Danske Modelbyggere Forum

• November 14, 2018, 14:53:05 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: PJ Production 1/32 Starfighter-pilot #2  (Læst 1165 gange)

J:J

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
PJ Production 1/32 Starfighter-pilot #2
« Dato: August 16, 2018, 17:30:59 pm »

Mine bestræbelser på at få tag på dét der med at male figurer er senest gået ud over denne fyr, hvis makker jeg tidligere har lavet til en dansk Starfighter. Jeg har tilføjet et hjemmelavet ringbind og en taske i resin, som kommer fra en Verlinden-figur. Ansigtet er malet med Scale75’s ”Flesh Paint Set” og resten med div. Vallejo-farver. Ansigtet var udfordrende, fordi det er ret groft modelleret, og det blev ved med at lede mine tanker ind på ”Abernes Planet”. Ellers har jeg fokuseret på skygger og highlights, hvor jeg er gået noget mere til den end på tidligere figurer. Figurmaling er stadig en ret ny disciplin for mig – dette er kun min femte figur – så konstruktiv feedback er meget velkommen.

Og så lige et par billeder i en lidt anden belysning:

/ J:J
Logget

Steffen TDA

• Lettere øvet
  • **
Sv: PJ Production 1/32 Starfighter-pilot #2
« Svar #1 Dato: August 16, 2018, 18:31:51 pm »

Det ser rigtig godt ud Jakob!

Hvis jeg skal komme med lidt konstruktiv kritik så er skyggelægningen dit svageste element på figuren. Hvis du vil have figuren til at stå mere levende frem bør han have nogle mere markante skygger, da det er et af de elementer der understreger skala allerbedst. Det er selvfølgeligt svært at vurdere 100% uden at se figuren irl, men skyggerne i den grønne del af hans flight suit bør være næsten sorte på undersiden af folder på indersiden af benene. det er små justeringer, men det vil gøre helt vildt meget for dit ellers rigtig flotte paintjob.

Her er et billede der illustrer min pointe:

« Senest Redigeret: August 16, 2018, 18:33:38 pm af Steffen TDA »
Logget

J:J

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
Sv: PJ Production 1/32 Starfighter-pilot #2
« Svar #2 Dato: August 17, 2018, 21:44:39 pm »

Hej Steffen

Tak skal du have og tak for kommentarerne. Jeg synes, jeg gav den god gas med skyggerne, men du har helt klart en pointe jf. de billeder, du viser. Til mit “forsvar” vil jeg sige, at der på figurens ben ikke var så mange folder at male skygger i, og jeg brød mig ikke om at male nogen på, netop for at de ikke skulle komme til at se påmalede ud. Men den udfordring findes der måske en god løsning på?

Mvh
Jacob
Logget