Danske Modelbyggere Forum

• Oktober 14, 2019, 00:30:34 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: BRONCO HMS Vanguard S-28 SSBN Submarine 1/350  (Læst 804 gange)

Larsen

• Nyt medlem
  • *
BRONCO HMS Vanguard S-28 SSBN Submarine 1/350
« Dato: Februar 02, 2016, 23:15:13 pm »

Hejsa

Jeg tror det er lykkedes, men jeg er ikke sikker...

Har været væk fra hobbyen i mange år, omkring 18 år! Jeg har præsenteret mig nogle år siden i en anden tråd.

Dengang... For ca. 2 år siden prøvede jeg at starte op, og fik gang i min airbrush igen... Men livet kom i vejen!

Nu, faldt jeg tilfældigvis over det gamle Space 1999 Eagle sæt og tænkte at det måske var en god måde at finde sin "modeling mojo" igen ;) Samtidig faldt jeg sørme også over sættet i overskriften til kr. 51,- og tænkte her er da et sæt hvor man må forvente at nå maler fasen ret hurtigt!

Det er i og for sig også rigtigt... men lidt pudsning og spartle skal der til.

Jeg starter denne tråd i håb om at kunne holde mig selv fast i, at det er rigtig hyggeligt at bygge modeller:-) Fordi mit skur er lige koldt nok nu, sidder jeg inde på kontoret og kan se lidt ubåds dokumentar imens jeg sliber lidt her og der... rigtig hyggeligt.

Nu er sådan en ubåd mest sort i sort, min maling er lige så gammel som mit sidste model eventyr, altså ca 18 år, jeg har kigget til dem da jeg fik start min airbrush op igen og de fleste holder endnu... Ifølge manualen skal den være grå på bunden semigloss sort midt på og mat sort på toppen. Jeg havde tænkt mig at holde igen med weathering i forhold til skalaen.

Jeg har aldrig rigtig brugt lak (cotes) før... Jeg overvejer at give hele skroget satin sort fra humbrol, weather den lidt og så opnå de forskellige finish med mat cote fra Humbrol på det lille område på toppen hvor mandskabet skal kunne gå, og give resten sating cote fra humbrol.

Nu håber jeg så at der er nogle herinde der har en bedre ide:-)

Her er lidt billeder.

Alle mine gamle Humbrol farver... som sagt er disse checket for et par år siden og da virkede de endnu:-)

« Senest Redigeret: Februar 03, 2016, 14:05:06 pm af Larsen »
Logget

Sherman

• Lettere øvet
  • **
Sv: BRONCO HMS Vanguard S-28 SSBN Submarine 1/350
« Svar #1 Dato: Februar 03, 2016, 09:35:27 am »

Hej Larsen,

Jeg er selv også begyndt at bruge Humbrol Acrylic Varnish. Er godt tilfredse indtil videre. Jeg bruger mat, når jeg vil patinere med pulver, og Gloss/Satin, når jeg vil patinere med washes.

Hvad er der sket med billederne? Jeg kan ikke se dem.

Mvh

Larsen

• Nyt medlem
  • *
« Svar #2 Dato: Februar 03, 2016, 14:09:07 pm »

Hejsa

Tak for svar... jeg havde egentlig tænkt mig at patinere direkte oven på malingen og kom så til at tænke på at hvis jeg ville bruge pulver burde jeg vel egentlig lakke skidtet bagefter:-) Men ja klart blank eller halv blank til wash. Jeg tænker jeg prøver med en semi gloss sort med et stænk af en anden farve for lige at tippe den en lille smule væk fra det helt sorte.

Billederne burde virke nu... det er hundrede år siden jeg har prøvet at linke til egen hjemmeside. Dårlig undskyldning, jeg ved det.

Lige nu er det stadig samlingen der er i fokus... jag hader seamlines:-( Billederne er taget med min tlf jeg har et rigtigt spejlrefleks men med telefonen ryger de direkte i dropboxen og er tilgængelige med det samme.

« Senest Redigeret: Februar 03, 2016, 14:23:14 pm af Larsen »
Logget

Larsen

• Nyt medlem
  • *
« Svar #3 Dato: Februar 04, 2016, 23:06:52 pm »

Det er faktisk ret hyggeligt at sidde her og pudse medens youtube underholder med dit eller dat:-)

Nu mangler jeg bare at pudse det sidste med 120 sandpapir og så en tur med noget 600 eller 800 sandpapir. Så prøver jeg at give den lidt sort eller grå for at se om der er fejl.

Logget