Danske Modelbyggere Forum

• April 24, 2019, 06:00:11 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Aeronautiko og hood.de  (Læst 269 gange)

Stormer

• Bygger som en pro
  • Seeland
Aeronautiko og hood.de
« Dato: Februar 07, 2019, 16:01:34 pm »

Jeg må hellere del mine dårlige erfaringer, så andre ikke springer på:

Den 18/12-18 bestilte jeg Hobby Boss’ B-24 hos den for mig dengang ukendte webshop www.aeronautiko.com i Spanien. Prisen var fordelagtig (naturligvis) på bare 126€ + alm DHL forsendelse - alt incl 140€.
Jeg var blevet luret af firmaets tilkendegivelse på scalemates.com, hvor det fremgik at varen var “in stock”.
I samme øjeblik jeg trykkede køb, gik den dog i restordre, med forventet levering 150119. Nå ja, hvis har travlt? 8pengene blev naturligvis trukket straks ved bestilling)
Da vi nåede den 15. dag inåret 2019, var der dog ingen ændring i varens status.
Efter at have tilskrevet firmaet 6 gange henover en uges tid oprettede jeg et claim hos PayPal. Hopla, så var der pludselig svar. Lutter elendige undskyldninger om grossistens utilstrækkelighed. Efter en uge var pengene dog retur på kontoen.
Når man kigger nøjere efter på deres hjemmeside, ses det at langt de fleste varer er i restordre eller kun tilgængelige i 1 stk.
Nu er I advaret!

Klog af skade (NOT) forsøgte jeg mig hos hood.de - en slags tysk eBay - hvor en butik i Tyskland faldbød B-24eren til bare 119€ + 6€ i forsendelse. Billigt, tænkte jeg.
Varen var “sofort lieferbar” og der var +10 på lager.
Købt og betalt, men dagen efter var tilbuddet mistænkeligt nok væk (udsolgt)...
Efter nogle dage kom en mail om, at leveringen trak ud. Ja ha, was heisst verzögert spurgte jeg? Ja, de havde ikke lige varen på lager... Aha! Fuldt udslag på fup og svindel barometeret i Farum! Efter yderligere ugers frem og tilbage og endnu et PayPal claim er også denne betaling i hus igen.
Butikken hed Andys Hobbyshop og deres anmeldelser på nettet viser, at dette ikke var en enlig svale.

Klog af skade bliver næste stop dersockelshop eller Stoppel!!
Logget
Sturmer

runcare

• Bygger som en pro
Sv: Aeronautiko og hood.de
« Svar #1 Dato: Februar 10, 2019, 19:36:05 pm »

Nettet vrimler tydeligvis med bondefangere...........sørgeligt og trist :'( Det kan måske ikke helt sammenlignes, men det får mig til at tænke på de historier herhjemme i pressen med Quickpot værksteder, som har tilbudt kunder penge, hvis de vil fjerne negative anmeldelser de har skrevet om værkstederne på Trustpilot. Det kalder jeg plattenslageri >:( og næsten i samme kategori som det du har oplevet.   
Logget

Flemming Hansen

• Bygger som en pro
    • International Plastic Modellers Society Denmark
« Svar #2 Dato: Februar 11, 2019, 13:54:33 pm »

Måske Stormer bare skulle huske at nærstudere andres oplevelser med 'fabelagtige og hidtil ukendte leverandører' inden han i ren jydepanik over et godt tilbud i febervildelse trykker på "køb straks" knappen.  ;D

Flemming

Logget

Stormer

• Bygger som en pro
  • Seeland
« Svar #3 Dato: Februar 11, 2019, 16:34:30 pm »

Citér
Måske Stormer bare skulle huske at nærstudere andres oplevelser med 'fabelagtige og hidtil ukendte leverandører' inden han i ren jydepanik over et godt tilbud i febervildelse trykker på "køb straks" knappen.

Hvis vi fjerner “jydepanik” og “febervildelse”, så har Flemming, isoleret set, ret.
Andys Hobby har nogle tvivlsomme anmeldelser for så vidt angår deres webhandel, men jeg antog, fejlagtigt, at Hood.de var garant for sælgernes troværdighed. Big mistake!

Aeronautiko har jeg ikke kunnet finde dårlige anmeldelser af, men har heller ikke søgt meget.

Fælles for begge indkøb er, at der er betalt med PayPal, som giver sikkerhed for st få pengene retur, hvis varen udebliver.
Derfor var jeg ikke nervøs for at prøve nye græsgange.

Velrennomerede firmaer kan også overraske negativt. Jeg har således lige læst om en stakkel, der blev bonnet for 1200kr i porto fra HLJ....
« Senest Redigeret: Februar 12, 2019, 08:09:59 am af Stormer »
Logget
Sturmer