Danske Modelbyggere Forum

• Juni 18, 2019, 17:16:45 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: M551 Sheridan (Tamiya 1/35)  (Læst 237 gange)

Thomas M G

• Lettere øvet
  • **
M551 Sheridan (Tamiya 1/35)
« Dato: April 17, 2019, 13:49:31 pm »

Hej

Så er vi et smut i den sydvietnamesiske jungle!

Der er sagt og skrevet meget om Sheridan'en, og meningerne er meget delte. Jeg har forsøgt at lave en model, der viser lidt om de mange tilpasninger, som amerikanerne måtte lave til deres våbensystemer under Vietnamkrigen grundet geografien og den ukonventionelle krigsførelse. På modellen nedenfor er der således tilført en ekstra 12,7 mm, RPG-trådhegnet er fjernet, og der er suppleret op med yderligere ammunition. Faktisk er det bare et spørgsmål om tid, før de får en større trådkurv på :)

Største udfordringer i bygget var Tamiyas bælter og weatheringen. Den er ikke helt blevet som ønsket, men jeg er dog kommet i mål.

Her har I et par billeder:

Et par nærbilleder:

Logget

Carsten

• Bygger som en pro
  • Køge/Tureby
Sv: M551 Sheridan (Tamiya 1/35)
« Svar #1 Dato: April 18, 2019, 09:32:58 am »

Ikke fordi jeg har den store forstand på en Sheridan, men når opgaven nu var at bygge en air-portable kampvogn så SKAL det resultere i kompromiser, så resultatet hverken er fugl eller fisk!
Jeg synes du har leveret en flot model, der ligner noget der kører rundt i junglen passende slidt og snavset. :)
Logget

Thomas M G

• Lettere øvet
  • **
Sv: M551 Sheridan (Tamiya 1/35)
« Svar #2 Dato: April 18, 2019, 21:34:17 pm »

Tak Carsten - det er jeg glad for at høre. Den skal netop se lidt hærget ud, som mange gode referencebilleder også vidner om, at de var.

Ja, Sheridan'en er en underlig størrelse - faktisk benævnte amerikanerne den ikke som en tank, men som en Armored Reconnaissance/Airborne Assault Vehicle. Hvad der nok har overrasket mig mest under bygget er dens relativt store størrelse. Vægten var presset i bund, men det virker ikke som om, at designerne har været fokuseret på at frembringe en lille vogn. Nå, men så længe den passer i en C-130, så går det jo nok :)

VH - Thomas 
Logget