Danske Modelbyggere Forum

• Juni 26, 2019, 20:11:12 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Et forslag  (Læst 1812 gange)

Thomas Lund

• Bygger som en pro
Et forslag
« Dato: Marts 31, 2012, 13:00:44 pm »

DMB bevæger sig væsentligt langsommere end mange andre fora, så hvad med at lægge alle 'Færdiggjorte projekter' sammen til et. Jeg ved selv at jeg er for dårlig til at komme rundt i de andre og misser sikkert en masse. På den måde ville vi kunne få et mere levende forum som måske bliver selvforstærkende. Jeg er ikke sikker på om det samme kan gøres for 'Igangværende', eller om de enkelte discipliner er for forskellige, men måske kan man lære noget af de andre.

Efter min mening i hvert fald
Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
Sv: Et forslag
« Svar #1 Dato: Marts 31, 2012, 20:59:43 pm »

Thomas, alt er vel relativt ... jeg har da oplevet fora der bevæger sig endnu "langsommere" end DMB  ;D .. men jeg kan godt se hvad du mener.

Men derfor synes jeg ikke personligt, at dit forslag er nogen vanvittig god idé .... Jeg er bruger på et tysk SciFi-modelbygger fora, hvor de bruger den model .... der er delt op i en masse forskellige kategorier, til research og igangværende projekter ... men alle færdiggjorte projekter samles i een kategori ..

personligt synes jeg at det er noget rod, og gør oversigten over færdiggjorte projekter uoverskueligt. For hvorfor skal jeg tvinges til at bladre igennem 2-3 sider med færdiggjorte fly og kampvogne, inden jeg f.eks kommer til et scifi-projekt, hvis fly og kampvogne ikke siger mig en fløjtende meter ....

Du har ret i, at nogle af kategorierne er meget inaktive .... men til gengæld mener jeg at vores opdeling giver brugeren mulighed for at være selektiv.
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder

monzta

• Modelbygger
« Svar #2 Dato: April 03, 2012, 13:31:10 pm »

Personligt syntes jeg dette forum er et af de mest overskuelige jeg er stødt på. Min anden store hobby er gamle biler (i skala 1:1 :) ) og her er jeg medlem af en del fora´s hvor tingene går en del hurtigere end her, men hvor det til gengæld er mega uoverskueligt. Det er forfærdeligt.

Måske man istedet kunne opfordre folket til at smide flere "projekter" op eller lign. Det er selvfølgelig smag og behag om man kan lide at dele sine fremgangsmåder med andre, men jeg finder det ufatteligt inspirerende at sidde og se hvordan andre løser de problemer de støder på. Jeg har selv gjort det og har også fået rigtig meget god feedback og kritik som jeg virkelig kan bruge til noget. Jeg syntes at der måske er en lille "fims" af at herinde holder man kortene lidt tæt på kroppen, og det syntes jeg er synd hvis det er tilfældet.

Mvh
Ruben
Logget

Spike E

• Garvet modelbygger
« Svar #3 Dato: April 03, 2012, 13:49:46 pm »

Kunne ikke være mere enig med Niels.
 "The Club House" er den model-bygge forum hvor jeg føler mig bedst tilpasse, og den er også opdelte i forskellige kategorier m.h.t. folks interesser. De har en "Model Museum" gallery hvor alle færdige projekter kan udstilles og en "Model Museum" afdeling af forumet selv hvor mand kan vise og diskutere folks færdiggjørte arbejde - men den bladrer jeg hurtigeste igennem da jeg vil hellere læse mere end "flot" "godt gjørte" osv uden detaljerede kritisk opbakning (d.v.s. "flot fordi... godt gjørte fordi...)

DM er den Dansk forum for mig - som det er.

Spike.
« Senest Redigeret: April 24, 2012, 01:12:18 am af Spike E »
Logget
Quocunque jeceris stabit.