Danske Modelbyggere Forum

• November 17, 2018, 01:39:58 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Fejl på Dragon 6844  (Læst 246 gange)

Bjørn

• Garvet modelbygger
  • Kgs. Lyngby
Fejl på Dragon 6844
« Dato: September 21, 2018, 12:05:54 pm »

DRAGON 6844 Pz.Bef.Wg. III Ausf. H.

Det er er et sæt som iflg. Tom Kondziolka, er sat sammen af rammer fra mindst 8 tidligere udgivne sæt.
Pas dog meget på, for del U2 som er frontpanseret og derfor meget synlig, har et firkantet hul hvor maskingeværet sad, da Dragon genbrugte rammen fra deres Pz. III Ausf. H. Det har Tom Cockle som Technical Consultant ikke gennemskuet.  ::) Hullet skal være rundt, hvilket besynderligt nok vises korrekt på forsidetegningen, på bagsiden, på bemalingsanvisningerne samt i alle trin i byggevejledningen.  :o Efterfølgeren sæt nr. 6901 som er en udgave fra DAK, har her er den korrekte del med. De har altså erkendt fejlen.
Vi brokkede os til Dragon og overraskende nok, fik vi tilsendt den rigtige del. Det er sandelig nye tider.

Der er tilsyneladende kun to der har anmeldt sættet, men det pinlige er, at Tom Kondziolka fra AMPS og Jacob Hederstierna-Johnsen fra Armorama, begge har misset denne markante fejl. De laver en æskeanmeldelse og viser fotos af rammerne, gennemgår byggevejledningen og skriver lidt om køretøjets baggrund, samt takker for det gratis anmeldereksemplar (man bider jo ikke den hånd der fodrer en)  ;D. Som vejledning til at bygge sættet, er anmeldelserne stort set værdiløse.

Hilsen Bjørn og Kenneth
Logget
Intet hjem uden en Sturmgeschütz.

Dolphin

• Nyt medlem
  • *
Sv: Fejl på Dragon 6844
« Svar #1 Dato: September 21, 2018, 13:28:06 pm »

På positiv-fronten skal der rettes en tak til Dragon for at afbøde fejlen; Bjørn kontaktede Dragon, og helt fantastisk fik vi tilsendt den opdaterede ramme med den manglende part C49, så vi kan lave vores Befehlspanzer III Ausf. H uden større eksperimenter. Selvfølgelig kunne man have tilpasset del U2, men til et sæt, der sælges til ca. 72,50 Euro svarende til ca. 540 DKR, bør den slags være i orden.

Ser derfor frem til at bygge den og mine to 6901 DAK udgaver. Så mangler vi bare Befehlspanzer III Ausf. E (tidligere udsendt som Cyberhobby sæt), som også kørte DAK, samt en opdateret Panzer III Ausf. G i DAK udgave. Dette burde være ligetil og lidt mere relevant end alle de "what if" sæt, som Dragon pt. sprøjter ud.
Logget

Johnsen

• Nyt medlem
  • *
« Svar #2 Dato: November 05, 2018, 12:47:10 pm »

Hej
Man kan jo mene hvad man vil om de anmeldelser jeg og andre laver, det er helt i orden. Dog vil jeg gerne rette en misforståelse, nemlig at sættene er helt gratis, for det er ikke korrekt. Når jeg modtager et sæt fra Armorama, så er det primært sendt fra USA, hvilket gør, at jeg skal betale snævert omkring 200 kroner i porto for dette + evt told, moms og hvad har vi. Ja, dette er ikke sættets fulde pris, men så sandelig langt fra gratis.
Der ud over, så er det til hver en tid tilladt for alle, selv at kontakte eksempelvis Armorama, og tilbyde at bruge sin sparsomme fritid på at lave en anmeldelse, især hvis man er så sikker på, at man selv er så meget bedre til det.
De bedste hilsner
Jacob Johnsen
Logget

Stormer

• Bygger som en pro
  • Seeland
« Svar #3 Dato: November 05, 2018, 20:03:09 pm »

Logget
Sturmer