Danske Modelbyggere Forum

• September 18, 2019, 05:18:47 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Yamato 1/200  (Læst 9361 gange)

yamato

• Modelbygger
  • Bring the big battleships back....
Sv: Yamato 1/200
« Svar #30 Dato: August 09, 2011, 12:51:26 pm »

.. :-\... ville lige se hvor langt jeg var....

Størrelsen på det her "skiv", overrasker mig altid, og får mig altid til at tænke, hva, F..... , jeg har gang i. 
Skydelæren er 23 cm, lang.... og hun (Yamato), kunne ikke engang være i linsen, på kameraet. (klø sig i nakken).

Jeg har besluttet mig for, hvorfor en "konfiguration", hun skal bygges i.
Når hun engang er færdig, skal hun fremstå som hun så ud i 1945, under operation, "Ten Ichigo".
Dvs. det giver mig en masse ekstra arbejde, "but - who cares, shit happens"... bla. skal der tilføjes en "hulens masse", ekstra luftværn.
Bla. på rællingen, ved siden af kanontårnene, og på kanontårnene.
Havde bare tænkt mig at forbedre de luftværnstårne, der er med sættet, og så tage en afstøbning af dem, i resin.
De single og triple 25 mm mg`ere, der ikke er i tårne, og som er med sættet, ser okey ud.

Agterenden volder mig lidt hovedbrud, den skal ligesom være "flad", nedenunder hangardææket, istedet for rund som den er på sættet.
Og jeg kommer nok til at skære den "flad", og så bygge den op igen med noget styrenplade, og masser af spartelmasse, og en masse gang slibning, såe, skal lige have fundet ud af de rigtige mål på den ende....

Logget
Bring the big battleships back

yamato

• Modelbygger
« Svar #31 Dato: August 09, 2011, 13:11:51 pm »

Såe.. indtil jeg har fundet ud af den agterende, vil jeg starte lidt på Superstructuren, og her løber man igen ind i en masse fejl på sættet, "som sædvanlig", og ombygning, men det er jo osse det der gør det her sæt så spændende, sån a-la "old classic style modelbuilding".

I forenden af Superstructuren, skal der bygges lidt om, masten bagtil er total forkert, og kræver total ombygning, den vender forkert, og skal rykkes lidt tilbage, og på den forhøjning der er bagved skorstenen..... det positive er så, at skorstenen sån set er okey, den skal bare "klaskes" sammen, have noget photoetch..

Såe, det må blive masten, der bliver næste lille projekt, på det her megaprojekt.... virker sån lidt overkommeligt.... næsten som et byggesæt i sig selv... :-\
Logget

Jesper

• Bygger som en pro
  • If you se me running try to keep up.
« Svar #32 Dato: August 09, 2011, 13:13:39 pm »

Hej

Det ser sku godt ud med det der trædæk

Jesper
Logget
Because you get a kick out of it !!
I reject reality and substitute my own !!
Fredericia Jylland Danmark

yamato

• Modelbygger
« Svar #33 Dato: August 09, 2011, 13:47:26 pm »

;D.... tak... det tog osse en h...... lang tid at lave... du kan se først i tråden hvordan det er lavet...
Logget

yamato

• Modelbygger
« Svar #34 Dato: August 10, 2011, 14:04:02 pm »

Her er så de grundlæggende dele til masten. Jeg havde tænkt mig at bruge.
Masten fra sættet, er næsten ubrugelig, bla. er den for lang, ca. 1 cm, og den vender forkert, desuden er jeg bange for, at når rigningen senere kommer på, at den vil knække, derfor havde jeg tænkt mig at erstatte den øverste del af masten med metal.
Og dermed gøre den lidt mere stiv.
Fremgangsmåden havde jeg tænkt mig skulle være, at, den øverste del, over de tre nederste ben, skæres bort + de to der stikker ud til siden, de er til "type 13 Go air search radar antennerne". Og de skal have en vinkel fremad, + der skal være en platform, til projektørene, det bliver osse noget, jeg "Scratcher" i metal.

______________________________________________________________________________________________

Her kan man bedre se hvad det er jeg mener med at masten vender forkert, de to ben, vender bagud, og de skal vende fremad,Det er derfor jeg er nødt til at lave hele masten om.
Platformen bagved masten, skal gøres en lille smulle bredere, fordi det bagerste ben på masten, skal op på platformen.

_______________________________________________________________________________________________

Lidt om størrelsen.

Logget

Carsten Nielsen

• Nyt medlem
  • *
« Svar #35 Dato: Februar 17, 2014, 00:35:23 am »

Kanont godt lavet
Logget

Frederik

• Garvet modelbygger
  • Silkeborg
« Svar #36 Dato: Februar 17, 2014, 14:37:01 pm »

Er godt og grundig måløs  :o :o :o Hun er jo ENORM
Glæder mig til at se mere til hende  ;D
Logget
"want a job done? then call the Navy"

Under konstruktion.
JDMSF Atago 1/350

Frederik

• Garvet modelbygger
  • Silkeborg
« Svar #37 Dato: Maj 21, 2014, 14:54:37 pm »

Er der nogen Update på dette spændende projekt ???
Logget
"want a job done? then call the Navy"

Under konstruktion.
JDMSF Atago 1/350