Danske Modelbyggere Forum

• December 10, 2018, 00:48:16 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Esbjerg Åben lørdag eftermiddag  (Læst 3853 gange)

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
Sv: Esbjerg Åben lørdag eftermiddag
« Svar #15 Dato: September 16, 2012, 22:09:23 pm »

Tak for et godt EÅ! :)

Jeg er enig med Bobber og andre, der mener, at man kun bør stille op én gang med sine modeller. Det er i hvert fald det princip, jeg selv opstiller efter. Set fra et publikumsperspektiv er det kedeligt at se de samme modeller igen og igen.

Jeg forstår godt, at mange har lysten til at udstille deres modeller (igen), men der er det som tidligere nævnt muligt at udstille dem uden at stille op i konkurrencen.
Måske det var værd at overveje, om der kunne laves en udstilling med tidligere vindere (1., 2. og 3. pladser)?
På den måde kan man også underholde sig med at sammenligne vindermodellerne fra år til år.

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

Bo

• DMB-Udstiller
  • Bygger som en pro
  • *
  • Århus
    • Mig
« Svar #16 Dato: September 16, 2012, 22:27:51 pm »

Jeg er helt på samme linje, mine modeller får et forsøg hvert sted.
Hvad andre gør må de selv om, men er at deltage med tidligere placerede
modeller ikke lidt som at fiske i et ørred dambrug?

Bo

P.S.. Kanon ide Jens, udstilling af tidligere placerede modeller
Logget
"Men folk er generelt "bange" for andre som tør tage initiativ, det skulle jo nødig komme til at lykkes for dem"

http://www.aros-aamk.dk/

Tom Nielsen

• Gæst
« Svar #17 Dato: September 16, 2012, 23:36:44 pm »

Tak for et godt EÅ! :)

Jeg er enig med Bobber og andre, der mener, at man kun bør stille op én gang med sine modeller. Det er i hvert fald det princip, jeg selv opstiller efter. Set fra et publikumsperspektiv er det kedeligt at se de samme modeller igen og igen.

Jeg forstår godt, at mange har lysten til at udstille deres modeller (igen), men der er det som tidligere nævnt muligt at udstille dem uden at stille op i konkurrencen.
Måske det var værd at overveje, om der kunne laves en udstilling med tidligere vindere (1., 2. og 3. pladser)?
På den måde kan man også underholde sig med at sammenligne vindermodellerne fra år til år.

Jens

Ideen er faktisk go, men kunne det være muligt at stille borde op, ude langs kanten i de to sale, på den måde ville tidligere vindermodeller stå ud for de respektive klasser ? Udstillingen som helhed, ville også virke lidt mere samlet.

Forøvrigt skal lyde et stort tak for et vellykket arrangement...
Logget

Jan Klarbæk

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
    • Armorama - også alt andet
« Svar #18 Dato: September 17, 2012, 08:43:42 am »

Uha.... nå, jeg ved hvad jeg selv gør - lige så snart en model er bygget færdig, så mister jeg interessen for den. Jeg tager den dog med i Esbjerg og Randers - een gang hvert sted, hvis jeg ellers er tilfreds med den, og så ryger den ned i et skab i kælderen ...

Så for mit vedkommende kan jeg klart sige, at jeg ikke vil tage modeller med til f.eks. udstilling med mindre jeg bliver hårdt presset  :D

Jeg kan ikke rigtigt hidse mig op over, at en model bliver genudsendt, der skal jo også være noget på bordet, men egentligt synes jeg det er lidt synd for byggeren, at man ikke kommer videre og får lavet et nyt mesterværk...

Hvad er det jeg prøver at sige ... ? at fremfor at efterleve reglerne, så synes jeg reglerne skal blødes lidt op - den kvikke dommer ender alligevel (beviste eller ubevist) med at straffe en genudsendelse - tror jeg ...

;)
Logget
"Jamen, så byg da!"

På et eller andet tidspunkt i mit liv flytter jeg til et sted hvor vejret måles i grader og ikke i mm. ...

HHS

• Bygger som en pro
« Svar #19 Dato: September 17, 2012, 17:01:43 pm »

Hej

Ja - tak for et rigtigt godt arrangement i Esbjerg..igen.

God ide med et " dem der har vundet bord" - så de kan blive "luftet" igen og nydes af nye modelbyggere.
At afvige indenfor JUNIOR klassen synes jeg er ok. 2. og 3. plads bør her have en chance for at avancere op.

POINT / PLACERING.

At vinde noget er ikke målet for min hobby. Det er arbejdet hjemme der tæller - men jeg kunne godt tænke alligevel mig hvis det var muligt at få oplyst placering i de klasser man stiller op. Det er lidt følsomt område....men jeg ved de bla. gør det til DM i København/ I.P.M.S. I den klasse jeg stillede op i år i Esbjerg var der rigtig mange flotte modeller. Synes det kunne være interessant og se hvor min model egentlig lå placeret i forhold til de 3 flotte vindende modeller. Var det 4. plads eller 17 plads..?? Hvad mener i om det ???? (Hvis det ikke bliver oplyst på selve dagen kunne det måske uploade`s på hjemmesiden efterfølgende).

Logget

Osvald

• Nyt medlem
  • *
  • Lettere øvet
« Svar #20 Dato: September 22, 2012, 14:50:11 pm »

Hej Alle

Et stort tak for et godt EÅ 2012, det er for en stor del jeres fortjenste med den store mængde nye modeller som i slæbte med til konkurrencen.

Med hensyn til 1.2. og 3. pladser er reglsættet at vinderen vinderen ikke kan deltage i Esbjerg Åben mere, men det er naturligvis op til den enkelte modelbygger om modellen som fik en 2. eller 3. plads, skal havde en ny chance til at indkassere en 1. plads året efter.

Udstillinger af en hver art er aldtid velkommende.

Med venlig hilsen.
Tommy, Formand EMF.

P.S Esbjerg Åben 2013 er 14-15 september, så sæt lige kryds i kalendren, vi ses.
Logget
Tommy  Osvald Sørensen
www.Esbjergmodelbyggerforening.dk

Bo

• DMB-Udstiller
  • Bygger som en pro
  • *
  • Århus
    • Mig
« Svar #21 Dato: September 30, 2012, 14:02:42 pm »

Hej Peer, Steffen, Oswald (Tommy) og de andre fra Esbjerg MF

Jeg vil lige høre om i er kommet vidre i overvejelserne omkring nedenstående, jeg har også flere gange opfordret jer til
det samme som HHS skriver
I ville gøre mange af deltagerne en stor tjeneste

Bo

POINT / PLACERING.

I den klasse jeg stillede op i år i Esbjerg var der rigtig mange flotte modeller. Synes det kunne være interessant og se hvor min model egentlig lå placeret i forhold til de 3 flotte vindende modeller. Var det 4. plads eller 17 plads..?? Hvad mener i om det ???? (Hvis det ikke bliver oplyst på selve dagen kunne det måske uploade`s på hjemmesiden efterfølgende).
Logget
"Men folk er generelt "bange" for andre som tør tage initiativ, det skulle jo nødig komme til at lykkes for dem"

http://www.aros-aamk.dk/

Peer S

• Gæst
« Svar #22 Dato: September 30, 2012, 15:35:23 pm »

Hej Bo

Det er i vores overvejelser til næste år.
Logget