Danske Modelbyggere Forum

• November 17, 2018, 01:22:54 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Esbjerg Åben takker af efter 2013  (Læst 4644 gange)

ohc2008

• Garvet modelbygger
  • 2730 Herlev
Sv: Esbjerg Åben takker af efter 2013
« Svar #15 Dato: August 21, 2013, 20:04:56 pm »

Thomas Lund: "..så burde I - som en sidste udvej - lave noget larm. Inviter TV2 syd (eller er det vest hos jer?) og syng lange klage sange om at kommunen ødelægger kulturlivet etc etc. Den der vover, vinder..."

Helt sikkert en god idé - TV-folk ville elske et sådant projekt, der kunne afsluttes med at borgmesteren eller formanden for teknisk udvalg kom på "pinebænken" for at forklare sig på åben skærm..

Fit before glue
Ove
Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
« Svar #16 Dato: August 21, 2013, 20:51:06 pm »

Thomas Lund: "..så burde I - som en sidste udvej - lave noget larm. Inviter TV2 syd (eller er det vest hos jer?) og syng lange klage sange om at kommunen ødelægger kulturlivet etc etc. Den der vover, vinder..."

Helt sikkert en god idé - TV-folk ville elske et sådant projekt, der kunne afsluttes med at borgmesteren eller formanden for teknisk udvalg kom på "pinebænken" for at forklare sig på åben skærm..

Fit before glue
Ove

Jeg skal i alt fald gerne udtale mig som henholdsvis deltager og repræsentant for Danmarks største modelbyggerforum :-)
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder

thomas Skytte

• Nyt medlem
  • *
« Svar #17 Dato: August 21, 2013, 21:47:50 pm »

en rigtig trist nyhed og Ganske uforståeligt at man ikke på kommunalbasis kan finde andre steder at kradse de "småbeløb" ind
håber i efter at have fået sundet jer lidt vil prøve an finde en eller anden løsning ku' der måske ikke findes en egnet lagerbygning hvor ejeren kun skubbe lidt paller rundt så der blev den nødvendige plads eller lignede
er dog godt klar over at forholdene ikke bliver lige så optimale som PT men tror mange hellere vil gå lidt på kompromis   end at miste denne fantastiske event
 jeg kommer selv fra fyn hvor der ikke er afholdt nået i 20 år og for mig at skulle køre til feks. Sjælland vil være en økomisk umulighed håber at i finder ud af nået og  om ikke andet ses vi ihvert fald til sep
Logget
-------proud  member of DMTC-----

Torben Klein

• Modelbygger
    • Familien Kleins hjemmeside
« Svar #18 Dato: August 22, 2013, 11:09:51 am »

Det er en skam og de varmeste tanker går til jer.
Men "Velkommen til Københavnske tilstande" på den helt ufede måde.
Kommunale kasser er ganske lukkede nu om stunder.  :(
Logget
"It's only a model"

Allan F1 Nielsen

• Garvet modelbygger
« Svar #19 Dato: August 22, 2013, 11:27:14 am »

Ja tak. Kender desværre "kundeplejen". Den modelbilsklub jeg også er medlem af fik den helt "rette" behandling af Københavns kommune. Huslejen der ellers var rimelig fik "lige" en raketstigning. Om det hjælper at klage. NEJ. De er kolde i røven. Det er kort og godt - take it or leave it. Og med de øgede udgifter til ældreplejen har vi nok kun set begyndelsen. Bare vent.

Logget
Mvh
Allan F1 Nielsen

ohc2008

• Garvet modelbygger
  • 2730 Herlev
« Svar #20 Dato: August 23, 2013, 08:16:16 am »

KrokoHunter: "Jeg skal i alt fald gerne udtale mig som henholdsvis deltager og repræsentant for Danmarks største modelbyggerforum.."

Jeg er ikke bekendt med om Esbjerg Åben har tradition for pressekontakt. Hvis ikke kan oplyses, at pressens folk  er meget flinke og venlige og gerne besvarer spørgsmål etc. Der er absolut ingen grund til at holde sig tilbage.

Men TV- og pressefolk er selvfølgelig ikke synske. Derfor kan anbefales, at ledelsen af Esbjerg Åben snarest sender invitation og program til for eksempel TV-regionen. Husk at oplyse navne og telefonnummer på kontaktpersoner.

En skriftlig henvendelse vil altid blive registreret. Det skal man ikke regne med vil ske, hvis man alene henvender sig pr. telefon. Når invitationen er afsendt, er det derimod en god idé at ringe op for at høre nærmere.

Billedmæssigt vil Esbjerg Åben være "guf" for TV-folk og fotografer. Hvis TV i givet fald er interesserede, må man endelig ikke tro, at det medfører ekstraarbejde, tilrettelæggelse og andre besværligheder for ledelsen af Esbjerg Åben. TV-folkene klarer selv alle praktiske foranstaltninger. Men det er vigtigt, at der kontaktpersoner, redaktionen nemt kan få fat i for at aftale tidspunkter og andet praktisk.

Fit before glue
Ove
Logget

K.Kerff

• Nyt medlem
  • *
« Svar #21 Dato: August 23, 2013, 12:00:08 pm »

Vi er godt nok nogle stykker fra sydsjælland, der er kede af beslutningen.   >:(  Det var noget, man så frem til.
Vi havde endda lagt planer og gjort indkøb for næste års holdkonkurrence. Pi. og papir.
Det hedder politik  eller fornuft.

Bedste hilsner og et spinkelt håb om en løsning i 2014.
Kenneth K
Logget

Ugly

• Garvet modelbygger
« Svar #22 Dato: August 24, 2013, 04:30:59 am »

:(
Pis, det arrangement er virkeligt noget jeg ser frem til. Lokalerne er noget bedre mht. lys end Randers, selvom jeg ikke kunne undvære den konkurrence. Men jeg håber der kæmpes for sagen. Er der en nabokommune der er sjovere at lege med??
Logget

runcare

• Bygger som en pro
« Svar #23 Dato: August 26, 2013, 17:40:26 pm »

Skal man skrue tommeskruerne på kommunen, vil det være en fordel at man rotter sig sammen med de andre foreninger, der uden tvivl må være flere af i Esbjerg og som også benytter sig af facilliteterne på fritidscenteret. En enkelt gøgeunge i reden, der protesterer via pressen, får ikke kommunale embedsfolk til at ryste på hånden. Er der 10 eller flere, kan det være muligt de begynder at få nervøse trækninger i mundvigen.

Med i den merberegnede indtægt for kommunen, indgår sikkert besparelser på pedellernes rådighedstillæg om aftener og mindsket extra rengøring af lokaler. Det bliver nok også alt hvad de kan regne med, når de i dén grad begår foreningsmord på brugerne.

Utroligt deres intelligens ikke rækker længere..........

Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #24 Dato: August 27, 2013, 09:42:21 am »

Det er en trist nyhed, men i bund og grund ikke overraskende. Der skal spares alle steder, nu var turen desværre så kommet til at det skal påvirke dette arrangement.
Jeg har ikke deltaget alle årene, men de gange jeg har været med har været dejlige oplevelser der har udvidet min viden om modeller og omgangskreds.
Jeg vil gerne sige mange tak til de personer der har stået bag og som igen i år er så venlige at lægge tid og energi i endnu en weekend med et forventeligt fantastisk arrangement.
Logget
"You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"

Torben Klein

• Modelbygger
    • Familien Kleins hjemmeside
« Svar #25 Dato: August 28, 2013, 08:28:10 am »

Citér
Med i den merberegnede indtægt for kommunen, indgår sikkert besparelser på pedellernes rådighedstillæg om aftener og mindsket extra rengøring af lokaler. Det bliver nok også alt hvad de kan regne med, når de i dén grad begår foreningsmord på brugerne.
Man må altså ikke være blind for, at sidder du f.eks i en skolebestyrelse og er ansvarlig for økonomien. DVS en økonomi, der dikteres fra politisk hold og som bare bliver skåret ned. - så er private brugere af din institution altså en pest, som man helst vil være fri for.

Bare som eksempel: Vi var da ganske kede af, at vi hvert år skulle udlåne gymnastiksalen til brug for afdansningsbal, for stilethæle gjorde ikke gulvet godt, og det var skolens budget, der skulle bære reperation og lakering.
Logget
"It's only a model"

Michael Haugaard

• Garvet modelbygger
  • Odder - Østjylland
« Svar #26 Dato: August 28, 2013, 09:26:43 am »

FÅÅÅÅÅÅÅÅÅRK !!!!!

DET er godt nok noget pis...
Det er det arrangement i året jeg glæder mig mest til, selvom jeg ikke får slæbt mig afsted hvert år..
Supergodt arrangement alle årene, altid med alle dem man kender, og engang imellem nogle som man ikke kendte - men kom til det  :)

I vil blive savnet bitterligt.

TAK FOR INDSATSEN OVER ÅRENE !!!

Meeeeeen - prøv nu lige at giv kommunen en over snotten ?  Inviter TV-Vest, læserbrev i Jyske Vestkysten, skriv på jeres FB-side, skriv til borgmesteren (de kender jo alle arrangementet), slå på den internationale tilknytning (Lübeck) - kort sagt:  GIVE DEN GAS !!!  Håber det bedste  ;)

Vi ses lige om snart...

De bedste hilsner

The Undercover Modeller
aka

Michael H
Logget
MVH

The Undercover Modeller
aka
Michael Haugaard

Johnsen

• Nyt medlem
  • *
« Svar #27 Dato: August 29, 2013, 16:32:36 pm »

Ja ja, havde vi nu været en fodboldklub eller lignende, så havde vi nok fået flere støtte kroner i stedet. Ud over at føle et stort tab for hobbyen, så mener jeg virkelig, at arrangørerne af dette fantastiske arrangement er blevet taget i røven af byens lokalpolitikerne. Esbjerg by går i øvrigt også glib af en god PR værdi, både inden og udenlandsk, men det ved de folkevalgte vel ikke meget om, for modelbygning er jo hverken smart eller trendy, blot en flok yderligt gående nørder uden et liv. Jeg håber virkelig at I i EMF finder et eller andet alternativ i fremtiden, så vi godtfolk kan blive ved med at ses.
Patriotiske hilsner
Jacob Johnsen
FIGHT THE POWER!!!
Logget