Danske Modelbyggere Forum

• Juni 18, 2019, 16:54:18 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: DMB på facebook  (Læst 6848 gange)

Per M

• DMB-Udstiller
  • Bygger som en pro
  • *
  • Århus
DMB på facebook
« Dato: September 29, 2014, 09:20:30 am »

Hej alle
Med fare for at jeg nu starter en diskusion der ingen ende vil tage, vil jeg godt høre om andre end mig ser lidt en fare/interessekonflikt i at DMB er kommet på facebook.
Det jeg ser en tendens til, er at det er for "nemt" at lægge opdateringer af byggeri, spørgsmål, billeder mm. ind på FB, fremfor på det "rigtige" forum - og her er jeg ikke bedre selv!
Men det gør også at det kæmpe leksikon af viden som forum er, vil blive udvandet, fordi der ikke tilføres nyt, og alt den viden i FB trådene ikke kan bruges senere hen af andre, der skal bygge et lignende projekt.
Igen vil jeg godt understrege at jeg ikke selv er bedre og har lagt en del på FB, fremfor "forum". Men skulle vi tage en snak om det, og om jeg er afsporet på emnet og måske tænker for gammeldags, eller om vi skulle tænke en form for retningslinjer, så "forum" til stadighed udbygges med nyt materiale?
Det er på ingen måde et forsøg på at få nedlagt DMB på FB for jeg tror på at der kan findes nye medlemmer den vej...
Logget
Per M

Thomas Lund

• Bygger som en pro
Sv: DMB på facebook
« Svar #1 Dato: September 29, 2014, 10:37:00 am »

Jeg synes du har 100% ret ! Og jeg er også skyldig !

Det er forbandet nemt at smide det på FB og så glemme DMB.

Jeg er også medlem af Large Scale Planes som også har en FB side. Der håndhæves det temmelig strengt at der er på LSP og ikke FB at der postes. Jeg er klar over at det betyder mere arbejde for moderatorer...

I sidste ende er det vel et spørgsmål om sidens overlevelse, først mht trafik og så vel sidenhen om reklame indtægter.
Logget

Gitte68

• Garvet modelbygger
« Svar #2 Dato: September 29, 2014, 11:33:07 am »

Tja hvis man ikke lige har et program der kan ordne billeder er det ikke let at få lagt sine billeder op på DMB´s forum, så kan jeg kun ligge ét enkelt billede op hvis jeg er heldig før jeg får at vide at jeg har lagt for meget op. Jeg har vist fået råd om hvilket program jeg skal hente men jeg er total computer-analfabet sååååå......hvis der er noget der kan hjælpe mig så ligger jeg gerne mine billeder op i de aktuelle kasser på DMB  ;D
Logget

ohc2008

• Garvet modelbygger
  • 2730 Herlev
« Svar #3 Dato: September 29, 2014, 14:11:37 pm »

hej Gitte!

Dit billede ovenfor er hentet på Facebook.
Billedet klikkes først stort.
Derefter højreklikkes på billedet, så der fremkommer en menu.
Her skal vælges (klikkes på) Kopier billedadresse.
Derefter forlades Facebook, hvorefter du opretter nyt svar eller indlæg på Danske Modelbyggere.
Placér kurseren på første linie i skrivefeltet (for eksempel), hvorefter du højreklikker og vælger Sæt ind (eller Ctrl. V).
Billedadressen (http://splashurl.com/kn8f8hv) indlæses nu.
Denne billedadresse markeres (afmaskes) hvorefter du klikker på indsæt image (ikon nr. 2 fra venstre på nederste række).

Fit before glue
Ove

« Senest Redigeret: September 30, 2014, 10:47:24 am af ohc2008 »
Logget

Fulcrum

• Modelbygger
« Svar #4 Dato: September 29, 2014, 16:45:09 pm »

Jeg er også 110 % enig i at alt hvad der vedrører referencer, tips og tråde med bygning af modeller hører hjemme på vort forum.
Det vil være ærgeligt, ikke at kunne søge på referencer til fremtidige projekter her på siden.

Facebook er efter min mening mere velegnet til her & nu ting og "sjov"

« Senest Redigeret: September 29, 2014, 17:29:51 pm af Fulcrum »
Logget
Med venlig flyverhilsen
Karsten Krongaard

Whatever you do don`t spare the glue

Gitte68

• Garvet modelbygger
« Svar #5 Dato: September 29, 2014, 21:35:41 pm »

hej Gitte!

Dit billede ovenfor er hentet på Facebook.
Billedet klikkes først stort.
Derefter højreklikkes på billedet, så der fremkommer en menu.
Her skal vælges (klikkes på) Kopier billedadresse.
Derefter forlades Facebook, hvorefter du opretter nyt svar eller indlæg på Danske Modelbyggere.
Placér kurseren på første linie i skrivefeltet (for eksempel), hvorefter du højreklikker og vælger Sæt ind (eller Ctrl. V).
Billedadressen (http://splashurl.com/kn8f8hv) indlæses nu.
Denne billedadresse markeres (afmaskes) hvorefter du klikker på indsæt image (ikon nr. 2 fra venstre på nederste række).

Fit before glue
Ove

Hmmmm jeg får aldrig den der "Kopier billedadresse" frem i rullegardinet???
Logget

Torben Klein

• Modelbygger
    • Familien Kleins hjemmeside
« Svar #6 Dato: September 29, 2014, 21:47:16 pm »

Det er vanskeligt at forestille sig at Facebooke skulle være bedre end et dedikeret forum med målrettede oplysninger.
Logget
"It's only a model"

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
« Svar #7 Dato: September 29, 2014, 21:58:45 pm »

Helt enig Torben

Tror også mere postulatet går på at det er mere bekvemt (læs "nemmere")... Og det er sandt eller falsk skal jeg ikke kunne sige, men jeg kan da oplyse, at efter jeg installerede app'en "Tapatalk" på både telefon og tablet, er det eneste tidspunkt jeg tilgår DMB i en browser, faktisk kun på arbejdet
Tapatalk gør det også nemmere at uploade billeder til forum taget med telefonen.

Så en opfordring herfra "Prøv Tapatalk"

- og brug DMB og dens FB side ud fra jeres individuelle behov. Vi bruger sociale medier og fora på vidt forskellige måder. Det må der kunne være plads til
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder

Bo

• DMB-Udstiller
  • Bygger som en pro
  • *
  • Århus
    • Mig
« Svar #8 Dato: September 29, 2014, 23:16:37 pm »

Koster tapatalk ikke penge?

Bo

Helt enig Torben

Tror også mere postulatet går på at det er mere bekvemt (læs "nemmere")... Og det er sandt eller falsk skal jeg ikke kunne sige, men jeg kan da oplyse, at efter jeg installerede app'en "Tapatalk" på både telefon og tablet, er det eneste tidspunkt jeg tilgår DMB i en browser, faktisk kun på arbejdet
Tapatalk gør det også nemmere at uploade billeder til forum taget med telefonen.

- og brug DMB og dens FB side ud fra jeres individuelle behov. Vi bruger sociale medier og fora på vidt forskellige måder. Det må der kunne være plads til
Logget
"Men folk er generelt "bange" for andre som tør tage initiativ, det skulle jo nødig komme til at lykkes for dem"

http://www.aros-aamk.dk/

Lillebror54

• Global Moderator
  • Garvet modelbygger
  • Thomas
« Svar #9 Dato: September 30, 2014, 03:43:20 am »

Koster tapatalk ikke penge?

Bo

Helt enig Torben

Ikke hvad jeg lige kan se på IOS, ved ikke med android, men det ville undre mig.

Mvh Thomas
Logget
Mvh Thomas

En model tar den tid en model tar.

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
« Svar #10 Dato: September 30, 2014, 06:08:23 am »

Mener jeg gav 10-15 dkk for Tapatalk i tidernes morgen. Men det er ved at være lang tid siden, så du må ikke hænge mig op på det
Logget
Niels M. Frederiksen

ohc2008

• Garvet modelbygger
  • 2730 Herlev
« Svar #11 Dato: September 30, 2014, 10:55:49 am »

Billedet af din flotte Morgan er hentet fra Facebook.

hej Gitte!

Det sker også for mig, at det "forkerte" rullegardin fremkommer ved højreklik på musen. I så fald prøver jeg igen.
Forklaringen kender jeg ikke i skrivende stund. Det kan være noget med at billedet ikke altid er "klikbart".
Jeg håber, at andre brugere herinde kan give en forklaring.

Fit before glue
Ove
Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
« Svar #12 Dato: September 30, 2014, 11:02:11 am »

Ove

De billeder du linker til fra FB virker ikke her hos mig ... jeg får kun det "infamøse røde kryds"
Logget
Niels M. Frederiksen

kristensen

• Gæst
« Svar #13 Dato: September 30, 2014, 12:10:33 pm »

Spøjst, de virker fint hos mig.
Logget

Gitte68

• Garvet modelbygger
« Svar #14 Dato: September 30, 2014, 13:06:03 pm »

Jeg kan desværre også kun se billederne en gang imellem  ???
Logget