Danske Modelbyggere Forum

• November 17, 2018, 01:31:41 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Esbjerg Åben 2013  (Læst 12841 gange)

HHS

• Bygger som en pro
Sv: Esbjerg Åben 2013
« Svar #15 Dato: September 16, 2013, 22:31:15 pm »

Jeg kørte hjem med mismod og en vis tristhed over at det var sidste gang med Esbjerg
Esbjerg er mit DM, et super arrangement lavet af en flok ildsjæle fra Esbjerg, de fortjener at
kæmpe gang klapsalver
Jeg har haft rigtig mange gode timer i Esbjerg og det er dem jeg vil tænke på nu, og jeg gider
ikke bruge energi på at forholde mig til folk med hang til spinat tramperi

Tak for den gang Esbjerg, well done

Bo

Flotte ord - godt sagt Bo.  Tak til ildsjælene i Esbjerg herfra. MVH  HH

Logget

Allan F1 Nielsen

• Garvet modelbygger
« Svar #16 Dato: September 16, 2013, 22:56:07 pm »

Jeg kørte hjem med mismod og en vis tristhed over at det var sidste gang med Esbjerg
Esbjerg er mit DM, et super arrangement lavet af en flok ildsjæle fra Esbjerg, de fortjener at
kæmpe gang klapsalver
Jeg har haft rigtig mange gode timer i Esbjerg og det er dem jeg vil tænke på nu, og jeg gider
Bo
Flot Bo. Du rammer med et fint indlæg det essentielle i hele den her sag.
Logget
Mvh
Allan F1 Nielsen

Marschall

• Bygger som en pro
    • Århus Modelbyggeklub
« Svar #17 Dato: September 17, 2013, 11:36:22 am »

kæmpe gang klapsalver

Bo

Flotte ord - godt sagt Bo.  Tak til ildsjælene i Esbjerg herfra. MVH  HH

Vel talt.

Mvh
Christian
Logget
I don't have a short temper. I just have a quick reaction to bullshit...

Juel

• Lettere øvet
  • **
« Svar #18 Dato: September 17, 2013, 11:52:59 am »

Du har sgu da sagt noget klogt Bo  ;)

Jeg tilslutter mig koret, og håber stadig.
Brugerbetaling afskrækker heller ikke mig, når det drejer sig om Esbjerg.

Vi sad 54 personer og spiste lørdag aften. Hvis hver person smed 100kr, var vi dog et stykke af vejen.

Peter
Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
« Svar #19 Dato: September 17, 2013, 12:06:11 pm »

Lad mig da tilslutte mig koret af dem der synger Bo's Sang (lad den for evigt være kendt som "Bo's Hymne"  ;D ) .. og nej jeg gider heller ikke det der med spinat ... Jeg fandt (og finder stadig) Flemmings valg af tid og sted upassende, og det ramte mig bare på det helt forkerte tidspunkt ... jeg beklager meget hvis det stødte nogen .. EDIT: Jeg har flyttet indlæg der relaterer til mit svar til Flemming over i Slagmarken ... primært for at holde denne tråd relevant!

Nok om det, og så tilbage til sagen.

Jeg brugte lige 30-60 minutter efter arrangementet til at gå rundt og snakke med EMF-gutterne og takke dem for alle de helt fantastiske arrangementer de har lavet igennem tiden (tror jeg personligt har deltaget i 10+ stk siden 1997). Jeg er mand nok til at indrømme, at det blev gjort med en klump i halsen. Jeg kan ikke beskrive hvor ked af, jeg er at Esbjerg Åben ikke er mere, og hvor ubeskrivelig meget jeg kommer til at savne det næste år. Det er og har altid været årets højdepunkt for mig. Der kommer til at være et gabende sår i kalenderen næste år  :'(

Tusind, millioner tak til Tommy, Steffen, Henrik, Peer, Niels Jørgen og resten af EMF-slænget for at have givet mig og resten af deltagerne nogle uforglemmelige oplevelser igennem tiden!

Jeg håber virkelig, at mange vil tage Tommys afsluttende opfordring til sig, og prøve at arrangere noget fremover. Det behøves jo ikke at starte i samme skala .. start småt og godt, og lad det vokse derfra.

God vind fremover til EMF... hvor jeg dog håber I får blod på tanden igen.
« Senest Redigeret: September 17, 2013, 17:53:55 pm af KrokoHunter »
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder

Allan F1 Nielsen

• Garvet modelbygger
« Svar #20 Dato: September 17, 2013, 19:39:03 pm »

Vi kan vel alle sammen være enige om at det er noget rigtigt lo.. at Esbjerg må lukke. Og vi synes vel også alle sammen at kommunen svigter i den her sag. Men når man nu står tilbage med en rigtig negativ ting synes jeg lige vi også skal bemærke en rigtig positiv ting. Esbjerg lukker IKKE pga manglende deltagere, manglende antal modeller, manglende interesse for emnet, manglende tilskuere og andre ting der peger den helt forkerte vej for vores store fælles interesse. 
Der er med andre ord stadig masser af grobund omkring vores hobby. Det synes jeg vi skal huske på midt i al tristheden. Og så har man vel altid lov at håbe på at der viser sig en eller anden uventet hjælp omkring lokaler osv så vi igen kan få et rigtigt godt initiativ på banen.
Logget
Mvh
Allan F1 Nielsen

Stormer

• Bygger som en pro
  • Seeland
« Svar #21 Dato: September 17, 2013, 19:41:12 pm »

Citér
Du har sgu da sagt noget klogt Bo

...bare husk: en svale gør ingen sommer ::)
Logget
Sturmer

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
« Svar #22 Dato: September 17, 2013, 19:50:13 pm »

Vi kan vel alle sammen være enige om at det er noget rigtigt lo.. at Esbjerg må lukke. Og vi synes vel også alle sammen at kommunen svigter i den her sag. Men når man nu står tilbage med en rigtig negativ ting synes jeg lige vi også skal bemærke en rigtig positiv ting. Esbjerg lukker IKKE pga manglende deltagere, manglende antal modeller, manglende interesse for emnet, manglende tilskuere og andre ting der peger den helt forkerte vej for vores store fælles interesse. 
Der er med andre ord stadig masser af grobund omkring vores hobby. Det synes jeg vi skal huske på midt i al tristheden. Og så har man vel altid lov at håbe på at der viser sig en eller anden uventet hjælp omkring lokaler osv så vi igen kan få et rigtigt godt initiativ på banen.

Rigtig fin pointe, Allan  :)
Logget
Niels M. Frederiksen

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
« Svar #23 Dato: Oktober 02, 2013, 08:35:21 am »

Så er der (langt om længe) kommet stemningsbilleder fra EÅ'13 op på hjemmesiden. (jeg beklager ventetiden .. men jeg har lige været lidt fokuseret på noget andet .. job-relateret halløj  ;D )

Vinderbillederne følger senere i dag

http://esbjergmodelbyggerforening.dk/gallerisider/esbjergaaben2013.php
Logget
Niels M. Frederiksen

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
« Svar #24 Dato: Oktober 02, 2013, 09:37:17 am »

Og så fik jeg også lagt vinderbillederne online  ;D