Danske Modelbyggere Forum

• Juni 27, 2019, 00:28:59 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Maling både alkyd og enemal  (Læst 198 gange)

Casper Dahm

• Garvet modelbygger
Maling både alkyd og enemal
« Dato: Marts 11, 2019, 16:43:00 pm »

Til mit næste projekt skal jeg bruge en bestemt farve, decalproducenten henviser til xtracolors SAS-grå, men den kan jeg ikke finde.
Det næste projekt går i al sin enkelthed ud på at jeg vil lave en udgave af en Airbus A-350-900 i SAS bemaling, altså den bemaling SAS bruger i dag med de røde motorer og blåt haleror, jeg håber så at få den færdig inden SAS til efteråret får 4 leveret, de er alle malet og navngivet.

Altså efterlyser jeg den kedelige grå SAS farve, gerne færdigblandet, men hvis jeg blot kan få blandingsforholdet er det helt i sin orden.

Jeg havde forsvoret at jeg ville lave denne bemaling, men jeg har decals i overskud til en SAS model og mener at dem jeg har kan bruges.

På forhånd tak for input

Casper
« Senest Redigeret: Marts 11, 2019, 18:11:29 pm af Casper Dahm »
Logget
Igangværende projekter
Revell Airbus A-340 1:144 og 330 i 1:144
Airfix Boeing 737 1:144
Zvezda Tu-134A 1:144
Nitto Kagaku DC-10 1:100
Heller BAC Aerospatiale Concorde 1:72

Klaus K. Jakobsen

• Garvet modelbygger
  • Nakskov
    • Ullerslev Lokalbane og modelbyg
Sv: Maling både alkyd og enemal
« Svar #1 Dato: Marts 12, 2019, 07:43:41 am »

Xtracolor X338 er vist ikke i produktion mere, men der er flere engelske fora der henviser til Revell 371, evt. lysnet en smule med hvid.

Eller hvis du kender en, der kender en i USofA, så ser det ud til at AHS har den https://www.airline-hobby-estore.com/SearchResults.asp?Search=x338&Submit=
Logget
Med venlig hilsen

Klaus

Togbuschauffør

Casper Dahm

• Garvet modelbygger
« Svar #2 Dato: Marts 12, 2019, 12:22:14 pm »

Hej Klaus

Tak for input, den tror jeg at jeg bruger.
Jeg kender godt den forretning du henviser til, men den var ikke i mine tanker, det bliver i øvrigt alt for dyrt at handle er
jeg skulle købe 6 bøtter maling, samt et sæt.

Vh. Casper
Logget
Igangværende projekter
Revell Airbus A-340 1:144 og 330 i 1:144
Airfix Boeing 737 1:144
Zvezda Tu-134A 1:144
Nitto Kagaku DC-10 1:100
Heller BAC Aerospatiale Concorde 1:72

runcare

• Bygger som en pro
« Svar #3 Dato: Juni 18, 2019, 21:23:40 pm »

Stoppel har haft et vis lager af xtracolor, både på bøtte og som små spraydåser. Jeg ved dog ikke hvor meget han råder over i dag. Og nu skal du jo helt ind til hans butik, da han har opgivet sin hjemmeside. Muligvis pga. noget med nogle som var sure over at priserne på hjemmesiden, ikke var identiske med dem i forretningen :o. Besynderligt at folk er begyndt at brokke sig over at netpriser er lavere, end i real life. ::) Det plejer at være omvendt ;)
Logget