Danske Modelbyggere Forum

• Juni 27, 2019, 10:24:34 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7

Forfatter Emne: il Tempo Gigante  (Læst 33910 gange)

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
Sv: il Tempo Gigante
« Svar #15 Dato: December 12, 2011, 07:55:06 am »

Den findes også som papirmodel.

Kan downloades her: http://www.hokenstrom.com/il-tempo-gigante.html i sort/hvid og farver. Instruktioner her: http://www.hokenstrom.com/flaklypa.html

Pragtfuld film. Havde dobbelt DVD udgaven, men lånte den ud og fik den aldrig tilbage. HULK!

Skulle der være nogen, der ville af med dobbelt DVD'en, så er jeg interesseret.

DanTDBV

Jeg kender godt den papir version. Og til de af jer der påtænker at printe og bygge den, hver opmærksom på at proportionerne er ukorrekte især ser det ud som om de bagerste udstødnings rør er fire gange for store.

Ærgeligt at have mistet sin DVD version af filmen  :'(
Logget
"You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #16 Dato: December 12, 2011, 23:06:12 pm »

Jeg har lige modtaget en mail!
Hej Jakob
Tusind tak for hjælpen, har købt denne på ebay, samt købt figure på den norske hjemmeside du gav mig linket til.

"Denne" henviser til en Il Tempo Gigante som afsenderen netop har vundet på et auktionssite. Og figurene kan stadig købes direkte hos Caprino.

Det der ligger bag denne mail var en henvendelse fra ham til mig, om et køb af en tilsvarende bil. I en lillebitte smule bedre stand. Prisforskellen var dog at den bedre kostede ca. kr. 11.000,- mere.
Nu er han sluppet med kr. 1000-1500,-. Blot fordi at han tog sig sammen, googlede sig frem til dette fine site og skrev en høflig mail til mig om råd ved køb af den dyrere bil. Mit råd var at han skulle vurderer om det var pengene værd eller om han kunne "leve" med noget der var en lille lillebitte smule ringere. Den store forskel er at han ikke har fået sigtekornet på køleren med. Til gengæld har nu både en bil og et figursæt for en brøkdel af den pris han først blev oplyst.

Humlen bag dette indlæg er at der nu er folk uden for dette forum der søger vor ekspertise (jeg selv bruger termen meget meget løst ;) )
Er der nogen af jer andre det har oplevet at blive kontaktet fra folk der ikke selv er medlem herinde på baggrund af noget i havde vist eller skrevet?
Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #17 Dato: December 13, 2011, 22:02:18 pm »

De sidste par dages research i denne bil har afsløret (for mig i det mindste) nogle pudsige ting. Nye detaljer opdaget, underlige samlinger/materialer og andet spas.
Men det vigtigste er dog at have fundet denne. Skulle jeg nogen sinde få fingere i en så indeholder den dele der gør at jeg mere præcist ville kunne vurderer størrelsen på den største af modelbilerne.
Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #18 Dato: December 16, 2011, 22:57:27 pm »

Når nu jeg alligevel gennemgik modellen med henblik på engang selv at skulle bygge den, så tænkte jeg at jeg lige så godt kunne få lavet nogle tegninger af den.
Som en bette purk i de tidlige 80'ere erindrer jeg at jeg ofte tegnede netop denne vogn. Også tit sammen med kammeraterne, men der var vist ingen af os dengang der havde forestillet os at få alle detaljer med. Hvis den ligende, så var det godt nok!
Gud ske tak og lov for at man er blevet meget mere analfikseret på sine gamle dage. Tegningerne er langt fra komplette, faktisk er det kun denne ene side der endnu er tegnet. Og især på den udvendige del af den bagerste motor mangler der en del detaljer.

Disclaimer. der er i dette indlæg hverken lagt op til diskussioner om religion eller seksuelle præferencer.
Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #19 Dato: Marts 14, 2012, 22:28:38 pm »

For de film, bil og norsk interesserede oplyses det at filmen Bjergkøbing Frand Prix atter vil blive vist i de danske biografer.

PS
Jeg har leget med farver.
« Senest Redigeret: Marts 17, 2012, 22:24:20 pm af Staermose »
Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #20 Dato: Marts 17, 2012, 22:16:19 pm »

Så er bilens venstre side tegnet færdig. Klik på billedet for større version.

« Senest Redigeret: Marts 18, 2012, 21:50:25 pm af Staermose »
Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #21 Dato: Marts 22, 2012, 13:34:01 pm »

Tegningen af bilen set fra oven er ca. 75% færdig.
Ved at lave disse tegninger får jeg også en bedre forståelse for hvordan ting hænger sammen. De kan se ud på en måde i perspektiv, men når de skal tegnes ind som her, så skal jeg vurdere hvorledes de tager sig ud set fra side, fra toppe. osv.

Jeg tror at dette ville være en god øvelse for de modelbyggere der af og til klager over at den ene eller anden dims sidder forkert, har forkert form eller mangler. Ved at skulle tegne et emne helt igennem ogdager man hvor svært det er at får alle dele til at passe i alle perspektiver, især når man kun har fotos at tegne efter. Og nogle gange er det ikke muligt at finde alle oplysninger, og så må der jo et gæt til.

Det har under alle om stændigheder givet mig en større respekt for det arbejde der ligger i at lave en model.

Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #22 Dato: Marts 22, 2012, 19:26:39 pm »

Citat fra: Zimmer
Er der nogen der ved om man kan få overstående i byggesæt??

Spørgsmålet der startede denne tråd.
Nogle vil sikkert sige at de kan huske at have set bilen som samlesæt, men som jeg har skrevet tidligere var det ikke et traditionelt sæt som det vi kender fra fx Tamiya, Hasegawa, Monogram osv osv.
Det mindede faktisk mere om de snap kits som Revell laver i dag, Hvor dele bare skal pilles af rammerne, og så klikkes sammen. Hver del i sin farve og materiale. Det er egentlig det det var.
Og nu har jeg fundet billeder der understøtter påstanden. Ikke af mine egene biler, men de viser og hvordan "samlesættet" så ud. Disse er fra Dag Hjørneruds samling

« Senest Redigeret: Februar 10, 2013, 21:20:58 pm af Staermose »
Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #23 Dato: April 01, 2012, 23:18:51 pm »

Tegningen af bunden er begyndt. Da jeg ingen billeder har at tegne efter fra denne vinkel, så er der meget der er baseret på gætterier. Der mangler dog stadig en del detaljer, før jeg er helt tilfreds. Især på den bageste motor er der mange steder hvor jeg selv har været nødt til at fylde ud med detaljer der kunne være plausible.

Den forreste motor er også ved at blive tegnet, det var den nemmeste måde at fange mange af detaljerne til denne motor korrekt.
Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #24 Dato: April 02, 2012, 13:38:13 pm »

Så er den forreste motor tegnet færdig.

« Senest Redigeret: April 02, 2012, 13:40:06 pm af Staermose »
Logget

hsmed

• Lettere øvet
  • **
  • Ry
    • Danskerbiler
« Svar #25 Dato: April 02, 2012, 13:44:27 pm »

Det er et ualmindeligt imponerende stykke forarbejde - men jeg har et lille krakiler-spørgsmål: Bilen har 3 udstødninger i hver side - men motoren har kun afgangsrør på venstre side. Hvordan skal det komme til at spille sammen?
Logget
Mvh
Henning Smed
www.danskerbiler.dk

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #26 Dato: April 02, 2012, 13:50:21 pm »

Citat fra: hsmed
Bilen har 3 udstødninger i hver side - men motoren har kun afgangsrør på venstre side. Hvordan skal det komme til at spille sammen?

Og tilmed 4 afgangsrør!
Jeg antager de samles med magi ;)

Jeg er klar over "problemet", men sådan er det tit med film modeller. At det indvendige ikke passer med det udvendige. Tænk bare på hvor mange du har set denne film uden at lægge mærke til denne anomali?
Mine tegninger er baseret på det der kan ses i filmen, og det viser med al tydelighed at supernøjagtighed ikke var et vigtigt emne for Bjarne Sandemose og Ivo Caprino (uanset hvad de så end hævder i diverse dokumentarfilm).

Så der skal finde en eller anden løsning hvis den skal bygges som model, meeeen mon ikke jeg har noget gemt i ærmet? :D
Logget

hsmed

• Lettere øvet
  • **
  • Ry
    • Danskerbiler
« Svar #27 Dato: April 02, 2012, 14:17:00 pm »

Jeg antager de samles med magi ;)

Det er en løsning i sand Il Tempo Gigante ånd!!!!!!  :D
Logget
Mvh
Henning Smed
www.danskerbiler.dk

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #28 Dato: April 03, 2012, 14:51:28 pm »

Det er officielt. Jeg ER en nittetæller!
Jeg har fundet en nitte på et reference billede som mangler på et andet. Det er døvlme træls!!!
Her er en lille liste over de ting samt referencebilleder der bl.a. skal takles undervejs:

1. Mængden af skidt og møg
2. Nitten under bøjlen der holder båthornet
3. Det "ovale" felt lige bag reagensglas
4. Papir/vat i reagensglas
5. Nitter på plade der holder forrude (ikke tydeligt på dette billede)
6. Sidespejl (ikke tydeligt på dette billede)

Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
« Svar #29 Dato: April 03, 2012, 15:07:27 pm »

blev modellen ikke lavet i 2-3 forskellige størrelser ??? kunne det være årsagen til de forskellige detaljer?
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7