Danske Modelbyggere Forum

• Januar 18, 2019, 12:34:17 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Nyheder for figurbyggere  (Læst 13257 gange)

kristensen

• Gæst
Nyheder for figurbyggere
« Dato: December 05, 2008, 20:44:48 pm »

Her kan postes nyheder om nye og kommende figursæt, og andet som har forbindelse til figurer.

Så jeg vil lige starte med denne nye buste fra YS Masterpieces

Ace of Spades

http://www.ysmasterpieces.com/product_ace_of_spades.htm

« Senest Redigeret: December 05, 2008, 20:47:14 pm af kristensen »
Logget

kristensen

• Gæst
Sv: Nyheder for figurbyggere
« Svar #1 Dato: December 05, 2008, 20:51:40 pm »

Ny bog fra Periscopio: ADVANCED FIGURE MODELLING - Vol. 1

http://www.periscopio.gr/site/bookDetailsEng.asp?bookID=293&cID=01

Tror nemt jeg kunne finde plads til den i min bogreol  ;D

Logget

kristensen

• Gæst
« Svar #2 Dato: December 05, 2008, 22:17:05 pm »

Spartan General fra: Ares Mythologic

http://www.aresmythologic.com/fotospartangeneral.htm

Logget

kristensen

• Gæst
« Svar #3 Dato: December 06, 2008, 22:33:10 pm »

Lige et par kommende sæt fra: Hat

Carthaginian Cavalry and Command i scala 1/32

http://www.hat.com/Curr2/Bx9056CC/Bx9056CCb.html

Og så lige et sæt for tossehoveder som mig, der med stor fonøjelse kaster sig over figurere i 1/72  ;D

Napoleonic Light Ambulance

http://www.hat.com/Curr2/Bx8103LA/Bx8103LA.html

« Senest Redigeret: Januar 01, 2009, 14:29:38 pm af kristensen »
Logget

kristensen

• Gæst
« Svar #4 Dato: Januar 01, 2009, 14:31:20 pm »

« Senest Redigeret: Januar 01, 2009, 14:38:45 pm af kristensen »
Logget

Lille Jens

• Modelbygger
  • Fugleinfluenza og en masse støvede byggesæt -no go
« Svar #5 Dato: Juli 07, 2010, 19:17:38 pm »

Revell har faaet russian guard infanteri og Red devills 1944 i 1/72.

(bemaerk brug af udenlandsk tastatur)
Logget
Myten om landbytossen?

Eksistere ikke længere

Lille Jens

• Modelbygger
  • Fugleinfluenza og en masse støvede byggesæt -no go
« Svar #6 Dato: Juli 14, 2010, 09:54:18 am »

Der skal lige siges at de boeger de havde hos modelzone var temmelig interasante om Wehrmacht og bemaling og Uniformer!
Logget
Myten om landbytossen?

Eksistere ikke længere

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #7 Dato: Juli 02, 2011, 19:13:18 pm »

1/6 model af en kvindelig Stormtrooper, baseret på et fandesign og derfor naturligvis ikke en del af den officielle Star Wars kanon. Men det skal da ikke afholde mig fra at synes at den er fin at se på ;)

Kan bestilles her.

Logget
"You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"

Tom Nielsen

• Gæst
« Svar #8 Dato: Juli 02, 2011, 19:50:03 pm »

Ja..Hun er fin at se på  ;D

Men hvad h...... laver et 7,92 LMG fra Deutche werhmacht sammen med hende ?
« Senest Redigeret: Juli 02, 2011, 19:56:36 pm af Tom Nielsen »
Logget

nikolaj

• Bygger som en pro
  • 84 mm er det eneste der dur.
« Svar #9 Dato: Juli 02, 2011, 20:16:41 pm »

Ja hun er en fin stromtrooper, så vidt jeg ved brugte lucas LMGét i lettere ombygget version til nogen stormtrooperne, det ses vist nok i 4¨éren hvor sandtrooperne leder efter r2-d2 og C3PO og en ombygget stengun som stormgeværer ligeledes til stormtrooperne, men der er sikkert en masse der ved meget mere om det.
Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #10 Dato: Juli 02, 2011, 22:32:35 pm »

Er det ikke en MG-34 vi kigger på her (når vi en gang har set bort fra den optiske effekt der skjuler den slags i billedet) og ikke en 7,92 LMG?

I den klassiske trilogi er langt de fleste skydevåben baseret på ægte våben, blot tilføjet lidt dimser her og der. Våbenkyndige vil nemt kunne genkende de enkelte våben, til trods for deres forklædning. Det blev gjort hovedsageligt af to grunde. Det ene er at ægte våben bare ser mere naturtro ud, end ting en designer har fundet på skal ligne et ægte våben. Og da der blev brugt en del våben af ældre dato, havde disse også en del naturlig slidtage som var med til at sælge dette univers som noget der ikke var for langt fra vor egen hverdag. Da da ting der optræder deri som brugsgenstande så slidt og brugt ud, ganske som vi er vant til.
Og det andet er at man ved at bruge ægte våben, frem for en rekvisit i plast kunne affyre blanke patroner. Dette gav et naturligt rekyl, mundingsild (ellerhva'detnuendhedder) og en lille smule medfølgende røg. Derved kunne special effekt gutterne nemmere tilrettelægge deres laser effekter. Og da våbenene (på nær laser effekten) se ud til fysisk at virke som traditionelle våben, så godtager man nemmere at denne anden virkelighed kunne finde sted.

Hjalp det lidt på forståelsen for hvorfor ældgammelt tysk materiel og unge sci-fi frøkener er blandet sammen til en lille fiks model? ;)
Logget

Tom Nielsen

• Gæst
« Svar #11 Dato: Juli 02, 2011, 22:57:41 pm »

Det er faktisk ved at være en berømthed...Dette gamle stykke tungt tysk isenkram..

Det var den samme motorbøsse, som blev brugt i Aliens 2 i en lettere modificeret udgave..

Jeg har stadig mareridt over netop LMG´et...Fordi jeg som ganske ung blev vildledt til en kort men hæsblæsende karriere i det danske Hjemmeværn....Jeg var i en patruljeenhed, hvor tre af os havde motorbøssen som personligt håndvåben...Forøvrigt også i en modificeret udgave, idet jeg selv havde forsynet min, med en bæresele, lavet af en gammel rullesele fra en bil....Og havde en gammel ammunitionstaske hængt ude på siden ved udkastet, til opsamling af patronhylstre.

Man kunne på denne måde skyde ganske præcist fra stående stilling...(jeg har lagt Saabmål ned på denne måde i en afstand på op til 75 meter)

Dette var naturligvis bare et sidespring....Men det forklarer måske min interesse for LMG´et
Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #12 Dato: Juli 02, 2011, 23:28:48 pm »

Citat fra: Tom Nielsen
Det var den samme motorbøsse, som blev brugt i Aliens 2 i en lettere modificeret udgave..

I Aliens (der er ikke noget total ;) ) er det eneste våben jeg kan hitte på der bare minder om en LMG, Drakes og Vasquez' smartgun også kendt som M56. Men det er en MG-42 den er baseret på.
Logget

Bo

• DMB-Udstiller
  • Bygger som en pro
  • *
  • Århus
    • Mig
« Svar #13 Dato: Juli 03, 2011, 00:24:35 am »

Jo, det er MG 34 som Stormtropperne's DC-15 er baseret på, men et MG 34 er faktisk også et
7.92 mm LMG ( let maskin gevær)
Det er dog ikke det samme som Tom tænker tilbage på med så stor sagelighed, det er efterfølgeren MG 42 eller nærmere bestemt
en vidreudvikling af denne
Vi har siden 62-63 anvendt en forbedret udgave af MG 42 i den danske forsvar, den hedder MG 3, men herhjemme benævnt
LMG M/62

Bo

Er det ikke en MG-34 vi kigger på her (når vi en gang har set bort fra den optiske effekt der skjuler den slags i billedet) og ikke en 7,92 LMG?

Hjalp det lidt på forståelsen for hvorfor ældgammelt tysk materiel og unge sci-fi frøkener er blandet sammen til en lille fiks model? ;)
Logget
"Men folk er generelt "bange" for andre som tør tage initiativ, det skulle jo nødig komme til at lykkes for dem"

http://www.aros-aamk.dk/

Marschall

• Bygger som en pro
    • Århus Modelbyggeklub
« Svar #14 Dato: Juli 03, 2011, 09:21:06 am »

Hvis vi nu skal gå ned på fluekne**er-niveau, så er MG M/62 i det danske forsvar lig med det tyske MG 42/59, som igen er et MG42, hvor kammeret er ændret fra patron 7,92x57 til 7,62x51 (NATO-kaliberen).

MG3 optrådte mig bekendt første gang i Danmark fra ca. 1976. De fulgte med Leopard 1A3. Hvor jeg iøvrigt selv har haft fornøjelsen af at uddele 7,62mm projektiler med rund hånd.

Vi har sikkert også fået flere MG3 til infanterienhederne siden. Det var da at håbe - jeg har haft fat i mange slidte LMG'er i min tid i hæren.

Mvh
Christian
Logget
I don't have a short temper. I just have a quick reaction to bullshit...