Danske Modelbyggere Forum

• September 23, 2018, 06:22:32 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Dagens indkøb - volume 2  (Læst 3179 gange)

Thomas Nielsen

• Nyt medlem
  • *
Sv: Dagens indkøb - volume 2
« Svar #45 Dato: Juli 06, 2018, 12:44:28 pm »

For et par dage siden kom der en stor pakke med bare en bog i … men det er også en ordentlig mobbedreng.

Det er så nummer 51 i samlingen af Tiger bøger, er så småt begyndt at læse den.
Logget

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #46 Dato: Juli 12, 2018, 20:18:33 pm »

Langt om længe kom der en MiG-25, der ikke er grå:

Den bliver fin at have stående mellem de tre grå. :)

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

J:J

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #47 Dato: August 03, 2018, 09:52:44 am »

Her er lidt af, hvad kurerer og postbude har bragt mig i løbet af det seneste par uger. De to Airfix-sæt er købt hos MID Hobby, Strike Eagle'en er erhvervet i en privat handel, og Stoppels lille lærke er købt i Danmarks Flyvemuseums souvenirkiosk. Mon ikke den kunne blive mit bidrag til dette års Aros-Opens nye "Byg dansk"-klasse.

/ J:J
Logget

Per M

• DMB-Udstiller
  • Bygger som en pro
  • *
  • Århus
« Svar #48 Dato: August 03, 2018, 18:04:46 pm »

Lærken er en helt fantastisk lille perle af et byggesæt.
Jeg har bygget en og har en mere liggende.
Et lille fif er at slibeen lille my af bredden på de 2 klardele.
Logget
Per M

1/72

Lillebror54

• Global Moderator
  • Garvet modelbygger
  • Thomas
« Svar #49 Dato: August 03, 2018, 18:13:22 pm »

Fik armen vredet rundt (frivilligt) og tog med til Randers en tur, kom hjem med disse to sæt.
Logget
Mvh Thomas

En model tar den tid en model tar.

Klaus K. Jakobsen

• Modelbygger
  • Nakskov
    • Ullerslev Lokalbane og modelbyg
« Svar #50 Dato: August 07, 2018, 16:48:02 pm »

Da jeg ikke har den store udlængsel til diverse inden og udenlandske turistfælder, så kan feriebudgettet godt bære lidt indkøb  ;)

Tænkte at det var på tide at få afprøvet den orange HATAKA-maling, har aldrig prøvet den type før, så det...

Og så bare lidt fyld  ;D
Logget
Med venlig hilsen

Klaus

Heller byggesæt.. Det er når ting bliver fransk på den der måde, som kun franskmænd kan holde af...

Casper Dahm

• Modelbygger
« Svar #51 Dato: August 16, 2018, 15:57:05 pm »

Man kan jo ikke dy sig, så der er lige landet 2 stk. DC-8-63 i Beerpiece Airport i skala 1:144.

sættene er lavet af Minicraft og er købt hos Draw-decals i US og er suppleret med SAC understel.
Jeg påtænker selvfølgelig at den ene skal være i SAS - farver med dragen, da jeg laver en 767 med regnbuen og den anden kunne jeg godt forestille mig skulle være i Sterling - farver.

/Casper
Logget
Igangværende projekter
Revell Airbus A-340 1:144 og 319 i 1:144
Airfix Boeing 737 1:144
Zvezda Tu-134A 1:144
Nitto Kagaku DC-10 1:100
Heller BAC Aerospatiale Concorde 1:72

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #52 Dato: September 01, 2018, 17:49:45 pm »

Jeg har aldrig bygget et modelskib i træ. har forsøgt mig et par gange med plastik modeller. Men der er noget klassisk modebygning ved træskibe, bygget i træ.
Så glæden var stor da jeg i dag på et lokalt loppemarked faldt over Billing Boats' Lilla Dan til 50,-
Så er det da i hvert fald ikke prisen der skulle stå i veje for at jeg forsøgte mig.
Glæden var mindre stor da jeg kom hjem og opdagede at det hele lugter meget af tobaksrøg.
Min antagelse er at dette sæt er solgt for meget længe siden. Måske de tidlige 1980ere, måske tidligere. Mere derom til sidst.

Sælgeren hævdede at det var intakt og komplet. Det vil tiden og bygge processen jo vise. Og mangler der noget, så ser det ud til at det måske er muligt at lave dette selv fra bunden af... måske...

I hverfald var der både den primære æske med selve træ delene, og den sekundære med fittings. Den sidste er dog blevet tømt, og det hele er nu kun i den største af æskerne. Der var rigeligt med plads derinden i.

Én af grundene til den lave pris, er at sættet er påbegyndt. Og de fleste spanter (siger jeg det rigtigt?) var limet sammen allerede.
Ikke helt præcist. Men igen, byggeprocessen vil vise hvor meget jeg skal rette op på det.

Der er rigeligt med papirer med, jeg har ikke nærstuderet dem endnu, men mon ikke dette dækker til fulde?

Min tidsantagelse om hvornår sættet er blevet solgt ligger også blandt papirerene. To foldede A4 flyers fra Normanns i Aarhus.
jeg ved ikke hvornår at denne butik eksisterede. Men det at den ene er sat med skrivemaskine tekst, og at der derudover er et tlf der starter med (06), viser at det ikke er af nyere dato. Mængden af støv kunne måske også være en indikator? ;)

Logget
"You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"

SteenB

• Garvet modelbygger
« Svar #53 Dato: September 01, 2018, 20:38:17 pm »

En lille "ekspedition" til ModellZentrum i Hildesheim, betød at disse sæt blev hjembragt.
I øvrigt var det helt mærkeligt, at min kære kone opfordrede mig til ENDELIG at powershoppe........men måske skyldtes det at min viv så efterfølgende havde samvittigheden i orden, da hun handlede ind i div. tøjbutikker?! ::) ;D :)
Logget
Skala 1:32, 1:35, 1:48 - nå ja og så da også lige lidt 1:24! :-)