Danske Modelbyggere Forum

• August 18, 2019, 03:32:55 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Sterling Caravelle 10B i skala 1/144  (Læst 77 gange)

Casper Dahm

• Garvet modelbygger
Sterling Caravelle 10B i skala 1/144
« Dato: August 12, 2019, 16:29:35 pm »

Egentlig ville jeg ikke starte denne tråd, men det blev alligevel sådan, det vil være sådan en jeg vender tilbage til on and off, jeg kunne bare ikke lade være for det er en udfordring ud over det sædvanlige.
Summasummarum, det handler om at forvandle en Caravelle III til en Caravelle 10B fordi det var sådan en Sterling Airways fløj med og det var lige præcis den model, der styrtede ned i Dubai den 14 marts 1972, 112 mennesker mistede livet og det er den historie jeg vil beskrive, ikke at jeg vil lave et diorama, så behøvede jeg jo ikke at samle modellen, men jeg vil prøve at lave OY-STL før afgangen fra Colombo.
Historien om flyet har fascineret mig siden min tid i folkeskolen og så har jeg endda en kopi af havarirapporten, men back to basics, dette er baggrunden for at jeg vil prøve at lave en Caravelle 10B, som jeg i øvrigt kunne købe hos F-RSIN eller Welsh models, men begge er skod sæt, jeg forsøger ud fra et Airfix sæt, nogle spørger, skulle du så ikke bruge to sæt, jo det skulle jeg, men så ville det fand...blive for dyrt, jeg prøver selv at forlænge en III ér og så har jeg endda købt ekstra etch ud over det jeg havde.

Dette er udgangspunktet, i kan se hvor forlængelsen skal være

Sådan ødelægger man et sæt og satser på ham for oven, at det går godt.

Alt er klargjort til samling, forrest er etchen til indgangen monteret og bag til er der gjort klar til bagtrappen, der er gjort klar til metalstøtten.

for at det ikke skal være løgn er /bliver hjulbrøndene også fjernet for at give plads til etch.
Hvis dette ikke lykkes, kan det nok være at jeg laver et diorama over nedstyrtningsstedet, i respekt for de omkomne.

Casper
Logget
Igangværende projekter
Revell Airbus A-340 1:144 og 330 i 1:144
Airfix Boeing 737 1:144
Zvezda Tu-134A 1:144
Nitto Kagaku DC-10 1:100
Heller BAC Aerospatiale Concorde 1:72

Casper Dahm

• Garvet modelbygger
Sv: Sterling Caravelle 10B i skala 1/144
« Svar #1 Dato: August 15, 2019, 14:08:12 pm »

Så er forreste del af forlængelsen lavet, der skulle forlænges med et vindue

nu kan i også se hvordan jeg udfører forlængelsen, simpelthen ved at skære små stykker evergreen og lime dem på indersiden og bruger dem som styre skinner afstandsstykkerne er evergreen i den rette bredde, så er resten op til modelbyggeren.
Begge hjulbrønde er også åbne, så der er plads til ætsen.

Casper
Logget
Igangværende projekter
Revell Airbus A-340 1:144 og 330 i 1:144
Airfix Boeing 737 1:144
Zvezda Tu-134A 1:144
Nitto Kagaku DC-10 1:100
Heller BAC Aerospatiale Concorde 1:72

Carsten

• Bygger som en pro
  • Køge/Tureby
Sv: Sterling Caravelle 10B i skala 1/144
« Svar #2 Dato: August 16, 2019, 10:28:32 am »

På den facon - godt det ikke er et længere stykke når nu du er nødt til at save igennem hele flykroppen.
Logget