Danske Modelbyggere Forum

• Marts 23, 2019, 02:00:55 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Bemaling med skruemaskine  (Læst 867 gange)

ohc2008

• Garvet modelbygger
  • 2730 Herlev
Bemaling med skruemaskine
« Dato: September 21, 2015, 10:22:28 am »

https://www.modelbygger.blogspot.dk

På min blog (links ovenfor) har jeg gennem nogen tid samlet forskellige tips og trick. Herunder vises nogle bemalingsmuligheder med en helt almindelig skruemaskine med trinløs variabel hastighed. Maskinens omdrejningstal kan stilles meget langsomt, hvilket er en fordel ved bemaling uden brug af maskertape.
Det vanskelige består i at lime (midlertidigt) hjulet eller for eksempel spinneren fast til "akslen", for eksempel en stump grillspyd. Emnet, der bemales, skal centreres fuldstændig præcist. Ved bemaling af striber m.v. på bomber og missiler er det betydelig nemmere. 

1) Hjulet til en flymodel monteres på en tilspidset stump grillspyd eller plastrod.
2) Bemaling overalt med basisfarve kan ske ved neddypning.
3) Overskydende maling fjernes ved centrifugering.

Tilføjelse: Som det fremgår af billedet reguleres boremaskinens omdrejningstal med en limklemme på maskinens "aftrækker". Limklemmen skal være med gummikæber for at give et sikkert greb uden udskridning.

A spinner from Me 109 (1/48) Airfix-kit - brush-paintet with "rotation-system" without masking!.

Glue a wire to the brush so you precisly can follow the rim on the wheel.

The tire-rim come out very precisly. The wheel from Revell 1/72 B-26 bomber-kit.
« Senest Redigeret: September 21, 2015, 16:13:46 pm af ohc2008 »
Logget

Michael BJ

• Bygger som en pro
    • Flyvehistorie
Sv: Bemaling med skruemaskine
« Svar #1 Dato: September 21, 2015, 10:50:57 am »

Geniale ideer!

Jeg kan dog ikke få adgang til at se din blog - google siger at jeg ikke har adgang fra min nuværende konto???? Har du lavet din blog password-beskyttet?

mvh
Michael
Logget
www.flyvehistorie.wordpress.com

Danskrelateret flyvehistorie

kristensen

• Gæst
« Svar #2 Dato: September 21, 2015, 11:30:24 am »

Geniale ideer!

Jeg kan dog ikke få adgang til at se din blog - google siger at jeg ikke har adgang fra min nuværende konto???? Har du lavet din blog password-beskyttet?

mvh
Michael

Jeg kan heller ikke få adgang til den  :(

Per
Logget

ohc2008

• Garvet modelbygger
  • 2730 Herlev
« Svar #3 Dato: September 21, 2015, 11:35:44 am »

modelbygger.blogspot.dk

hej Michael / Per..!

Ja, linket virker vist kun hvis man er logget ind som bruger på blogspot. Jeg kan ikke lige nu finde ud af, hvordan man linker direkte til et bestemt indlæg på bloggen. 
Ovenstående link kan benyttes uden password, men desværre skal man bladre gennem en hel del indlæg for at komme frem til det med skruemaskinen.
Som Google-kunde og blogger skal man bruge password for at oprette eller redigere et indlæg.

M.v.h.
Ove
Logget