Mange skibe i skala 1:700 er såkaldte vandlinje modeller men dette er Hasagawas full hull limited version med det 'hele' af det japanske hangarskib Akagi

Jeg er fascineret af skibets elegante skrog, og man så efterfølgende kan stable en kasse ovenpå og få det hele til at ligne en flydende papkasse.
Overraskende at skibet overhoved kunne sejle og ikke straks kæntrede, men selvfølgelig hvis der er noget tungt i bunden og det meste i hangaren er luft så går det selvfølgelig

Skibets udseende skyldes selvfølgelig at skibet oprindelige blev designet som en slagkrydser, men på grund af Versailles traktaten efter 1. verdenskrig var der ikke 'plads' i den japanske flåde. Så japanerne ombyggede nogle af deres ikke færdige krydsere til hangarskibe. Det samme gjorde amerikanerne men deres ombygning var måske lidt mere elegant.
Akagi var som bekendt flagskib på den japanske flåde der angreb Pearl Harbour den 7. december 1941.
Akagi var også med da japanerne angreb Midway i 1942 og her gik det skibet ilde.......
Sættet inkluderer decals så man kan lave både Pearl Harbour og Midway versionen. Min skal være fra Pearl Harbour.
Et par billeder af hvor langt jeg er kommet:

Et nærbillede af båddækket agter:

Et nærbillede af den lille overbygning hvor der mangler en del endnu:
Metalstykkerne skal ligne de hvide måtter som japanerne anvendte med det formål at fange granatsplinter.

Der er en del fly med til skibet.
De er blevet forsynet med hjul.
Zeroerne har fået droptank, Val har fået bombe påmonteret og Nakaimaerne har fået en torpedo.
/ Søren 72