Danske Modelbyggere Forum

• Januar 18, 2019, 13:01:15 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: bog for nybegyndere  (Læst 5668 gange)

funkydanny85

• Nyt medlem
  • *
  • Daniel Østergaard
Sv: bog for nybegyndere
« Svar #15 Dato: Marts 29, 2015, 18:36:24 pm »

Jeg vil klart anbefale Bill Horans Bog. Det er biblen ved skulpturering. Der udover kan jeg anbefale guden Mike Blanks bog. Har selv bygget en del figurer fra bunden ved hjælp af de to bøger. Har en et par anatomi bøger jeg bruger meget. Ikke kun ved figur bygning men også erhverv og hobby. Tegner anatomi ud over skulpturing. Men der er nogle basic regler som der også er beskrevet i tråden. SOM SKAL FØLGES. Det er at en krop er harmonisk, balanceret men samtidig er mennesket også evig inviduelt. Men hoved regel er at hovedet og hænder har samme længde. hovedet ganget med 7 plus en halv giver en dynamisk krop. Fire hoveder giver over ekstremitet dvs kranie, arme, torso og bækkrnets begyndelse. De næste tre en halv giver under ekstremitet. Men det mest vigtigst er at observe kroppe.
Logget
Daniel Østergaard

runcare

• Bygger som en pro
Sv: bog for nybegyndere
« Svar #16 Dato: Marts 30, 2015, 19:43:26 pm »

Der er selvfølgelig også den mulighed, når det drejer sig om civille og dyr, blot at bruge de produkter der allerede er på markedet. I plast laver både Miniart og Masterbox fra Ukraine flere sæt bondegårdsdyr og civille, dog hovedsageligt ældre, kvinder og børn fra Østeuropa. Tamiya lavede for flere år siden også et sæt bondegårdsdyr og ind imellem har der dukket dyr op (æsler, hunde, katte, firben) i byggesæt fra andre producenter, bla. Dragon.

Tager du fat i de mindre resinproducenter som f.eks. MAIM (Tyskland), Mantis Miniatures (Polen), Stalingrad (Rusland), Plus Model (Tjekkiet), m.fl. udgives der også herfra både civille og dyr. Navnlig Mantis udgiver fast en hel række sæt med alle slags dyr - både tamme og vilde - i en sublim, flot støbning. Specielt deres fisk, padder og flagermus, er ikke emner jeg har set andre kaste sig over. Lige med undtagelse af nogle ætsproducenter, som laver sommerfugle og insekter i hvad jeg vil betegne som den klaskede udgave ;D At få flade ætsninger til at fremstå som 3D skabninger, falder her - efter min bedste mening - helt udenfor.

Skal du bruge sko og hovedtøj, har Plus Model lavet 2 meget flotte sæt hatte og huer, sko og tøfler, til begge køn. Skalaen på alle sæt er 1/35 (51-54mm). Mange producenter har en dårlig vane med at kalde deres figurer for 1/35, selvom de vitterligt er nærmere 1/32 og større. Men markedet for 1/35 er tydeligvis for lukrativt, til de kan afholde sig fra at omgåes sandheden.

Så man skal se sig for..... >:(
Logget