Danske Modelbyggere Forum

• Oktober 14, 2019, 01:43:24 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Thetis 1/72  (Læst 1336 gange)

taars_nord

• Nyt medlem
  • *
Thetis 1/72
« Dato: Juli 21, 2011, 23:10:21 pm »

Hej

Jeg har endnu holdt mig til danske propelmaskiner i 1/72, men har nu fået en lille skibsdille

Er der nogle som vil dele deres erfaringer med, at lave en Flower class om til F340 Thetis i 1/72

Jeg er mest interesseret i årgangen omkring 1958

Jeg er klar over, at der skal laves en del om, ser frem til at få nogle gode råd

mvh
Martin
Logget

yamato

• Modelbygger
  • Bring the big battleships back....
Sv: Thetis 1/72
« Svar #1 Dato: Juli 22, 2011, 09:18:31 am »

Hej Martin.
Lyder som et spændende projekt, er det revell/Monograms Flower class corvette, du havde tænkt dig at bygge om.

Har selv revell/Monograms Flower class corvette, liggende i kælderen, lyder som en god ide at bygge den om til F340 Thetis, eller noget andet dansk.

Kender du den hjemmeside her.. http://www.maritimevenner.com/TH.html..

Umiddelbart ser det ikke ud til at der er ret meget, der skal bygges om, har dog ikke studeret det i detajler endnu.
Tror jeg selv vil overveje at bygge min som F340 Thetis.

Per

Linket virker åbenbart ikke, kopier det og sæt det ind i din Browser, og tryk enter.
« Senest Redigeret: Juli 22, 2011, 09:36:06 am af yamato »
Logget
Bring the big battleships back

taars_nord

• Nyt medlem
  • *
« Svar #2 Dato: Juli 22, 2011, 16:26:56 pm »

Hej Per

Ja, det er Revells udgave af Flower class, som skal under kniven.

Jeg har fået fat i nogle tegninger af Thetis, så jeg må vel bare igang med at se efter ændringerne. Selve skorsten er vist flyttet længere tilbage i 50erne.

Jeg ville dog gerne høre fra nogle som måske har prøvet at bygge den.

Så .......

hilsen
martin
Logget

Jacob Teckemeier

• Modelbygger
« Svar #3 Dato: Juli 22, 2011, 20:31:42 pm »

Hej Martin

Jeg har set en model af F-340, Thetis, som utvivlsomt er baseret på Matchbox-sættet. Den står/stod i eskadrebygningen for 1. eskadre (ISE) på Flådestation Frederikshavn. Så med mindre du har forbindelser, er den desværre nok ikke lige sådan at komme til at tage i øjesyn.

Ideen om at bygge Matchbox' Flower Class dansk, har også optaget mig. Jeg er dog aldrig nået særlig langt med researchen. Min umiddelbare observation er at det virker lettest at bygge en så tidlig dansk udgave som muligt da der skete temmelig omfattende ombygninger langs ad vejen. Men måske tager jeg fejl, og hvem har også sagt at det skulle være let?

Hvis du ikke kender den i forvejen, kan jeg anbefale bogen Flådens Skibe og Fartøjer 1945-1995 hvor klassen er godt beskrevet.

http://nyboderboghandel.dk/soefart-36/flaadens-skibe-og-fartoejer-1945-1995-326.html

Mvh

Jacob
Logget