Danske Modelbyggere Forum

• December 12, 2019, 15:41:57 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Farver på Sea Otter  (Læst 489 gange)

Bent Laursen

• Nyt medlem
  • *
Farver på Sea Otter
« Dato: Februar 20, 2019, 19:55:03 pm »

Jeg er i gang med at bygge en dansk Sea Otter, jeg havde tænkt mig at bruge Humbrol nr. grøn 163 og grå164 til camouflagen. Men er kommet i tvivl om undersiden, min tanke var at bruge Humbrol 165, men i vejledningen står der SKY. Nogen som har et bud på hvad der skal bruges ? :)
Logget

Michael BJ

• Bygger som en pro
    • Flyvehistorie
Sv: Farver på Sea Otter
« Svar #1 Dato: Februar 20, 2019, 23:07:04 pm »

Umiddelbart vil jeg sige at oversidefarverne skal være Dark Green og Ocean Grey, mens undersiden er lidt mere tvivlsom. Jeg hælder dog mest til at det må være Medium Sea Grey, men vil ikke helt afvise Sky som en mulighed. Sagen er også den at Sea Otter´ne var meget individuelt bemalede. Der findes i hvert fald et enkelt farvebillede, der tydelig viser brugen af to forskellige grønne på nr 802, hvor den ene grønne bestemt ser ud til at være Dark Gren, mens den anden er mere græsgrøn i tonen. Undersiden på flyet ser mest ud i retning af Medium Sea Grey, selvom det ikke ermeget af undersiden man kan se på billedet.

Jeg kan anbefale dig at tage et kig på min hjemmeside, hvor du kan finde mere om Sea Otter i Flyvevåbnet. Jeg skriver godt nok i artiklen at jeg regner med at undersiden er Sky, men det tror jeg at jeg skal have rettet til Medium Sea Grey:
https://flyvehistorie.wordpress.com/indhold/flyvevabnet-samt-haerens-og-sovaernets-flyvende-enheder-efter-1945/sea-otter/

Nederst i artiklen er der også et link til nogle bemalingstegninger som jeg lavede til IPMS Nyt for en hel el år siden. Når ånden kommer over mig en dag, vil jeg også opdatere tegningerne, for jeg har fundet en del mere fotodokumentation end det jeg havde til rådighed, da jeg lavede tegningerne.

mvh
Michael
Logget
www.flyvehistorie.wordpress.com

Danskrelateret flyvehistorie

Bent Laursen

• Nyt medlem
  • *
« Svar #2 Dato: Februar 21, 2019, 18:00:12 pm »

Mange tak for hjælpen Michael :)
Det gjorde mig en del klogere nu, tror den bliver Medium Sea grey på undersiden.

Mvh. Bent
Logget

Michael BJ

• Bygger som en pro
    • Flyvehistorie
« Svar #3 Dato: Februar 27, 2019, 08:24:28 am »

Jeg havde helt glemt, at jeg har et ret godt farvebillede af en Sea Otter i mit arkiv, der bekræfter at oversiden var camouflagemalet i RAF Dark Gren og Ocean Grey. Desværre kan man ikke rigtigt konkludere noget om undersidens farve ud fra billedet. Selvom jeg hælder til at undersiden var Medium Sea Grey, vil jeg som sagt ikke afvise at den kan have været Sky.

Desværre viser billedet kun et lille udsnit af flyet, men farverne gengives ret fint:

mvh
Michael
Logget
www.flyvehistorie.wordpress.com

Danskrelateret flyvehistorie