Danske Modelbyggere Forum

• November 17, 2018, 01:17:07 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: MIG Clear Water  (Læst 249 gange)

ThomasDK

• Nyt medlem
  • *
MIG Clear Water
« Dato: Oktober 28, 2018, 02:35:40 am »

Hej til jeg alle :)

Har et lille spørgsmål.
Jeg har brugt et MIG produkt-Clear Water oven på en træplade som har fået desert sand fra Vallejo. Dernæst har jeg malet med akryl maling som bund farve, vand. Og til slut en omgang MIG clearwater.

Problemet er, at under tørreprocesen der bliver det brunt ? Desværre ingen billeder af det :( Men jeg måtte starte foran med bundfarve, lak osv for og se om det så om det ville tørre rigtigt op til krystal klar.

Er der nogen der har prøvet dette og/eller kan fortælle hvad jeg kan gøre ved det eller hvilken fejl jeg kunne have gjort ?

Mvh Thomas
Logget

runcare

• Bygger som en pro
Sv: MIG Clear Water
« Svar #1 Dato: Oktober 30, 2018, 18:26:39 pm »

Måden du skriver på, gør det lidt svært helt at forstå hvad det er du mener. Men hvis vi prøver at opsummere: du starter med Vallejo Desert Sand som basisfarven på din træplade. Dernæst lægger du en akrylfarve på (hvilken?), som skal illudere vand. Og efter denne farve har tørret, får den MIG Clearwater. Er det rigtigt forstået?

Har intet kendskab eller erfaring til det produkt fra MIG. Men generelt set; hvis et specialprodukt som skal illudere (stillestående?) vand, skal virke efter hensigten, skal alle underlagsfarver være gennem tørret. Det har du forhåbenlig sikret dig? 
Logget