Hej.
I min barndomserindring er en tydelig oplevelse af at have sejlet rundt omkring et hangarskib, sammen med min mor og far. Vi blev sejlet derud i en turistbåd, og jeg husker tydeligt at jeg ikke ville ned i båden og skreg som en stukket gris, da min far gik om bord, med mig på armen. Men da vi først var nået ud til hangarskibet, som var ankret op i Århusbugten, var jeg fuld af benovelse over det kæmpestore skib, hvor jeg kunne se fly stå på dækket og mænd gå rundt i gange på siden.
Jeg har ikke været ret gammel, så det må have været først i halvtredserne.
I går talte jeg med en person, som er lidt ældre end jeg og som også var en tur derude, men hans påstand om, at det skulle være USS Saratoga kan jeg ikke få til at passe, da CV-3 blev sænket i 1946 i en atomsprængning og næste Saratoga: CV-60 kom først i tjeneste i 1956 og skibet som det drejer sig om, skulle have været med i "Krigen" som anden verdenskrig blev benævnt dengang.
Jeg har ledt og ledt på nettet, med mange forskellige søgekriterier, men intet fornuftigt fundet, som kan hjælpe mig videre.
Derfor: Har nogen et forslag til, hvor jeg kan finde oplysninger, eller komme videre i min søgen?
På forhånd tak.
Mvh Ole