Danske Modelbyggere Forum

• Januar 21, 2019, 16:43:48 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: striber på officers ridebukser  (Læst 4038 gange)

dude

• Nyt medlem
  • *
Sv: striber på officers ridebukser
« Svar #15 Dato: November 10, 2014, 20:22:50 pm »

.. På den måde kan du jo også vurdere, om det ser rigtig ud, inden du maler, tap'en vil jo give kontrast til det røde...

Hej Toldbod

Tror ikke jeg helt forstår det sidste du skriver ...? Vil jo nødig gå glip af noget  ;)

Michael
Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #16 Dato: November 11, 2014, 12:42:14 pm »

Jeg har læst dit første indlæg. Til trods for hvad du skriver deri, vil jeg stadig anbefale dig at øve dig i at lave denne type striber i frihånd.

· Brug lille pensel, så lille som du overhovedet kan finde den.
· Fortynd din maling, ikke så tyndt at den bliver gennemsigtig. Men den skal være omtrent så tynd som det der bruges ved airbrush. En tommelfingerregel til airbrush siger at den skal have konsistens som mælk. Lidt tykkere eller tyndere alt efter brugerens temperament. Men det er de små marginaler vil taler når jeg siger "lidt".
· Mal ad flere gange, lad være med at antage at du kan male en hel lige stripe i et strøg.
· Øvelse!
· Øvelse!
· Øvelse!

Det er måske ikke den løsning du leder efter, men det er den der vil give det bedste resultat.
Logget
"You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"

Toldbod

• Bygger som en pro
  • Aalborg
« Svar #17 Dato: November 11, 2014, 13:23:47 pm »

.. På den måde kan du jo også vurdere, om det ser rigtig ud, inden du maler, tap'en vil jo give kontrast til det røde...

Hej Toldbod

Tror ikke jeg helt forstår det sidste du skriver ...? Vil jo nødig gå glip af noget  ;)

Michael

Det jeg mener er, at når det er malet rødt og tapen er på, kan du vurdere om ”stripen” set rigtig ud og evt. rette på tapen, når du så er tilfreds med det du ser, så kan du male bukserne med den valgte farve, men lige en gang rød først, for at lukke tapen.

Det er squ lidt svært at forklare ??? men håber du fanger det  :o
Logget
Hilsen Henning

dude

• Nyt medlem
  • *
« Svar #18 Dato: November 11, 2014, 14:58:33 pm »

Michael

Det jeg mener er, at når det er malet rødt og tapen er på, kan du vurdere om ”stripen” set rigtig ud og evt. rette på tapen, når du så er tilfreds med det du ser, så kan du male bukserne med den valgte farve, men lige en gang rød først, for at lukke tapen.

Det er squ lidt svært at forklare ??? men håber du fanger det  :o

Hej Toldbod

Nu tror jeg den er feset ind, selv hos mig  :D Tak!

Jeg har læst dit første indlæg. Til trods for hvad du skriver deri, vil jeg stadig anbefale dig at øve dig i at lave denne type striber i frihånd.

· Brug lille pensel, så lille som du overhovedet kan finde den.
· Fortynd din maling, ikke så tyndt at den bliver gennemsigtig. Men den skal være omtrent så tynd som det der bruges ved airbrush. En tommelfingerregel til airbrush siger at den skal have konsistens som mælk. Lidt tykkere eller tyndere alt efter brugerens temperament. Men det er de små marginaler vil taler når jeg siger "lidt".
· Mal ad flere gange, lad være med at antage at du kan male en hel lige stripe i et strøg.
· Øvelse!
· Øvelse!
· Øvelse!

Det er måske ikke den løsning du leder efter, men det er den der vil give det bedste resultat.

I det lange løb, har du jo nok ret, men som jeg skrev, så var jeg også drevet af dovenskab  ::)

Michael
« Senest Redigeret: November 11, 2014, 15:03:02 pm af dude »
Logget

Finn-R

• Modelbygger
« Svar #19 Dato: Februar 10, 2015, 10:50:40 am »

Hvad så, lykkedes det?
Lad os se resultatet... (Jeg er nysgerrig  :))
Logget

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #20 Dato: Februar 10, 2015, 10:56:31 am »

I det lange løb, har du jo nok ret, men som jeg skrev, så var jeg også drevet af dovenskab  ::)

Så vil resultatet også blive derefter.
Logget
"You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"

dude

• Nyt medlem
  • *
« Svar #21 Dato: Februar 10, 2015, 11:21:34 am »

Staermose: Touche!  ;)

Finn-R: Er ikke tilfreds endnu og i frustration har jeg kastet mig over en række overspringshandlinger i form af andre modelting. Spiller også figurrollespil og er i gang med en Space marine hær til begynder niveau. I øvrigt ikke nogen dårlig overspringshandlng, så tiden er ikke spildt  :)

Lover jeg vender tilbage med foto. Det er lig'som blevet en æressag at male den stribe ordentligt  :D

Logget

Jan Klarbæk

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
    • Armorama - også alt andet
« Svar #22 Dato: Februar 10, 2015, 20:30:21 pm »

Jeg har lige bygget deres "Udet" i samme skala, jeg tog og trak noget støberamme tyndt over et stearinlys og limede det på bukserne - meget nemmere at male....

Mal striben først og mal så "til" med buksernes farve.
Logget
"Jamen, så byg da!"

På et eller andet tidspunkt i mit liv flytter jeg til et sted hvor vejret måles i grader og ikke i mm. ...

dude

• Nyt medlem
  • *
« Svar #23 Dato: Februar 10, 2015, 21:40:38 pm »

Jeg har lige bygget deres "Udet" i samme skala, jeg tog og trak noget støberamme tyndt over et stearinlys og limede det på bukserne - meget nemmere at male....

Mal striben først og mal så "til" med buksernes farve.

Det metode har jeg tit brugt til antenner o.l. men det bliver da rundt ? En buksestribe skal jo være mere flad eller..? Hvordan bukker du den rundt om folderne på bukserne uden at den knækker ? Ridebukserne på min model er ret foldede.
Logget

Jan Klarbæk

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
    • Armorama - også alt andet
« Svar #24 Dato: Februar 10, 2015, 21:56:43 pm »

Kommer lidt an på om det er bred striber eller de helt smalle - jeg limer den på lidt af gangen, lader den tørre og blødgør den med limen til det næste stykke.
Logget
"Jamen, så byg da!"

På et eller andet tidspunkt i mit liv flytter jeg til et sted hvor vejret måles i grader og ikke i mm. ...

dude

• Nyt medlem
  • *
« Svar #25 Dato: Februar 10, 2015, 21:59:55 pm »

Kommer lidt an på om det er bred striber eller de helt smalle - jeg limer den på lidt af gangen, lader den tørre og blødgør den med limen til det næste stykke.

Ok! Det kan da komme an på en prøve. Tak for tippet Jan  :)
Logget