Danske Modelbyggere Forum

• November 19, 2017, 11:10:48 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Forslag til "Starter med..." kampagne  (Læst 2923 gange)

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
Forslag til "Starter med..." kampagne
« Dato: Maj 07, 2009, 17:05:50 pm »

Jeg er kommet på en idé til en serie af kampagner, som kommer til at ligge i forlængels af hinanden.

Temaet er "Ting der starter med..."

Den først kampagne bliver "Ting der starter med A" .... 2. kampagne bliver "Ting der starter med B" ...... I kan nok regne resten ud  ;D

Min tanke er, at hver kampagne løber 3 måneder, fekst "Ting der starter med A" fra 1. juli til 30. september, "Ting der starter med B" fra 1. oktober til 31. december osv.

Den eneste regel er, at modellens navn, benævnelse eller kælenavn starter med det pågældende bogstav .. så i "Ting der starter med A" kunne man bygge: A-10, Aries 1B, AFS MkII, A-Wing, Togbane-kanonen "Anzio Annie", en Avenger .. osv.

Jeg mener egentlig det er lige gyldigt om man bygger et sæt der er ustartet eller påbegyndt .... det sjove er jo bare at deltage.

Hvis I synes det lyder som en sjov idé, så starter jeg "Ting der starter med A" 1. juli .. og så har vi da sådanset sikret kampagner til de næste 7 år :D

Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder

kristensen

• Bygger som en pro
  • Per Kristensen - Søndersø
    • Ain't Miss Behavin
Sv: Forslag til "Starter med..." kampagne
« Svar #1 Dato: Maj 07, 2009, 17:24:35 pm »

Go' ide, måske der så kan blive endnu flere påbegyndte sæt bygget færdig  ;D
Logget
We are not human beings on a spiritual journey. We are spiritual beings on a human journey - Stephen Covey

James Humble

• Gæst
« Svar #2 Dato: Maj 11, 2009, 22:57:55 pm »

:)

jeg tror bare det bliver til flere påbegyndte   ;D

men ideen er fin, bestemt også en jeg vil benytte mig af

HI HI

(som en undskyldning for at kunne starte flere projekter op )    ::)
« Senest Redigeret: Maj 11, 2009, 23:01:15 pm af Hansen »
Logget

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #3 Dato: Maj 11, 2009, 23:08:31 pm »

Det er jo 28 kampagner! Du er da ikke rask Niels!   :P

Jeg er nok mere tilhænger af de mere typiske kampagner med f.eks. en flytype eller en del/et område fra WWII. Jeg overvejer, om vi ikke skulle have en Spitfire-kampagne, hvor så deltagerne opfordres til at stille op med resultatet til f.eks. næste konkurrence i Viborg (eller en af de andre).

MVH

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

kristensen

• Bygger som en pro
    • Ain't Miss Behavin
« Svar #4 Dato: Maj 11, 2009, 23:10:02 pm »

:)

jeg tror bare det bliver til flere påbegyndte   ;D

Ha, ja det var også min tanke, men ideen skal helt klart prøves, for er der noget bedre end påbegyndte sæt  ;D
Logget
We are not human beings on a spiritual journey. We are spiritual beings on a human journey - Stephen Covey

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #5 Dato: Maj 11, 2009, 23:12:31 pm »

Ha, ja det var også min tanke, men ideen skal helt klart prøves, for er der noget bedre end påbegyndte sæt  ;D

Ja, helt nye sæt, der lige er kommet med posten! I LOVE IT!!!  ::)

MVH

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Bo

• DMB-Udstiller
  • Bygger som en pro
  • *
  • Århus
    • Mig
« Svar #6 Dato: Maj 12, 2009, 00:57:10 am »

Jeg er klart frisk på en Spitfire kampagne

Og en med sæt "nyankommen med posten" kan jeg vist godt deltage i

Bo
« Senest Redigeret: Maj 12, 2009, 01:03:19 am af Bo »
Logget
"Men folk er generelt "bange" for andre som tør tage initiativ, det skulle jo nødig komme til at lykkes for dem"

http://www.aros-aamk.dk/

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
« Svar #7 Dato: Maj 12, 2009, 08:28:06 am »

Det er jo 28 kampagner! Du er da ikke rask Niels!   :P

Jeg er nok mere tilhænger af de mere typiske kampagner med f.eks. en flytype eller en del/et område fra WWII. Jeg overvejer, om vi ikke skulle have en Spitfire-kampagne, hvor så deltagerne opfordres til at stille op med resultatet til f.eks. næste konkurrence i Viborg (eller en af de andre).

MVH

Jens

Nej helt rask er jeg jo nok ikke  ;D

Ja det er ganske rigtigt 28 kampagner, men trods alt over en periode på 7 år.. og der er jo ingen der siger, at man skal deltage i samtlige. Det kunne da være kewl, hvis nogen nåede igennem hele alfabetet, men det er absolut ikke et krav.

Jeg synes din idé til en Spitfire-kampagne lyder super, og jeg synes da bare du skal oprette en kategori til den.... Sig til hvis det volder problemer.

Fordelen ved "starter med" er at den er så åben. Jeg synes også de mere specifikke kampagner er interessante, men de gør sig bedre på mere specifficerede fora såsom ModelShipWrights (skibe) eller Armorama, da langt hovedparten af medlemmerne der bygger inden for en bestemt genre. Her er vi en mere broget flok, og dermed vil en meget specifik kampagne, hurtigt udelukke en stor mængde medlemmer, eller i alt fald ikke videre motivere dem til at deltage.

Men der er jo ikke noget i vejen for at køre flere sideløbende kampagner, så man kunne jo sagtens køre nogle uspecificerede kampagner såsom "Nytårsforsæt" og "Starter med...", og samtidig køre en eller to specifikke kampagner såsom "Spitfire" .. der var også tale om en bil-kampagne på et tidspunkt.

"nyankommen" lyder også som en sjov idé.... Scratchbyg kunne også være et tema for en kampagne eller konkurrence.
Logget
Niels M. Frederiksen

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #8 Dato: Maj 14, 2009, 21:20:35 pm »

Jeg så opretter jeg nok en kampagne i passende tid inden næste års konkurrence i Viborg. F.eks. om Spitfire eller Flyvevåbnet. Begge giver jo gode og varierede muligheder, men sidstnævnte kan jo egentlig også indeholde figurer og køretøjer.

MVH

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
« Svar #9 Dato: Maj 14, 2009, 22:05:14 pm »

En flyvevåbens-kampagne kunne være meget kewl ... der ville da være plads til et par "skæve indslag" ... skulle jeg selv lige finde på noget, så falder tanken umiddelbart på et HAWK-batteri ... jeg var faktisk åndsvagt tæt på at melde migselv til netop en plads ved et HAWK-batteri .. men ombestemte mig i sidste øjeblik .....
Logget
Niels M. Frederiksen

kristensen

• Bygger som en pro
    • Ain't Miss Behavin
« Svar #10 Dato: Maj 14, 2009, 22:23:33 pm »

En flyvevåbens-kampagne kunne være meget kewl ... der ville da være plads til et par "skæve indslag"

Gad vist om man ikke kan finde nogle figurer i 1:72 der kunne bruges  ;D
Logget