Danske Modelbyggere Forum

• Oktober 24, 2018, 03:27:08 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Slette indlæg???  (Læst 709 gange)

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
Slette indlæg???
« Dato: Februar 19, 2018, 11:28:14 am »

Er der nogen speciel grund til, at vi ikke længere kan slette vores egne indlæg?

Jeg kan se både fordele og ulemper ved at have mulighed for at slette indlæg ... en ulempe er at det kan virkelig forkludre konteksten i en tråd, hvis en eller flere indlæg pludselig mangler.

men på den anden side, kan det at kunne slette indlæg også bruges til at holde f.eks en salgs- eller efterlysningstråd kort og fokuseret ..... jeg har f.eks i min "jagt på gamle sæt" oprettet nye inlæg for nye sæt jeg manglede ... og når jeg så har fundet et sæt ... kan jeg bare slette det indlæg

Det er s'følig ikke noget jeg ikke kan løse på anden vis, ved at redigere hele min liste i et samlet indlæg ... synes bare det andet var nemmere.

så er derfor lidt nysgerrig på hvorfor man har besluttet at fratage brugerne denne mulighed?
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder

Bjørn

• Garvet modelbygger
  • Kgs. Lyngby
Sv: Slette indlæg???
« Svar #1 Dato: Februar 19, 2018, 17:35:09 pm »

Hej Niels,

Der var du heldig. Da jeg i går på min tråd skrev det samme, gik der kun 7 minutter før Jens Jensen sendte denne til mig:
Bjørn, der er ingen, der tvinger dig til at være herinde. Hvis du trods din tilsyneladende store utilfredshed ønsker at blive, synes jeg, du skal pakke dine stikpiller og sure opstød væk. Det ville klæde dine indlæg.
Jeg kan nu ikke se noget af det i min besked og undren over at den mulighed forsvandt.
Tja, hvad skal man sige?  ::)

Hilsen Bjørn
Logget
Intet hjem uden en Sturmgeschütz.

runcare

• Bygger som en pro
« Svar #2 Dato: Februar 19, 2018, 19:17:58 pm »

Nu har Krokohunter jo selv tidligere givet udtryk for at han ville finde det ærgerligt hvis der f.eks. var gamle salgstråde som blev slettet, da det kan være rart til stadighed at kunne opstøve det sæt han måske lige pludselig står og mangler. Så må han vel bare acceptere at det er alt eller intet; mere avanceret er systemet vel heller ikke?

Og Bjørn - der er jo en lille provo gemt i dig ;) Og det kan mange godt læse mellem linierne, når du skriver. Hvilket så igen støder andre på manchetterne.......... 
Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
« Svar #3 Dato: Februar 19, 2018, 20:13:35 pm »

Nu har Krokohunter jo selv tidligere givet udtryk for at han ville finde det ærgerligt hvis der f.eks. var gamle salgstråde som blev slettet, da det kan være rart til stadighed at kunne opstøve det sæt han måske lige pludselig står og mangler. Så må han vel bare acceptere at det er alt eller intet; mere avanceret er systemet vel heller ikke?

næh - det har jeg godt nok ikke - tværtom!!!!

Godt initiativ

Kan kun opfordre til, at I opfordrer til ;) at folk får slettet/samlet/opdateret gamle køb- og salgstråde. Vi er nogle der jævnligt trawler dem igennem på jagt efter gamle sæt hehe ... og det kan blive lidt uoverskueligt når der ligger (sandsynligvis) døde salgstråde tilbage fra 2015 :)
Logget
Niels M. Frederiksen

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #4 Dato: Februar 19, 2018, 20:20:26 pm »

Er der nogen speciel grund til, at vi ikke længere kan slette vores egne indlæg?

Jeg kan se både fordele og ulemper ved at have mulighed for at slette indlæg ... en ulempe er at det kan virkelig forkludre konteksten i en tråd, hvis en eller flere indlæg pludselig mangler.

Du har årsagen lige der, Niels.
I oprydningen tidligere var der nogle tråde, hvor konteksten var væk - tydeligvis fordi svar var blevet slettet -  og jeg ønsker heller ikke, at man skal komme med provokerende svar blot for at kunne slette dem, når der var blevet svaret. Det er desværre også set.
Jeg ser ikke det helt store problem i det, og det eneste sted, hvor det måske ikke er helt hensigtsmæssigt er i Markedspladsen.
Man kan, som du selv skriver, stadig redigere sine indlæg, og dermed er det synligt for alle andre brugere, at der har stået noget (andet) tidligere.

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
« Svar #5 Dato: Februar 19, 2018, 20:21:41 pm »

Du har årsagen lige der, Niels.
I oprydningen tidligere var der nogle tråde, hvor konteksten var væk - tydeligvis fordi svar var blevet slettet -  og jeg ønsker heller ikke, at man skal komme med provokerende svar blot for at kunne slette dem, når der var blevet svaret. Det er desværre også set.
Jeg ser ikke det helt store problem i det, og det eneste sted, hvor det måske ikke er helt hensigtsmæssigt er i Markedspladsen.
Man kan, som du selv skriver, stadig redigere sine indlæg, og dermed er det synligt for alle andre brugere, at der har stået noget (andet) tidligere.

Jens

tak for info :)
Logget
Niels M. Frederiksen