Danske Modelbyggere Forum

• April 24, 2019, 07:04:42 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7

Forfatter Emne: il Tempo Gigante  (Læst 33502 gange)

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
Sv: il Tempo Gigante
« Svar #30 Dato: April 03, 2012, 15:17:12 pm »

blev modellen ikke lavet i 2-3 forskellige størrelser ??? kunne det være årsagen til de forskellige detaljer?

Normalt ville jeg sige ja, hvis det var en anden film det drejede sig om. Men her er det den samme bil som undergik diverse ændringer undervejs, mens de filmede.
En af de mere pudsige ændringer er kølerhjelmene. De er jo rare at have så der er nemmere adgang til motoren. men en det meste af løbet er de ikke på bilen. Men da den skal i pit så dukker de på magisk vis op.

Uden motorhjelme
(Billede link virker ikke mere)
« Senest Redigeret: Juni 18, 2018, 20:07:40 pm af Staermose »
Logget
"You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #31 Dato: April 06, 2012, 13:29:35 pm »

Så er jeg nået til fronten.
Når jeg nu har valgt at tegne bilen set fra 6 sider, så er det også her at der kommer til at opstå problemer. Ting der i den ene vinkel passede fint med reference materialet har det nogen gange med at se forkert ud. når de bliver overført til  en anden vinkel, og dette giver så en del arbejde frem og tilbage mellem de forskellige tegninger indtil at alt passer.
Der er stadig et stykke vej før jeg er tilfreds med denne tegning.

Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #32 Dato: April 06, 2012, 14:05:05 pm »

Men det er også dette stadie der viser når der er noget der viser sig at være målt korrekt op.
Der er ikke meget plads, men det ser da ud som om at motoren passer som den skal.

Logget

AlocDrol

• Modelbygger
« Svar #33 Dato: April 07, 2012, 02:00:13 am »

Hej Staermose

Super spændende tråd, er altid lige inde og "glugge" når der er noget nyt :-)

Med alt det arbejde du ligger / lægger (har aldrig lært at kende forskel) i dette, synes jeg du skulle overveje om det på en aller anden måde kunne lade sig gøre at få "masse" - produceret modellen, som samlesæt. Jeg tænker her at der virkes til at være god efterspørgsel, og jeg vil da også købe en straks! :-D Men igen, godt gået!

Mvh AlocDrol
Logget
"Not all those who wander are lost" - Gandalf

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #34 Dato: April 07, 2012, 08:53:38 am »

Hej Staermose

Super spændende tråd, er altid lige inde og "glugge" når der er noget nyt :-)

Med alt det arbejde du ligger / lægger (har aldrig lært at kende forskel) i dette, synes jeg du skulle overveje om det på en aller anden måde kunne lade sig gøre at få "masse" - produceret modellen, som samlesæt. Jeg tænker her at der virkes til at være god efterspørgsel, og jeg vil da også købe en straks! :-D Men igen, godt gået!

Mvh AlocDrol

Når et sæt skal produceres så er de mange forhold der skal tages i betragtning. Ved denne er et af de vigtigste vel om der skal indhentes en licens, om måske endnu mere vigtigt om det overhovedet kan lade sig gøre at få en sådanne?
Skal sættet produceres som plast eller som resin?
Ved plast skal der findes et firma der kan håndtere den slags, og så kommer man ikke ud over en licens. Og sættet skal produceres i et stort antal for at det er økonomisk forsvarligt. Og der vil muligvis være steder hvor der skal gåes på kompromis med detaljer, for at holde produktionsomkostninger nede.
Resinsæt kræver også at der er nogen der kan hælpenmed produktionen, men her kan der også være en masse problemer. Det væsentligste jeg ser vil være at priSen vil blive meget høj pr. sæt.
Og alt i alt, vil jeg mon selv være tilfreds med et sæt hvor der er indgået kompromisser af den ene eller anden slags?

Mit ideelle sæt vil være produceret i hvid plast, med sorte gummihjul, andre slanger som metalfjedre, kabler i flere farver til detaljer rundt omkring og photoetch dele.
Men jeg er ret sikker på at selv ved skala 1/24 vil dette blive et meget dyrt sæt. Og er der mon SÅ mange der gerne vil have bilen som samlesæt, der samtidig vil betale så meget for et kompliceret sæt??
En anden overvejelse jeg har haft, er om jeg ville være tilfreds med skala 1/24?
Skulle jeg blot bygge et enkelt eksemplar til mig selv, så ville det nok blive i en noget større skala.

Hvis der er andre herinde der kunne være interesseret i denne bil som samlesæt/model, så sig endelig til. Og skriv gerne hvad i ville have af krav til den; pris, skala, detaljer osv osv.
Logget

kristensen

• Gæst
« Svar #35 Dato: April 07, 2012, 13:12:23 pm »

Puhha Jakob

Selv om jeg nok aldrig ville få den bygget er tanken om at have sættet stående ikke dårlig.

Detaljer: Med dig som bagmand er jeg ikke i tvivl om at der ikke vil være mangel på dem.

Skala: 1/24 nok mest for prisens skyld, gerne 1/12

Pris: Har ingen anelse, men 12-1500 ville da på ingen måde virke afskrækkende, heller ikke selv om min kone læser med på forummet, jeg er nemlig godt gift  ;D
Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #36 Dato: April 07, 2012, 14:11:09 pm »

Puhha Jakob

Selv om jeg nok aldrig ville få den bygget er tanken om at have sættet stående ikke dårlig.

Detaljer: Med dig som bagmand er jeg ikke i tvivl om at der ikke vil være mangel på dem.

Skala: 1/24 nok mest for prisens skyld, gerne 1/12

Pris: Har ingen anelse, men 12-1500 ville da på ingen måde virke afskrækkende, heller ikke selv om min kone læser med på forummet, jeg er nemlig godt gift  ;D

Som modelbygger så kender man jo ofte de faldgrupper der kan være i et samlesæt. Og skulle denne se dagens lys som serieproduceret sæt, så ville jeg da helst undgå de fleste.
Men faktum er at dette er en bil der henvender sig primært til børn, og et sæt i det omfang jeg ønsker nok ikke ville kunne sælges i nok eksemplarer til de modelbyggere der har penge og evnerne til det.
Men dette er kun hvis det skulle produceres som et traditionelt plast sæt.

Som et GK sæt har jeg jo den frihed bare at kunne hælde alle de detaljer i æsken som jeg måtte ønske til frygt for købernes pengepung.
Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #37 Dato: April 07, 2012, 14:25:25 pm »

Og lige et lille kig på farveversionen der er blevet opdateret med diverse tingester her og der, som er dukket op undervejs da de andre vinkler er blevet tegnet.

Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #38 Dato: April 11, 2012, 11:51:29 am »

Hjertet i bilen må uden tvivl være retometerfordeleren.

Her ses Kjell Aukrusts tegning som den optræder i filmen.

Og her er Bjarne Sandemoses model af den, bygget ud fra tegningen oven over.

Og min fortolkning af modellen.

Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #39 Dato: April 13, 2012, 22:12:39 pm »

Jeg har leget med farver.

Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #40 Dato: Maj 23, 2012, 22:03:09 pm »

Jeg har lige været en tur forbi en printer i dag, fik tre ark med tilbage. Hvert på 50x70cm.

Logget

James Humble

• Gæst
« Svar #41 Dato: Maj 23, 2012, 22:21:28 pm »

Hej Staermose

Det er dælme et meget flot resultat du har fået ud af det.Dem kan du godt være stolte af

mvh Kim
Logget

Ugly

• Garvet modelbygger
« Svar #42 Dato: Maj 23, 2012, 23:46:54 pm »

;D
du burde sætte kopier til salg?
Logget

Jesper

• Bygger som en pro
  • If you se me running try to keep up.
« Svar #43 Dato: Maj 24, 2012, 06:35:13 am »

Ja det er super flot hvad ville sådan et kopi koste

Jesper
Logget
Because you get a kick out of it !!
I reject reality and substitute my own !!
Fredericia Jylland Danmark

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #44 Dato: Maj 24, 2012, 08:58:19 am »

;D
du burde sætte kopier til salg?

Ja det er super flot hvad ville sådan et kopi koste

Jesper

Jeg har sendt jer en besked.
Logget