Danske Modelbyggere Forum

• September 19, 2019, 19:21:17 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: DMB på facebook  (Læst 7157 gange)

Torben Klein

• Modelbygger
    • Familien Kleins hjemmeside
Sv: DMB på facebook
« Svar #30 Dato: Maj 28, 2015, 08:53:43 am »

Fra mit tastatur ser det sådan ud:

Forskellige kommunikationsformer understøtter hinanden.
Hvad du vælger er en funktion af, hvad du vil opnå.

Trykt medie. - informationer "holder for altid".
Det bruger du, hvis du gerne vil have, at det du skriver om, skal holde i lang tid.
Eller fordi du vil have, at du altid kan finde og have adgang til informationerne.
Viden indsamles og kan genbruges.

Internet forum - holder "længe" (i hvert fald så længe ejeren betaler for domænet og bidragyderne ikke rydder op i deres billeder).
Det bruger du, fordi det, du skriver godt må kunne findes "over tid", men du har ikke lyst til at udgive en artikel til et trykt medie.
Viden indsamles og kan genbruges. Søgemulighed i artikler.
Internet forum indekseres og kan findes af andre interesserede. Kendskab til site'et udbredes.

Facebook - "her og nu".
Oplysningerne forsvinder hurtigt og du kan ikke søge i gamle indlæg.
Viden samles ikke til genbrug.

Så er det en smagsag, hvad man lyst til at bruge. Både som "yder" og "nyder"
Men en FB gruppe erstatter ikke bare et forum. (Ligesom et forum ikke erstatter en bog eller et magasin).
Min personlige opfattelse nærmer sig, at FB går hen og bliver et frygteligt spild af tid.
« Senest Redigeret: Maj 28, 2015, 10:06:09 am af Torben Klein »
Logget
"It's only a model"

Thomas Lund

• Bygger som en pro
Sv: DMB på facebook
« Svar #31 Dato: Maj 28, 2015, 09:20:07 am »

Men en FB gruppe erstatter ikke bare et forum.
Min personlige opfattelse nærmer sig, at FB går hen og bliver et frygteligt spild af tid.

Jeg er helt enig Torben. Men man må også indse at de forskellige formater kræver en forskellig indsats. Jeg selv forfalder ofte til at flade i sofaen med et afsnit af CSI som jeg sikkert har set før, fremfor at tage et litterært værk ned fra boghylden (så'rn i overført betydning  ;) ), eller for den sags skyld at bygge noget... Det er ikke altid man orker at tage det lange perspektiv med i overvejelserne.

Jeg mener at vi skal bringe forum et andet sted hen for at give det noget mere liv. Vi skal have Rune T Kidde's 'Litteærlige klassikere' op og stå ved siden af Krig og Fred og indse at det ikke er en forringelse af forums kvalitet men en udvidelse af spektrum.

Vi skal gøre forum mere vanedannende...

Vi skal have mere coke på DMB...

Såfremd I ikke kender Litteærlige Klassikere så er den så absolut at anbefale

Logget