Danske Modelbyggere Forum

• Juni 18, 2019, 14:47:58 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Hjælp, har brug for idéer til ophængning af model  (Læst 709 gange)

Klaus K. Jakobsen

• Garvet modelbygger
  • Nakskov
    • Ullerslev Lokalbane og modelbyg
Hjælp, har brug for idéer til ophængning af model
« Dato: April 08, 2015, 09:52:58 am »

Hej i forummet.

Jeg har brug for en eller flere gode idéer til at få en model til at hænge fra loftet.

Det er hustruens Star Trek Voyager, hvor der er ved at blive monteret lys i, og når den er færdig, vil hun gerne have den hængende fra loftet i stuen i hvad der nok ender op i et Space-diorama. (der venter flere modeller i serien)

Mit spørgsmål er så, hvordan går jeg bedst det? Der skal ledninger til lyset, så kunne jeg bruge disse ledninger til ophængning, eller skulle jeg prøve at lodde et ½ meter messingrør på en fod som så kan skrues fast på væggen, og modellen så monteres oven på dette rør med de medfølgende stik fra lys-sættet? Eller..?

Er lige begyndt inden for dette område, så har brug for Jeres hjælp, forslag og idéer..

Mvh Klaus
Logget
Med venlig hilsen

Klaus

Togbuschauffør

Mavster

• Nyt medlem
  • *
Sv: Hjælp, har brug for idéer til ophængning af model
« Svar #1 Dato: April 08, 2015, 10:23:48 am »

Hult rør fra loftet, som du kan trække lysledningerne inden i. Jeg ville i hvertfald nødigt hænge den direkte i ledningerne. Hvis du montere røret i Voyagerens top til loft, så har du mulighed for at flytte den rundt. Ellers er du afhængig af en væg.
Logget