Danske Modelbyggere Forum

• August 18, 2019, 02:44:22 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: M1128 Stryker Mobile Gun System (1/35 AFV Club)  (Læst 681 gange)

Thomas M G

• Lettere øvet
  • **
M1128 Stryker Mobile Gun System (1/35 AFV Club)
« Dato: Juli 02, 2018, 07:42:41 am »

Hej

Her på falderebet inden sommerferien er jeg blevet færdig med M1128 Stryker Mobile Gun System fra AFV Club.

Det er mit første AFV Club sæt. Alt i alt en god byggeoplevelse, men dog med en unødig kompleksitet visse steder, hvis jeg skal sammenligne med Tamiya.

Det er som regel design eller historiske omstændigheder, der medvirker til mit valg af model. For Strykerens vedkommende har det været designet, da tårnet med autoladerkanonen gør vognen til noget ganske særligt, og den er mere ukonventionel end andre moderne hjulkørende kampvogne, fx japanske Type 16, franske AMX-10 og italienske B1 Centauro. I virkelighedens verden har Strykeren været ramt af en del børnesygdomme med utilstrækkelig nedkøling for mandskabet i varme områder og problemer med kanonen, men det ændrer ikke ved, at jeg synes, at det er en fed vogn.

Lidt om bygget:
- Maling: Jeg har anvendt spraydåser fra Tamiya. Grundmaling med Black mat og derefter NATO Green. Sidstnævnte var et sats, men jeg synes, at det går an.
- Fejl: sidespejle kiksede og forlygter fejlbygget. Etch-delene drillede visse steder - rem ved dunke er hurtigt lavet med Tamiya tape, og det får jeg udbedret ved lejlighed.
- Weathering: Her har jeg været meget påpasselig. Jeg har anvendt Tamiya Panel Line Black og påført meget lidt Valleo Ligth Siena for at give den et lidt støvet udseende. Når jeg er blevet bedre om et par år, så prøver jeg nok lidt mere, så den kan få et Mellemøst-look.

Her har I et par billeder:

Tak for kigget – og God sommer.

VH – Thomas
Logget

Thomas M G

• Lettere øvet
  • **
Sv: M1128 Stryker Mobile Gun System (1/35 AFV Club)
« Svar #1 Dato: Maj 18, 2019, 08:41:53 am »

Hej

Min M1128 har fået en opgradering med weathering, flere benzin- og vanddunke, oppakning mv. Jeg sætter lige et par billeder ind nedenfor.

VH - Thomas
« Senest Redigeret: Maj 31, 2019, 14:47:28 pm af Thomas M G »
Logget