Danske Modelbyggere Forum

• Juni 17, 2019, 17:19:10 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: RF-84F billeder af kameranæse og hjulbrønde  (Læst 3318 gange)

Zimmer

• Modelbygger
Logget

Thomas L

• Modelbygger
  • If it's not Boeing I'm not going!
Sv: RF-84F billeder af kameranæse og hjulbrønde
« Svar #16 Dato: Juni 11, 2016, 14:33:33 pm »

Dejligt at I har arbejdet så godt med mærker og bemaling, det er desværre alt for sjældent det sker med danske mærker i byggesæt :).

Jeg kan godt se at KA-C har boom på billedet, jeg citerede blot "Hawkeyes - og hvad de så!" side 30, hvor der er et billede af 4 fly ovenfra og KA-C er nævnt som den uden boom - det er dog lidt svært at se bogstaverne fra den vinkel.

Nu har jeg heldigvis en boom i rodekassen der kan bruges, så mon den skal på ;)
« Senest Redigeret: Juni 11, 2016, 14:57:01 pm af Thomas L »
Logget

Zimmer

• Modelbygger
« Svar #17 Dato: Juni 11, 2016, 18:22:46 pm »

Det billede du snakkede om fra "Hawkeyes" er her. Har tilføjet nummer på det, så du kan se hvad der er hvad.

Ang. boom, så mener jeg også at den var helt væk da de hed C-xxx. KA-G har haft den på og af. Den sad ikke på den 30 MAJ 58, da den punkterede under landning. Men den er på igen den 2 JUN samme år, da den brændte.

Hvis man skal lave et par anderledes danske RF-84F, hvad angår bemaling. Så findes der billeder af C-054, hvor den forreste del af fuselagen er camoufleret, resten er i metal.

C-647 fløj rundt på et tidspunkt med en stor del af vester vinge i metal. Der er et billede på side 57 i "Hawkeyes"

C-581 fløj rundt med "C-581" påmalet i sort og metal højglanspoleret i 1961. Der er billeder af den på side 46 og 48 i "Hawkeyes"

MVH

Zimmer
« Senest Redigeret: Juni 11, 2016, 18:25:19 pm af Zimmer »
Logget

Michael BJ

• Bygger som en pro
    • Flyvehistorie
« Svar #18 Dato: Juni 12, 2016, 16:28:16 pm »

Jeg kan godt se at KA-C har boom på billedet, jeg citerede blot "Hawkeyes - og hvad de så!" side 30, hvor der er et billede af 4 fly ovenfra og KA-C er nævnt som den uden boom - det er dog lidt svært at se bogstaverne fra den vinkel.

Jeg så først bagefter at der også fandtes billeder af KA-C uden boom. Det er lidt mærkeligt som de tilsyneladende kom af og på - især taget i betragtning at Flyvevåbnet næppe nogensinde overvejede at bruge in-flight refuelling dengang!? Jeg mener, hvorfor besvære sig med at montere den igen, hvis den først er blevet demonteret?

mvh
Michael
Logget
www.flyvehistorie.wordpress.com

Danskrelateret flyvehistorie

Thomas L

• Modelbygger
« Svar #19 Dato: Juli 11, 2016, 08:23:57 am »

"To rivet or not to rivet .... that is the question?"

Logget

Zimmer

• Modelbygger
« Svar #20 Dato: Juli 11, 2016, 09:45:05 am »

Citér
"To rivet or not to rivet .... that is the question?"

Det er let nok at svare på, de skal være der. Nok ikke så kraftig, men det er støbeformene som har lavet dem så kraftigt.

Tænk på, hvor mange gange det stykke vinge ikke er blevet slebet da man satte den i stand. Da man højst sandsynligt ikke havde noget at bytte det ud med.

Her er et bilede af 53-7574/KA-F, da den kørte af banen på Karup den 7 AUG 1957. Billedet har fået lidt vold med Amount og kontrast i photoshop, så man bedre kan se det.

MVH

Zimmer
Logget

Thomas L

• Modelbygger
« Svar #21 Dato: August 01, 2017, 13:05:14 pm »

Så har CMK lavet flere resin sæt til TanModels 1/48 RF-84F bl.a. Martin-Baker katapultsædet med og uden seler (kan også bruge i danske F-86D, F-100D/F). Desuden de lavet et kamera sæt, hjulbrønde, krængeror og flaps.
Logget

Flemming Hansen

• Bygger som en pro
    • International Plastic Modellers Society Denmark
« Svar #22 Dato: August 02, 2017, 07:50:01 am »

Ohhh!  :)

Straks bestilt.

Tak for info.

mvh

Flemming
Logget