Danske Modelbyggere Forum

• Juli 16, 2018, 06:52:20 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: MiG-25RBT ICM 1/48  (Læst 758 gange)

Søren

• Nyt medlem
  • *
  • Bornholm
Sv: MiG-25RBT ICM 1/48
« Svar #15 Dato: Juli 08, 2018, 21:44:26 pm »

Den ser flot ud Jens, jeg glæder mig meget til at se det færdige resultat.
Jeg vedhæfter et billede af Foxbat rød 22, fra recce-regimentet der lå på Brzeg i Polen. Billedet er taget over Østersøen syd for Bornholm, engang sidst i firserne. Et af de lidt sjældne fotos af en Foxbat med den enorme droptank der rummede ca. 5000 liter fuel.

God arbejdslyst
Søren
« Senest Redigeret: Juli 09, 2018, 23:11:04 pm af Søren »
Logget
Søren

JanP

• Nyt medlem
  • *
« Svar #16 Dato: Juli 09, 2018, 21:30:33 pm »

Flot model, og rigtig fed "metalarbejde" med Alclad.
Det er godt nok noget af en moppedreng; den må suge nogle bøtter maling inden den er færdig  :o
Logget

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #17 Dato: Juli 10, 2018, 12:45:40 pm »

Tak, Søren og Jan.

Søren, hvis det er en MiG-25BM på billedet, så er det vel en 'Wild Weasel' Foxbat? Og tak for billedet i øvrigt. Det er altid interessant at se de fremmede fly, vores egne piloter har mødt i lufthavet.

Jan, jeg vil skyde på, at jeg kommer til at bruge det meste af en flaske Mr Paint-maling på den her. Med yderligere tre grå Foxbats og to Foxhounds i stakken, skal jeg vist snart have købt mere maling ind. :)

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

Søren

• Nyt medlem
  • *
  • Bornholm
« Svar #18 Dato: Juli 10, 2018, 17:27:18 pm »

Det er svært med den WW rolle. Når vi havde Flyene fra Brzeg ude over Østersøen, fløj de en fast rute med indhentningsudstyr påmonteret, og hyppigt med aktiv SLAR, på en dediceret SIGINT flyvning. Jeg kan ikke erindre, at have observeret dem flyve Wild Weasel, men Brzeg ligger også langt nede i det sydlige Polen.
Jeg skrev indledningsvis, at billedet var taget af 729, men slettede det - da jeg kom i tvivl om - hvorvidt det var Draken eller AVB med håndkamera der har knipset det i farten (det er jo efterhånden mange år siden). Vi forsøgte mange gange at fange en Foxbat i flugten og lykkedes kun i et par tilfælde med det. Mellem 50000 til 60000 fod i højden og Mach 3 på klokken, skulle der regnes en hel del på intercept geometrien for et komme til at se piloten i øjnene.  8)
Logget
Søren

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #19 Dato: Juli 12, 2018, 20:25:16 pm »

Det var spændende tider, ingen tvivl om det.
Jeg vil tro, de fløj SIGINT med deres Wild Weasel-fly.

Jeg har lige modtaget en MiG-25RBF med posten. Den skal være alt andet end grå. :)

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!