Danske Modelbyggere Forum

• December 10, 2018, 00:42:09 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Young Miniatures 1/10 US Cavalry Div. Vietnam 1970  (Læst 616 gange)

J:J

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
Young Miniatures 1/10 US Cavalry Div. Vietnam 1970
« Dato: November 03, 2018, 13:37:35 pm »

Her er mit ”take” på Young Miniatures’ efter min mening superfede amerikanske kavalerist fra Vietnam-krigen. Sættet består af hoved, hjelm, overkrop, arm, røggranat og gevær for sig, og geværet består yderligere af otte separate dele. Dertil kommer en ca. 5 cm lang og ca. 8 mm tyk, rund resinstang til montering, men jeg valgte et noget slankere messingrør, som jeg syntes passede bedre til træsoklen underneden – i øvrigt fremstillet af min næsten-navnebror Jacob Johnsen.

Efter fjernelse af fæstepunkter fra støbningen og en lille smule oprensning kunne busten og geværet samles, og delene passede som fod i hose. Det eneste, der lugter lidt af egentlig modelbygning, er geværremmen. Den skæres af et stykke blødt metal (bly?), som følger med sættet, men de tilhørende spænder må man selv stå for. Jeg lavede mine af plasticstrips, og det lykkedes kun nogenlunde, hvis jeg selv skal sige det; jeg er ikke helt tilfreds med dimensionerne.

Jeg malede hoved, hjelm og arm for sig, samlede figuren og malede derefter overkroppen, som kun var grundet med sort. Geværet samlede og malede jeg inden montering, og da det var på plads, monterede jeg remmen. Farverne er fra Scale75’s ”Flesh Paint Set” og AK Interactives ”Vietnam U.S. Green & Camouflage”-sæt, diverse fra Vallejo plus nogle metallicpulvere fra Ushi van der Rosten på geværet. Derudover brugte jeg et papirprintet pinupbillede i skala 1/35 fra Archer Fine Transfers til at sætte på hjelmen og et almindeligt decal fra Peddinghaus Decals til teksten på røggranaten.

Først så man lige kan se soklen:

… og så lidt tættere på:

PS: Den opmærksomme læser vil bemærke, at graffitien på hjelmen er tyvstjålet fra ”Platoon”, nemlig fra Chris Taylor (Charlie Sheen) og Lerners (Johnny Depp) hjelme.

Mvh
Jacob Joensen
Logget

Per M

• DMB-Udstiller
  • Bygger som en pro
  • *
  • Århus
Sv: Young Miniatures 1/10 US Cavalry Div. Vietnam 1970
« Svar #1 Dato: November 03, 2018, 13:47:20 pm »

Applaus. Den er gennemført flot malet og sikke en detaljegrad du er lykkedes med.
Tillykke med resultatet, og så må du ellers til at lære fra dig ;)
Logget
Per M

1/72

Jan Klarbæk

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
    • Armorama - også alt andet
« Svar #2 Dato: November 04, 2018, 21:36:56 pm »

Superlækkert, og den vinder ved at se den i virkeligheden. Rigtigt flot arbejde Jacob!
Logget
"Jamen, så byg da!"

På et eller andet tidspunkt i mit liv flytter jeg til et sted hvor vejret måles i grader og ikke i mm. ...

Søren Timm

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
  • Galten
« Svar #3 Dato: November 04, 2018, 23:37:11 pm »

Virkelig flot. Ku godt være man skulle se Platoon igen snart
Logget
venlig hilsen

Søren Timm Christensen

Færdiggjorte projekter 2018:
Kfir C7. 1:48 Kinetic
MC.200 Saetta 2a serie. 1:48 Italeri
British Armoured car pattern 1920 (Rolls Royce) 1:35 Roden
I-16 Type 24. 1:48 ICM
F-18c Hornet. 1:48 Hasegawa
Hawker Hurricane mk I. 1:48 Airfix
Boulton Paul Defiant. 1:48 Airfix
FAMO with 88mm Flak. 1:35 Tamiya og Dragon
Eurofighter Typhoon. 1:48 Revell
World War Toons Firefly. Meng
Henschel Hs-123 A1. 1:48 Italeri
pz. III. 1:35 Dragon
http://www.aros-aamk.dk/

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #4 Dato: November 05, 2018, 09:05:12 am »

Mange tak ska' I ha'! ;D

@Per: Det må vi finde ud af, men det bliver nok dyrt...

@Søren: Ja, det ku' godt være. Den kan man ikke se for mange gange - ligesom "Top Gun". Og når du er i gang, så høvl da bare alle Vietnam-klassikerne igennem. Det er jo research, og det er det vigtigt at afsætte tid til.

Vh
Jacob
Logget

runcare

• Bygger som en pro
« Svar #5 Dato: November 14, 2018, 16:22:58 pm »

Han ligner jo et ægte menneske :o Det er du sørme blevet skrap til. Tillykke med resultatet.
Logget

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #6 Dato: November 19, 2018, 19:15:44 pm »

Mange tak!  ;D
Logget

JesperB

• Nyt medlem
  • *
« Svar #7 Dato: December 04, 2018, 22:50:23 pm »

Wow.. Superflot resultat. Du er i den grad "lykkedes" med figuren - Overvejer selv at føje den til samlingen. Er i sær vild med din bemaling af riflen. Ser meget realistisk ud.
Logget

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #8 Dato: December 05, 2018, 23:22:02 pm »

Tak, Jesper! Jeg kan varmt anbefale figuren, som er virkelig veludført og lige til at gå til. Riflen er kun malet med Tamiya Rubber Black som grunder, og ellers er “bemalingen” lavet med metallicpulvere fra Uschi van der Rosten, lidt chipping med Vallejo Silver (vistnok) og weathering med en lys sandfarvet pastel fra CMK.

Vh
Jacob
Logget