Danske Modelbyggere Forum

• April 19, 2019, 08:58:26 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Dybdevadnings udstyr til Sherman  (Læst 247 gange)

Johnsen

• Nyt medlem
  • *
Dybdevadnings udstyr til Sherman
« Dato: April 13, 2018, 09:46:39 am »

Så er den gal igen!!
Er der nogen, som har et sæt dybdevadnings udstyr til en Sherman III (M4A2) eller M10, som de vil sælge?
« Senest Redigeret: Januar 29, 2019, 12:23:30 pm af Johnsen »
Logget

Johnsen

• Nyt medlem
  • *
Sv: Dybdevadnings udstyr til Sherman
« Svar #1 Dato: Januar 29, 2019, 12:25:24 pm »

Haaaalloooo!!! Anyone??
Logget

runcare

• Bygger som en pro
« Svar #2 Dato: Januar 29, 2019, 12:41:55 pm »

Det første kan du kigge i vejviseren efter, for det eksisterer ikke som et selvstændigt sæt. Alternativt skal du spørge om nogle kan undvære de selvsamme dele fra Academy's M4A2 USMC Sherman (OOP), hvis de ligger inde med sættet. Ellers må du købe sådan et sæt. Modelskibet.dk har muligvis stadig et på lager. En M10 TD kan du få fra Bjørn's Kramkiste.
Logget

Johnsen

• Nyt medlem
  • *
« Svar #3 Dato: Januar 29, 2019, 12:54:58 pm »

Har både Resicast og Eduard ikke produceret disse vadeudstyr?
Mht til M10, så er det ikke selve sættet jeg efterlyser, men også et tilhørende dybdevade grej ;)
Mvh Jacob
Logget

runcare

• Bygger som en pro
« Svar #4 Dato: Januar 29, 2019, 13:29:30 pm »

Resicast producerede tidligere et Duplex Drive sæt til en Sherman med støbt skrog - både i den sammenklappede og udspændte udgave. Det er ikke det som du leder efter. Tank Workshop i USA har derimod støbt sådanne vadeudstyr - både standardudgaverne og de feltkonverteringer, som enkelte USMC enheder, lavede i felten af 200 l brændstoftønder. Verlinden lavede også et lækkert snorkelsæt (hvad det reelt er), i årene mens han boede i Belgien. Men da må nok du udvide dit søgefelt udenfor landets grænser; for den havde et lavt produktionsnummer og gik OOP for mange år siden. Italeri lavede også M4 USMC Sherman (reelt en M4A2; hækken er forkert for en M4 med svejset skrog) med det vadeudstyr. Jeg har selv Academy's tidlige M10 udgave og kender også til indholdet til den sene udgave; 0 vadeudstyr. AFV Club's er jeg ikke klar over - men jeg tvivler på der er noget i sættet........... Det er jo specialudstyr, som typisk er noget garagefirmaer kaster sig over, fordi det kun interesserer et mindretal.

Jeg har ikke hørt noget om at Eduard på noget tidspunkt skulle have lavet et sådant sæt. Andre ætsproducenter, som f.eks. Voyager, Griffon, E.T., Lion Roar, m.fl. har måske. Prøv dig frem.   
« Senest Redigeret: Januar 29, 2019, 13:47:07 pm af runcare »
Logget

Toldbod

• Bygger som en pro
  • Aalborg
« Svar #5 Dato: Januar 29, 2019, 13:52:34 pm »

Logget
Hilsen Henning

Berwick

• Lettere øvet
  • **
« Svar #6 Dato: Januar 29, 2019, 15:29:33 pm »

Eduard laver et sæt til M4A1:
https://www.eduard.com/Eduard/M4A1-Deep-Wading-Kit-1-35.html?listtype=search&searchparam=wading
Men det kræver tilpasning for at få den til at passe til en M4A2 eller M10.
Hvis du er til scratchbyg, kan jeg sende nogle meget detaljeret billeder der viser hvordan det hele passer sammen.  Ellers kunne du måske finde denne sag på nettet: TM 9-2853 Preparation for Deep Water Fording.pdf

John
Logget
Artillery, the king of the battlefield!

Johnsen

• Nyt medlem
  • *
« Svar #7 Dato: Januar 29, 2019, 16:43:05 pm »

Tak for svarene drenge. Jeg går lige i tænkeboks, og finder ud af noget.
Mvh Jacob
Logget

runcare

• Bygger som en pro
« Svar #8 Dato: April 14, 2019, 20:23:13 pm »

Hej Jacob

Jeg har lige været inde på Resicast's hjemmeside i andet øjemed. Han har faktisk flere Deep wading sæt i æts til Sherman's Mk.III. 352271 er beregnet til Dragons M4A2, som jo svarer til briternes betegnelse Mk. III. Prisen er 29.50 euro.
Så er der Deep wading lower section 352291 og-90, beregnet for Bronco??? M4A4. Må være en trykfejl; de laver kun bælter til M4A4. Vi snakker sikkert stadig Dragon. Og endelig 352363 do. beregnet for Tasca (Asuka) M4A4.

Så nu har du mulighed for at genoptage dit projekt :)
Logget