Danske Modelbyggere Forum

• Juni 18, 2018, 11:25:39 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Nye producenter?  (Læst 238 gange)

Thomas Nielsen

• Nyt medlem
  • *
Nye producenter?
« Dato: Juni 11, 2018, 10:49:05 am »

Hej alle sammen.

Efter endnu en pause fra hobbyen er jeg tilbage ... igen, i ved børn, kone, nyt hus, ny uddannelse og nyt arbejde. Men nu er jeg ved at være klar igen ... sådan da. Og som det mest naturlige for mig går lige ind på Hannants og sondere markedet for mit favorit område ... Tiger kampvogne og ser til min positive overraskelse at der er kommet mærker til som jeg enten ikke har hørt om før eller haft i hænderne før.

Derfor vil jeg gerne høre om jeres erfaringer med følgende mærker:

1. Meng
2. Takom
3. Rye Fields
4. ACM

På forhånd tak.
Logget

runcare

• Bygger som en pro
Sv: Nye producenter?
« Svar #1 Dato: Juni 12, 2018, 16:23:26 pm »

Jeg har endnu ingen personlig erfaring med nogle af de nævnte - ACM har jeg aldrig hørt om ??? - men hvis du mener du har tid til byggesæt med hele den tyrkiske musik (æts, drejet løb, fuldt interiør, enkeltledsbælter, ekstra dele til flere variationer, m.m.), med alt det øvrige du har anskaffet dig i pausen ;) så skulle der være godt at gå i krig med, ifølge jungletrommerne. Selv bygger jeg ikke Tiger kampvogne - min kvalmegrænse for hvor mange der efterhånden har været sendt på markedet de sidste 4 årtier, er for længst overskredet. Men desværre er det valget for mange et firma, som vil have foden indenfor på markedet: udsend en Tigerkampvogn - bum, så er den hjemme ::)

Heldigvis har både Meng og Takom udvidet deres sortiment med meget andet mere spændende, mens Rye Fields stadig hænger fast i Tigerens kløer. ;D 
Logget

Lillebror54

• Global Moderator
  • Garvet modelbygger
  • Thomas
« Svar #2 Dato: Juni 12, 2018, 16:44:10 pm »

Jeg har endnu ingen personlig erfaring med nogle af de nævnte - ACM har jeg aldrig hørt om ??? - men hvis du mener du har tid til byggesæt med hele den tyrkiske musik (æts, drejet løb, fuldt interiør, enkeltledsbælter, ekstra dele til flere variationer, m.m.), med alt det øvrige du har anskaffet dig i pausen ;) så skulle der være godt at gå i krig med, ifølge jungletrommerne. Selv bygger jeg ikke Tiger kampvogne - min kvalmegrænse for hvor mange der efterhånden har været sendt på markedet de sidste 4 årtier, er for længst overskredet. Men desværre er det valget for mange et firma, som vil have foden indenfor på markedet: udsend en Tigerkampvogn - bum, så er den hjemme ::)

Heldigvis har både Meng og Takom udvidet deres sortiment med meget andet mere spændende, mens Rye Fields stadig hænger fast i Tigerens kløer. ;D

Rye har så også udgivet en Panther og en abrams i flere versioner plus en egyptisk T-34 på vej.
Alle producenter laver sæt andre har lavet før, enten mere detaljerede eller nemmere at bygge.
Der er også mange F-16'ere, Panthere, F-14'ere, Spitfires osv. fra mange producenter
Måske en udvidelse af horisonten var på tide  ;)

Hej alle sammen.

Efter endnu en pause fra hobbyen er jeg tilbage ... igen, i ved børn, kone, nyt hus, ny uddannelse og nyt arbejde. Men nu er jeg ved at være klar igen ... sådan da. Og som det mest naturlige for mig går lige ind på Hannants og sondere markedet for mit favorit område ... Tiger kampvogne og ser til min positive overraskelse at der er kommet mærker til som jeg enten ikke har hørt om før eller haft i hænderne før.

Derfor vil jeg gerne høre om jeres erfaringer med følgende mærker:

1. Meng
2. Takom
3. Rye Fields
4. ACM

På forhånd tak.

De laver fine sæt allesammen og ikke kun Tiger kampvogne.
Jeg har selv Takoms Königstiger med Porsche tårn, lækkert sæt og mange timers arbejde.
Det er bare at give gas.
Glæder mig til at se dit arbejde.
Logget
Mvh Thomas

En model tar den tid en model tar.

Bjørn

• Garvet modelbygger
  • Kgs. Lyngby
« Svar #3 Dato: Juni 12, 2018, 16:58:46 pm »

Jeg bygger 1:35, men har indtil nu kun bygget ét stk. Tiger. Derfor vil jeg afholde mig fra kommentarer, for uden viden om sættene, vil det kun blive løs tomgangssnak. Der er dog en enkelt: Det er ikke ACM, men ICM. Den lå ellers lige til højrebenet Niels. De har kun lavet en Tiger II. Den er senere udgivet i en ny version og er desuden også solgt som Revell og Hasegawa.

Hilsen Bjørn

PS. Zvezda har udgiver både Tiger I og Tiger B, men der er basis enten Italeris eller Dragons. Det er gamle sæt der er blevet overgået af de nye udgivelser.
« Senest Redigeret: Juni 15, 2018, 08:16:54 am af Bjørn »
Logget
Intet hjem uden en Sturmgeschütz.

Thomas Nielsen

• Nyt medlem
  • *
« Svar #4 Dato: Juni 13, 2018, 08:06:16 am »

Selv bygger jeg ikke Tiger kampvogne - min kvalmegrænse for hvor mange der efterhånden har været sendt på markedet de sidste 4 årtier, er for længst overskredet. Men desværre er det valget for mange et firma, som vil have foden indenfor på markedet: udsend en Tigerkampvogn - bum, så er den hjemme ::)

Jeg kan sagtens følge dig, selvom jeg ikke selv har en kvalmegrænse for Tiger kampvogne, de er blevet en selvstændig passion for mig. Men jeg ser det samme inden for min side hobby ... samling af bøger om Tiger kampvogne. Jeg har vel efterhånden en 50 stykker, og det er som om der ikke er nogen grænse for hvad folk vil udgive af skidt bare det er om Tiger kampvogne, der er en utrolig masse titler som ikke bibringer noget som helst nyt hverken i tekst eller billeder... eller værre endnu er fulde af fejl.

Og til lillebror, jeg har skam bygge tråde liggende her på forummet under mit gamle brugernavn Monrad. Her kan du se en Tiger II jeg begyndte for ca. 10 år siden ... den er ikke kommet længere. Og billederne virker kun så længe photobucket vil det.
http://www.danskemodelbyggere.dk/forum/index.php?topic=105.0

Tak for jeres input alle sammen, det ville ikke være sjovt at kaste penge efter et sæt fra en producent man ikke kender hvis det viser sig at være noget hø.
Logget

Finn Søndergaard

• Modelbygger
« Svar #5 Dato: Juni 14, 2018, 23:12:00 pm »

Hej Thomas

Godt du er begyndt igen. Det er flot arbejde. Bliver spændende at se, når den engang er færdig.

h/Finn
Logget