Danske Modelbyggere Forum

• Juni 18, 2019, 14:47:34 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: DMB på facebook  (Læst 6847 gange)

Michael BJ

• Bygger som en pro
    • Flyvehistorie
Sv: DMB på facebook
« Svar #15 Dato: September 30, 2014, 13:38:59 pm »

Jeg kan heller ikke se billederne?

mvh
Michael
Logget
www.flyvehistorie.wordpress.com

Danskrelateret flyvehistorie

Fulcrum

• Modelbygger
« Svar #16 Dato: September 30, 2014, 14:56:31 pm »

Virker fint på min iPad :-)

Er det på PC det ikke virker?

Måske browser relateret?

Logget
Med venlig flyverhilsen
Karsten Krongaard

Whatever you do don`t spare the glue

kristensen

• Gæst
« Svar #17 Dato: September 30, 2014, 15:07:24 pm »

Jeg ser dem fint på PC

Bruger: Google Chrome Version 37.0.2062.124 m

Jeg er FB ven med Gitte, kan problemet ligge her ?
Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
« Svar #18 Dato: September 30, 2014, 15:10:49 pm »

Jeg er FB ven med Gitte, kan problemet ligge her ?

det kan det meget vel ... Hvis Gitte ikke har delt billederne offentligt, men kun med venner, så forklarer det, hvorfor nogle af os ikke kan se billederne
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder

ohc2008

• Garvet modelbygger
  • 2730 Herlev
« Svar #19 Dato: September 30, 2014, 18:55:13 pm »

KrokoHunter: det kan det meget vel ... Hvis Gitte ikke har delt billederne offentligt, men kun med venner, så forklarer det, hvorfor nogle af os ikke kan se billederne

Det passer udmærket med, at Gitte og jeg er FB-venner, men det er måske ikke hele forklaringen. Min 7-8 år gamle pc med Windows Vista kan nemt, som det fremgår, flytte billeder fra FB her til DMB.
Senere prøvede jeg med en meget nyere bærbar (købt i marts i år) med Windows 8 (hedder det vist). Ved brug af denne pc kan jeg ikke finde ud af at flytte samme billeder.. mystisk.. ?

Fit before glue
Ove
« Senest Redigeret: Oktober 01, 2014, 09:03:55 am af ohc2008 »
Logget

Dan Mouritzsen

• Bygger som en pro
« Svar #20 Dato: September 30, 2014, 21:28:31 pm »

Alle microsofts styresystems versioner har et fint lille billedbehandlingsprogram som hedder Paint. Det er så simpelt at alle burde kunne bruge det. Det er det eneste jeg bruger, når jeg lægger billeder op og det virker fint hver gang.

Dan
Logget

ohc2008

• Garvet modelbygger
  • 2730 Herlev
« Svar #21 Dato: Oktober 01, 2014, 10:38:02 am »

Jeg skrev: "Min 7-8 år gamle pc med Windows Vista kan nemt, som det fremgår, flytte billeder fra FB her til DMB.
Senere prøvede jeg med en meget nyere bærbar (købt i marts i år) med Windows 8 (hedder det vist). Ved brug af denne pc kan jeg ikke finde ud af at flytte samme billeder.. mystisk.. ?"

Sagen er opklaret. Med den nyeste Windows-udgave finder man ikke "Kopier billedets webadresse" ved at højreklikke på det billede, man skal bruge. I stedet skal man bruge "Kopier", der har samme funktion.

Fit before glue
Ove
« Senest Redigeret: Oktober 02, 2014, 14:06:00 pm af ohc2008 »
Logget

Carsten S.

• Garvet modelbygger
  • D'oh!
« Svar #22 Dato: Maj 25, 2015, 22:05:57 pm »

Med fare for at rippe op i noget gammel strøm, så forstår jeg stadig ikke ideen med Facebook?

Er DMB som et forum sin ende nær og en ny metode under indføring? Personligt synes jeg bedre om et forum, hvor man kan styre sin egen tråd.

Hvis alle bruger Facebook delen, så er det vel egentlig nytteløst at poste flere ting her. Hvis tanken om at lukke dette forum, er det måske på tide, at se sig om efter noget andet.

Blot en undring herfra.

/Carsten
Logget
Be yourself - everyone else is already taken!

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #23 Dato: Maj 26, 2015, 09:08:36 am »

Forummets facebook-gruppe er tiltænkt som et sted, hvor man dels kan møde andre medlemmer af forummet, og dels som et sted, hvor man eksempelvis kan skrive et indlæg, hvis forummet er 'nede', eller man ikke kan logge på. Gruppen er og bliver IKKE en erstatning for forummet.

Når det er sagt, har jeg bemærket, at en del poster på facebook frem for forummet, og det er en skam. Desværre er det nok den tendens, der er i tiden med, at "jeg skal bare have et hurtigt svar" uden tanke for den erfaring, der bliver ophobet på et forum - og uden lysten til selv at kigge efter et svar. Mange af spørgsmålene på facebook kan man finde svar på herinde, hvis bare man ville gøre sig den ulejlighed at kigge efter det.

Forslag til, hvordan man flytter indlæg fra facebook hertil modtages med kyshånd.

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

Zimmer

• Modelbygger
« Svar #24 Dato: Maj 26, 2015, 09:41:04 am »

Hej,

Hermed et par forslag:

En tips og tricks side (ikke et emne under en kategori), men en side som "Tools ´n´ Tips" på ARC.

En simpel direkte måde at smide billeder op på. Ikke fordi det er svært som det er nu. Men der er nemt og hurtigt på FB, man skal ikke over på en anden side og loade billeder op på den, for så at skulle linke til det.

Fedt at tænke som en "doven".

MVH

Zimmer
Logget

Dan Mouritzsen

• Bygger som en pro
« Svar #25 Dato: Maj 26, 2015, 12:19:29 pm »

Zimmer: Jeg forstår ikke det med at ”over på en anden side og linke til”?

Jeg gør følgende:

Trykker på:

Nyt emne eller Svar.

Skriver det som skal skrives og trykker:

Øvrige funktioner.

Gennemse.

Dobbeltklik på billedet som ønskes uploaded.

Besked, eller Flere vedhæftninger.

Dan
Logget

Carsten

• Bygger som en pro
  • Køge/Tureby
« Svar #26 Dato: Maj 26, 2015, 12:21:25 pm »

Det er da ikke svært at uploade fotos her - jeg er begyndt at benytte picturetrail. Kopier link derfra og foto er her. Jeg skal jo selvfølgelig så liiiige uploade på picturetrail men har jeg fotos et sted.
Logget

Zimmer

• Modelbygger
« Svar #27 Dato: Maj 26, 2015, 17:04:25 pm »

Laver man en tråd med tekst i mellem billederne, så skal man først som Carsten er inde på, smide billederne ind på picturetrail eller flickr. Nej det er ikke fordi det er svært. Men der er FB hurtigere, man har så også en masse andre ulemper på FB.

MVH

Zimmer
Logget

Thomas Lund

• Bygger som en pro
« Svar #28 Dato: Maj 27, 2015, 18:45:53 pm »

Udover at det måske kan/skal være nemmere at oploade billeder så må vi stærkt overveje hvad der kan bringe mere trafik på siden her. Der er tydlige fordele ved både dette format men også ved FB, så jeg tænker at vi skal lægge en indsats i at dette format kommer til sin ret...

Sagen er efter min mening det at vi ikke har nogen fordel i at komme her.

En af fordelene her er at indhold ikke forsvinder ud i cyberspace så snart man kikker den anden vej. Det har vi snakket om, at vi skal sørge for at slå op her også. Jeg vil være den første til at indrømme at jeg heller ikke er for god til at sørge for det. Hvorfor... ? Fordi jeg ikke har nogen fordel af at komme her. Ja, det lyder måske lidt hårdt, men hvis jeg vil vise nogle billeder og få noget hurtigt feedback så er FB altså bare bedre...

Manglende fordel giver mindre trafik på siden her og det bider så sig selv i røven og giver mindre fordel af at komme her...

Så efter min mening så skal vi enten lægge en indsats - og ikke bare snakke om det, rent faktisk lave noget om - ellers kan vi lige så godt lukke DMB her.

Hvordan kan vi så skaffe en fordel af at komme her ?

Jeg synes umiddelbart at Zimmer's 'Tips and tricks' eller måske endda How-to. Vi har mange kapaciteter her som vi måske kan overtale til at lave nogle gode indlæg. Der kunne eventuelt laves video'er... Nu ved jeg at vi er en del der har anskaffet diverse model dvd'er og bøger på det sidste og man kunne så sige at man bare skal se/læse dem. Men på den anden side vil det være godt at se hvordan andre måske 'tweaker' disse metoder eller gør noget andet fordi man ikke lige bruger tamiya maling... der er nok at komme efter.

Vi har allerede andre nationaliteter her så måske skulle vi overveje at skifte sprog. Jeg kan se fordele og ulemper i det. Større base til at lave indlæg, men samtidig bliver vi blot en af mange (hvis vi går til engelsk). Måske skulle vi se om vi kunne opgradere til skandinaviske modelbyggere hvis sverige/norge (finland?) står med samme problemer... ?

Vi kunne også opfordre folk til at lave reference artikler om hvad nu folk er eksperter i. Der er en del eksperter her så lad os se artikler om Tiger tanks, Bf109'ere, U-både, bunkere etc etc etc.

Måske kunne Jens lave en artikel om forskellen mellem alle Hasegawa's udgivelser af BF109 i 1/48 :-)

En ting som er vendt - og skudt ned - før vil jeg lige nævne igen. Vi har meget meget lidt aktivitet i de enkelte kategorier så måske skulle vi slå nogle sammen. Jeg husker at sci-fi folkene ikke gad og trevle igennem 109'ere og shermans, men måske en løsning midt imellem - militær i en kategori ?

Vi BLIVER nødt til at gøre noget ellers så er det slut
Logget

Carsten S.

• Garvet modelbygger
  • D'oh!
« Svar #29 Dato: Maj 28, 2015, 00:42:09 am »

Jeg er meget enig med Thomas Lund - noget må der ske! Fastholdes en delt ting med både dette forum og facebook, så stopper jeg helt med at bruge dette forum (facebook bruger jeg ikke).

Måske som Thomas siger er det en reformering af siden der skal til?

/Carsten
Logget
Be yourself - everyone else is already taken!