Danske Modelbyggere Forum

• Juni 26, 2019, 20:06:22 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Mulige donorkits. Oplæg til debat. Var Sv: [Billedtråd] Vis mig dit byggebord  (Læst 1839 gange)

Dan TDBV Nielsen

• Modelbygger

Hej Dan

Hmmm, kan da se et par "donorsæt" jeg godt kunne bruge  ;D

Så sig endelig til, hvis du skulle gå hen og blive træt af de Flak36/37, Sat1B og er det en JPS 72D eller MkIII jeg kan skimte (hvis den kun er i 1/20 er det ligemeget)  :D

Hej Niels

Okay, la mey see, Sat1B skal bygges før eller senere, JPS MkIII i 1/20 også bygges.

Flak36/37, Tjae det afhænger af, vilke dele du har brug for. De skal bygges alle 3, de 2 som 36, jeg er ikke sikker på den sidste.

Jeg ved at en del, der også findes i Tamiyas flakfigursæt, skal bruges til TIEbomberen, som jeg selv har planer om at bygge 1 af. Jeg regner med, at det er afstandsmåleren, hvis det er tilfældet, så har jeg måske 2 i overskud. Jeg siger måske fordi, der er 1 på den ene af figurrammerne og 1 lidt større på, hver af de 2 hjulrammer.

Hvis jeg kan finde ud af hvad, der er donorkomponenter og jeg ikke selv skal bruge dem, så vil jeg da gerne skille mig af med dem.

Det bringer mig så til mit forslag:
At oprette et underboard under SciFi og Rumfart, der hedder Studioscale og herunder et emne/underboard kaldet donorkits, hvor vi kan hjælpe hinanden med den hundemøgbesværlige diciplin det er finde det rette. Jeg ved godt, der er en del af dem, der har gjort id arbejdet, der ikke ønsker at dele, deres resultater med andre, af frygt for at skrue priserne i vejret, på de i forvejen sjældne sæt.
Jeg mener blot at en øget efterspørgsel, måske ville få producenterne til at genoptrykke flere af de gammle sæt.

Tænk over det
Logget
Dan TDBV Nielsen (The Droid Building Viking)
Frederikssund
Danmark

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building

Hej Dan

Jeg har Flak-delene til TIE-Bomber'en, men tusind tak for tilbuddet.

Synes dit emne-forslag lyder som en god idé ... Skal nok kigge på det.

Og hvis der er noget du er i tvivl om på TIE-Bomberen, så spørger du bare. Jeg skulle mene at jeg har KitIDs på samtlige dele på den.
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder