struktur i guldet. Der er og så en sølv farve med en anden størrere type struktur.
Det slog mig at denne ville være glimrende til diverse effekter på modeller. Heriblandt at skulle simulere overfladen på pansrede køretøjer, og/eller Ma.K dragter. Så den blev købt og er blevet brugt et par gange før.

Teknikken er simpel.
1. Grund modellen.
2. Påfør guldfarven ved at duppe den afskårende spids af penslen på modelen. Lad være med at male hen over som man normalt ville gøre. da dette giver en, for mig, uønsket stribe effekt i stedet.
3. Giv modellen en ny gang grunder.
4. Afslut med at male modelen i korrekte farver. Guldet nedenunder giver nu en let nubret effekt.

Materialer og model.

Og som effekten ser ud, inden anden gang grunder.
Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #18 Dato: December 18, 2008, 21:58:06 pm »

Er jeg ved at være den eneste der synes at titlen SOLO er lidt for rammende til denne konkurence? Jeg synes ikke der er mange der har fået postet meget af deres projekter (Jens undtaget)
Logget

Tom Nielsen

• Gæst
« Svar #19 Dato: December 18, 2008, 22:34:21 pm »

Tak for ideen med kanyleantennen....Jeg har tit siddet og fintænkt over leddelte antenner...Og endnu engang skal man hente ideer hos scifi byggere... :D
Logget

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #20 Dato: December 18, 2008, 23:58:35 pm »

Er jeg ved at være den eneste der synes at titlen SOLO er lidt for rammende til denne konkurence? Jeg synes ikke der er mange der har fået postet meget af deres projekter (Jens undtaget)

Ja, det kan der være noget om, men det er nok heller ikke alle, der bygger så hurtigt som dig.  ;)

MVH

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #21 Dato: December 19, 2008, 06:08:57 am »

Sci fi har den "fordel" at det er måske nok den bredeste genre inden for modelbyg. Især hvad angår teknikker som kan anvendes det ene eller andet sted. Der er lånt inspiration fra  stort set alle andre genre. Jeg tror aldrig at der vil være en teknik som er er utrolig genre specifik, som ikke vil kunne anvendes på et eller andet sci fi (fx er cernit teknikker ikke særligt anvendeligt på mange andre genre end panser, men vil sikkert kunne bruges på et eller ander sci fi). Så når modelbyggere står og snakke om hvordan de har løst en given ting på deres model lytter jeg gerne.

... men det er nok heller ikke alle, der bygger så hurtigt som dig.  ;)

MVH

Jens

Jeg stiller ikke krav til hvor langt man på dette tidspunkt bør være kommet, eller hvor meget man har lyst til at dokumentere, men en lille update havde da ikke skadet ;)
Der er mange deltagere i denne konkurrence der ikke har nået meget andet end at vise deres sæt frem. Og vi er vel ved at have overstået ca. 1/4 af tiden allerede.
Logget

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #22 Dato: December 19, 2008, 14:41:25 pm »

Og vi er vel ved at have overstået ca. 1/4 af tiden allerede.

Nu stresser du mig!  :P
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #23 Dato: December 20, 2008, 10:03:48 am »

Du har jo rent fakstisk vist at der er fremgang i dit projekt, det var mest for at stresse alle de andre ;)
Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
« Svar #24 Dato: December 20, 2008, 11:33:19 am »

Du har jo rent fakstisk vist at der er fremgang i dit projekt, det var mest for at stresse alle de andre ;)

Vi har jo et arbejde der skal passes!
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder

kristensen

• Gæst
« Svar #25 Dato: December 20, 2008, 16:01:20 pm »

Ja og har samtidig bevist at ikke meget mere end 1/4 del af tiden er nok, så hvorfor jage afsted.  ;D
Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #26 Dato: December 20, 2008, 17:00:51 pm »

Jeg antager ud fra din mangel af smileys at det er et udtryk for din mangel på humor.

Sakset fra din egen byggetråd (ved dette indlæg, er dette det sidste der er skrevet i tråden)
ja ja .. jeg er skam gået igang, efter dette billede blev taget. Regner med at poste en gennemgang af de rensede dele iløbet af ugen!

Her antager jeg så et dit arbejde de sidste 2-3 uger har været utroligt overvældende.

Og for en god ordens skyld, lidt smileyer, bare for at vise at jeg ikke mangler humor... endnu ihvertfald.
 :) ;) :D ;D :o 8) :P :-*  :) ;) :D ;D :o 8) :P :-*  :) ;) :D ;D :o 8) :P :-*  :) ;) :D ;D :o 8) :P :-*  :) ;) :D ;D :o 8) :P :-*  :) ;) :D ;D :o 8) :P :-*  :) ;) :D ;D :o 8) :P :-*  :) ;) :D ;D :o 8) :P :-*  :) ;) :D ;D :o 8) :P :-*  :) ;) :D ;D :o 8) :P :-*  :) ;) :D ;D :o 8) :P :-*
« Senest Redigeret: December 20, 2008, 17:02:40 pm af Staermose »
Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #27 Dato: December 20, 2008, 17:05:47 pm »

Ja og har samtidig bevist at ikke meget mere end 1/4 del af tiden er nok, så hvorfor jage afsted.  ;D

Det gør sig vel kun gældende hvis du bygger samme model som mig.

Jeg kan vel uden at fornærme for mange sagtens forestille mig at, det at to forskellige personer der bygger to forskellige modeler ikke vil bruge det samme time antal. ;)
Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #28 Dato: December 31, 2008, 16:13:57 pm »

Nu da julen er vel overstået har jeg haft lidt tid til denne model igen. der er begyndt at komme maling og decals på her og der. Der mangler stadig en del små detaljer som er udeladt endnu pga. at nemmere at kunne komme til at male.

Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #29 Dato: Februar 28, 2009, 11:56:03 am »

Hvorfor gøre ting færdige som man kan udskyde til allersidste øjeblik?
Her er min færdige model så ;)

Der følger flere billeder senere. Dette er kun for at vise at den er blevet færdig inden for tidsgrænsen.

Logget