Danske Modelbyggere Forum

• Oktober 19, 2018, 06:33:13 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Sherman's fly  (Læst 3138 gange)

Carsten

• Bygger som en pro
  • Køge/Tureby
Sv: Sherman's fly
« Svar #15 Dato: Oktober 24, 2016, 10:08:32 am »

Oj et gammelt Airfix sæt du har fat i der, men fint at du kaster dig ud i at ridse panellinjer! Bliver interessant at se hvad du får ud af det. :)
Logget

Sherman

• Lettere øvet
  • **
« Svar #16 Dato: Maj 22, 2017, 23:36:43 pm »

Jeg må indrømme at jeg i de sidste 2 måneder af 2016 er gået helt i stå med hobbyen, og at jeg slet ikke kunne finde gejsten igen i det nye år. Men jeg tog til et byggemøde i Århus i april alligevel, og så begyndte lysten at komme til overfladen igen.

Det resulterede så i at jeg færdiggjorde et P-47 Thunderbolt, som jeg var i gang med at bygge sammen med den mindste. Jeg skal nok poste et billede af den i den kommende uge, selvom den ikke er noget at prale af.

Jeg er også kommet i gang igen med den DH-88 Comet. Den viste sig dog at kræve rigtig meget arbejde med putty og slibning. Også af den har I nogle billeder til gode.

Og fordi jeg var blevet færdig med Thunderbolt, så begyndte jeg på en Fiat G-91. Men den hører ikke hjem mere under decluttering 2016. Derfor starter jeg en tråd i "igangværende projekter".

(Ups, der havde jeg lavet en fejl. Prøver linket igen)

http://www.danskemodelbyggere.dk/forum/index.php?topic=6525.0

Mvh
« Senest Redigeret: Maj 23, 2017, 21:15:29 pm af Sherman »
Logget

Sherman

• Lettere øvet
  • **
« Svar #17 Dato: Maj 26, 2017, 11:51:27 am »

Herved et billede af den  P-47 Thunderbolt, jeg byggede sammen med den mindste. Den hører stadig til decluttering projektet fra 2016.

Det er en Lindberg sæt. Det skulle være robust nok, mente jeg. Men som I kan se har den lidt alvorligt af min søns prøveflyvningerne. Den mangler efterhånden propellen, landingsstellet og maskingeværerne  :D.

Vi har brugt Tamiya XF-62 olive drab. På en anden US fly brugte jeg Modelmaster US dark green (FS34079). Der er tydelig forskel. Hvilken grøne farve/maling bruger I til WW2 US fly?

J:J

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #18 Dato: Maj 26, 2017, 15:03:50 pm »

Hej Sherman

Godt at se, at du er kommet i gang igen. Den 'krigsskadede' Thunderbolt minder mig om barndommen, hvor min bror og jeg i løbet af en weekend kunne lave fire-seks fly for i løbet af den følgende uge at sende dem i krig mod hinanden efter skoletid. Det var gode tider, som jeg tænker tilbage på med et smil, så jeg håber, at din mindste har lige så stor glæde af sine 'flyveture' :).

Mvh
Jacob
Logget

Sherman

• Lettere øvet
  • **
« Svar #19 Dato: December 16, 2017, 22:30:56 pm »

Hej Allesammen,

Tid til en update.

Jeg er lidt i en manisk periode i øjeblikket, hvad angår modelbyggeri, og har haft gang i Impala, Fiat G91, DH-88 Comet og Fokker D-XXI. Og den sidste stammer stadig fra decluttering 2016.

Sådan så den ud i 2016:

Og sådan ser den ud nu:

Det er en PM Models sæt. Rigtigt dårlig pasform. Brugt meget putty og tid på det. Dårlige decals  :'(.

Mvh, Sherman

Carsten

• Bygger som en pro
  • Køge/Tureby
« Svar #20 Dato: December 17, 2017, 10:12:49 am »

Det ser da nydeligt ud - da jeg byggede sættet synes jeg ikke pasformen var helt ude i skoven udover arbejdet med at få en rimelig dihedral på vingerne. Decals er noget skidt men bedre end Pioneer2's der er helt ude i skoven - den store mørke.  ;D
Logget

Sherman

• Lettere øvet
  • **
« Svar #21 Dato: December 17, 2017, 12:39:25 pm »

Så lærte jeg et nyt ord i dag  ;D.

Dihedral angle is the upward angle from horizontal of the wings or tailplane of a fixed-wing aircraft.

(Wikipedia)

Angående decals, halvdelen gik i stykker da jeg prøvede at påsætte dem, og man kan se camouflagemønstret igennem de store orange trekanter. Det er jeg lidt øv  :-\ over.

Jeg overvejer lige om jeg har lyst til at fjerne dem igen og bestille nogle nye over internettet.

Mvh

Bo

• DMB-Udstiller
  • Bygger som en pro
  • *
  • Århus
    • Mig
« Svar #22 Dato: December 17, 2017, 14:19:00 pm »

hej Jaco

Spændende farver, hvad har du malet dem med?, og er det med pensel ?

Bo

Logget
"Men folk er generelt "bange" for andre som tør tage initiativ, det skulle jo nødig komme til at lykkes for dem"

http://www.aros-aamk.dk/

Sherman

• Lettere øvet
  • **
« Svar #23 Dato: December 17, 2017, 23:38:59 pm »

@Bo

Jeg har malet med Tamiya red Brown XF-64, MM acrylic dark green FS34079 og sand FS33531. Jeg ledte på internettet efter de rigtige farver og fandt frem til disse FS-numre. XF-64 havde jeg i forvejen. De andre 2 bestilte jeg ved Super-hobby.

Bagefter fandt jeg ud af at Aviation Megastore sælger de rigtige farver. Dem købte jeg så for min kommende projekt en Fokker G.1. Men jeg må sige at forskellen ikke er ret stor.

Jeg har malet oversiden med pensel, men undersiden har jeg sprøjtemalet... Med XF-64. Gad vide hvorfor hollænderne malte deres fly brun på undersiden. Kun fundet spekulationer omkring det på internettet.
« Senest Redigeret: December 18, 2017, 20:20:12 pm af Sherman »
Logget

Sherman

• Lettere øvet
  • **
« Svar #24 Dato: December 29, 2017, 01:09:11 am »

Kort update.

Jeg fik nye decals fra en venlig sjæl på forummet. Og nu har jeg fjernet alle de decals, som jeg vil skifte ud.

Vender tilbage.

Sherman

• Lettere øvet
  • **
« Svar #25 Dato: Januar 19, 2018, 20:14:38 pm »

Kort update 2

Jeg har forsøgt at påsætte de decals, jeg fik tilsendt, men to af dem (på vingernes overside) ville bare ikke som jeg ville. Og jo mere jeg forsøgte at få dem ned med Micro Sol, jo mere de krøllede opad.  >:(

Så nu sætter jeg lige det her projekt på pause, ellers er jeg bange for jeg kommer til at smadre flyet af bare forargelsen over de l :-X decals.

Imens kan jeg overveje om jeg vil købe et sæt nye decals, eller prøve selv at printe decals, eller selv at lave masks og male dem på.

Mvh

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #26 Dato: Januar 19, 2018, 21:32:01 pm »

Jeg ville male dem på i stedet. Jeg ville sætte tre lange stykker tape på, så de danner den store sorte trekant, og derefter male orange inde i midten (men ikke helt ud til kanten). Dernæst ville jeg skære trekantede stykker tape ud i den størrelse, det orange felt skal have, montere dem og male den sorte kant.

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

Sherman

• Lettere øvet
  • **
« Svar #27 Dato: Marts 03, 2018, 23:09:51 pm »

Endeligt er jeg blevet færdig med en af mine "hængeprojekter" fra Decluttering 2016.

Den lille Atlas Impala.

Det færdige resultat kan ses her:
http://www.danskemodelbyggere.dk/forum/index.php?topic=7094.0

Mvh, Sherman

Sherman

• Lettere øvet
  • **
« Svar #28 Dato: September 30, 2018, 22:20:33 pm »

På AROS 2018 blev jeg inspireret og kom i gang igen derhjemme. Mit Fokker D.XXI projekt er desværre løbet ind i forsinkelser pga min udtilfredshed med mine selvmalede decals...altså de orange trekanter.

Det har resulteret i, at projektet DH.88 Comet er ved at indhente og overhale det. Har været 2 år undervejs.

Mvh