Danske Modelbyggere Forum

• Januar 18, 2019, 12:39:21 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Ring til avisen  (Læst 2968 gange)

ohc2008

• Garvet modelbygger
  • 2730 Herlev
Ring til avisen
« Dato: April 25, 2009, 17:59:40 pm »

hej modelbyggere!

Det er helt rigtigt, som Niels skriver, at vi modelbyggere tilsyneladende mangler de unge. Hvordan så få fat i "næste generation" eller helt generelt få udbredt viden om vores fascinerende hobby..?
Ring til den lokale avis, dagblad eller ugeblad (annonceavis), næste gang I holder klubmøde eller andet arrangement. Journalist og fotograf vil også gerne besøge enkeltpersoner, der producerer modeller. Så nemt er det. Spørg efter redaktøren eller redaktionschefen. I så fald kan han/hun etablere kontakt til den journalist og fotograf, der skriver om hobby og fritid. Dog kan anbefales, at I kun ringer til ét blad (af gangen). Redaktionerne vil gerne have solohistorier.
Særlige forberedelser er unødvendige, men der må selvfølgelig gerne være nogle modeller at fremvise og fortælle om. Det er vores egen skyld, hvis vi er ukendte i offentligheden.

God byggelyst
Ove
« Senest Redigeret: April 25, 2009, 18:01:42 pm af ohc2008 »
Logget

kristensen

• Gæst
Sv: Ring til avisen
« Svar #1 Dato: April 25, 2009, 19:02:30 pm »

Super ide, har selv brugt det i forbindelse med den lille kattepension vi har. Og du har fuldstændig ret i at de små lokalaviser elsker den slags.
Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #2 Dato: April 25, 2009, 19:21:12 pm »

Er det en kat på dit profil billede???!!!!
Logget
"You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"

ohc2008

• Garvet modelbygger
  • 2730 Herlev
« Svar #3 Dato: April 25, 2009, 21:49:03 pm »

Kristensen skriver: - Super ide, har selv brugt det i forbindelse med den lille kattepension vi har. Og du har fuldstændig ret i at de små lokalaviser elsker den slags.

Det kan ske, at en modelbygger er beskeden og derfor ikke ønsker at foreslå sig selv som interview-emne. En bekendt kan i så fald udmærket anbefale, at journalisten besøger vedkommende.

God byggelyst
Ove
Logget

kristensen

• Gæst
« Svar #4 Dato: April 25, 2009, 21:57:29 pm »

Er det en kat på dit profil billede???!!!!

Puhha, vær du glad for hun ikke hører det, så var du blevet slikket på  ;D

Selvom Agnes godt nok ikke er en kat så opfører hun sig nogle gange som om, især når det om at komme, katte har det med at gå egne veje  ;)
Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
« Svar #5 Dato: April 30, 2009, 11:58:10 am »

Det kunne da være sjovt at lokke en journalist ud til en hygge-bygge aften ... synes det lyder som en fin idé. Ved ikke om det har en effekt, men man vinder jo ikke noget ved IKKE at forsøge.
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder

ohc2008

• Garvet modelbygger
  • 2730 Herlev
« Svar #6 Dato: April 30, 2009, 14:37:55 pm »

Niels: - Det kunne da være sjovt at lokke en journalist ud til en hygge-bygge aften ... synes det lyder som en fin idé. Ved ikke om det har en effekt, men man vinder jo ikke noget ved IKKE at forsøge.

Modelbygning kan efter min mening være en god aktivitet for unge mennesker, der keder sig og derfor måske laver ulykker og i værste fald bliver kriminelle. Dette kunne være et godt argument for at udbrede kendskabet til modelbygning og dermed også et argument for et artikelprojekt.
Et af problemerne ved det moderne samfund er, at især unge har svært ved at finde praktiske opgaver, de kan give sig i kast med.
Her i området har vi haft en automekaniker, der af kommunen blev betalt for at beskæftige "problem-unge", som var opgivet af pædagogerne. De pågældende unge blev sat til at renovere en skrotbil, naturligvis med tilsyn og faglig vejledning. Efter et par uger med et sådant projekt kunne ske en stor positiv udvikling. Jeg er meget overbevist om, at samme effekt kunne opnås ved modelbygning.
Desværre blev værkstedet lukket som følge af stærkt stigende husleje i området.

Fit before glue
Ove

Logget

Lille Jens

• Modelbygger
  • Fugleinfluenza og en masse støvede byggesæt -no go
« Svar #7 Dato: Juli 08, 2010, 11:42:03 am »

Jeg hoerte om Esbjerg modelbyggerforening gennem Esb. Open 2009, jeg taenkte foerst paa at melde mig ind, Marts her i aar og det gjorde jeg saa..... jeg kom forbi en af moede aftenerne. Jeg kom igen den naeste gang for at melde mig ind og moedte op, med nogle napoleons figurer i 1/72... stemningen var god og det var en hyggelig byggeaften....... :)
« Senest Redigeret: Juli 08, 2010, 20:47:24 pm af E.M.F Bawan "lille jens" »
Logget
Myten om landbytossen?

Eksistere ikke længere