Danske Modelbyggere Forum

• Marts 21, 2019, 23:00:00 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Udenlandske anmeldelser  (Læst 780 gange)

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
Udenlandske anmeldelser
« Dato: December 08, 2011, 11:13:54 am »

På det store internet findes der mange sites og fora der ikke er ulig vor eget sted her. Og ganske som her er der ildsjæle som brænder for at dele ud af deres viden og oplevelser med byggesæt. Tråden her er tiltænkt til links af en sådanne karakter.

Da de i udlandet tit taler udenlandsk kan det af og til være rart med en oversættelse. Dertil kan Google translate bruges. Det er ikke altid en god oversættelse, men den kan nogen gange hjælpe lidt med forståelse for hvad der bliver skrevet.

Rebel Blokade Runner
Kært barn har mange navne, det mere korrekte er Tantive IV.
Det var det først rumskib der viste sig på lærredet i den første Star Wars film i året 1977. Et lille rumskib, flygtende fra en imponerende stor kejserlig Stardestroyer. Jeg tror ikke der er mange der har set filmen som ikke husker denne scene.

På trods af dette og hvad jeg selv synes er et fantastisk rumskib design, så er der aldrig blevet udgivet et traditionelt plastsamlesæt. Men her er det at Garage Kits kommer ind i billedet. Små, ofte enmandsfirmaer der udgiver niceprodukter, næsten altid i resin. Dette kan bruges til små oplag og det er "nemt" at have med at gøre derhjemme. Dette er set i lyset af hvilke maskiner der kræver at lave sættet i plast som fx Hasgawa, Tamiya, ERTL Osv osv.
Den er lavet som et resin samlesæt af Randy Cooper som tidligere har arbejdet som modelbygger for diverse film og TV produktioner.
Prisen er $375  og kan bestilles på hans eget site her.

Anmeldelsen jeg viderebringer er skrevet på siden StarShipModeler. Et "gammelt" site set i fht. internettets alder. Der bliver pimært skrevet om rumskibe og andre ting fra Sci-Fi film, tv og bøger. Men ikke udelukkende, dette er bare deres primære interesse.

Selve anmeldesen af sættet kan læses her.
Logget
"You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"