Danske Modelbyggere Forum

• November 20, 2017, 04:50:25 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Gardisettegardiner  (Læst 969 gange)

Sherman

• Lettere øvet
  • **
Sv: Gardisettegardiner
« Svar #15 Dato: Oktober 03, 2016, 23:06:06 pm »

Det hvide, halv gennemsigtige Scotch tape virker også godt, eller teposer (især de hvide kunststof te-pyramider fra Fredsted).

Ole Tønnesen

• Garvet modelbygger
« Svar #16 Dato: Oktober 04, 2016, 21:48:28 pm »

Tusind tak for de mange gode forslag. Jeg har bestemt fået noget at gå videre med.
Huset skal ganske rigtigt stilles op i Hadsten som et led i landskabet 'Den Østjyske Længdebane'. Butikken ligger lige overfor stationen, som for længst er bygget. Jeg lægger et billede her, når huset er færdigt.

Tænkte det nok. Min bror bor få meter fra Købmandsbutikken i Thorsø og jeg bor tæt på Hadsten så det var nærliggende at tænke lokalt og Google er min ven og der fandt jeg hurtigt sammenhængen.

Forslag til gardisette gardinerne kunnne også være cigaretpapir, det er meget tyndt.

Mvh Ole
Logget
Plastic modelling is the new Black

runcare

• Garvet modelbygger
« Svar #17 Dato: Oktober 14, 2016, 20:05:34 pm »

Crepépapir kunne måske også være en løsning, hvis gardinet skal have et lidt nusset eller falmet udseende. Det er ikke en papirstype som bruges så meget mere; min mor brugte det da jeg var mindre, ind i mellem som indpakningspapir ved juletid. Men jeg vil tro Panduro Hobby i Århus, vil kunne hjælpe dig i den henseende.
Logget

Bjarne Werliin

• Nyt medlem
  • *
  • Huse (Modelbane Europa), fly, skibe
« Svar #18 Dato: December 19, 2016, 11:39:32 am »

Endnu en gang tak for de mange forslag. Jeg endte med at bruge hvid crepepapir, der i strukturen har de foldninger, som et almindeligt gardisettegardin naturligt har efter ophængning på spiralsnor.
Huset er færdigt og klar til at blive stillet op i Hadsten.
Logget
BjarneW

runcare

• Garvet modelbygger
« Svar #19 Dato: Marts 11, 2017, 19:30:49 pm »

Og hvis du er blevet hooked på crepepapir, annoncerer Lidl med salg fra d.16/3 i påsken 2017 med 10 ruller á 0,5 x 2m i alle regnbuens farver, til en sølle pris af 24,95 kr.

Så har du vist til resten af livet og samtlige små og store forsvundne trinbræt/stationsbygninger, i hele landet ;)
Logget

Bjarne Werliin

• Nyt medlem
  • *
  • Huse (Modelbane Europa), fly, skibe
« Svar #20 Dato: Marts 13, 2017, 17:19:51 pm »

Hehe, tak for tippet.  ;D
Logget
BjarneW