Danske Modelbyggere Forum

• December 07, 2019, 21:15:10 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: En bette ubåd...  (Læst 6180 gange)

Kent

• Bygger som en pro
Sv: En bette ubåd...
« Svar #15 Dato: Maj 29, 2010, 18:03:19 pm »

Den er godt nok flot.

Men jeg kom til at tænke på (og det er ikke kritik), ville den ikke være våd på skroget allerede. Jeg tænker specielt på den runde del midtskibs. Det ville være ret tydeligt på den matte maling, og give en god fornemmelse af at den befinder sig i det våde element.

Som sagt...så var det bare en tanke  ;)
Logget
Motorcyklister ved, hvorfor hunden stikker hovedet ud af bilvinduet.

Jan Klarbæk

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
    • Armorama - også alt andet
« Svar #16 Dato: Maj 29, 2010, 19:32:57 pm »

Jamen du har da ret, sagen er den, at den lige skal have det sidste wash før den får en mat lak, når den har fået det, så skal vandet have en blank lak (future) og så får den nederste del af skroget også lidt.

Vandet er lavet af akryl gel, og det har en tendes til at være lidt klistret, så det skal forsegles, så det ikke suger så meget støv til sig.

Så det er en fuldt berettiget kritik  ;)

Vh/Jan
Logget
"Jamen, så byg da!"

På et eller andet tidspunkt i mit liv flytter jeg til et sted hvor vejret måles i grader og ikke i mm. ...

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
« Svar #17 Dato: Maj 30, 2010, 10:47:40 am »

Den er godtnok blevet fin Jan .... Vandet er blevet rigtig godt (hvad skulle vi gøre uden Guido  ;) ) .... synes også din weathering er blevet rigtig god ... Synes faktisk jeg kan se forbedringer i din weathering i forhold til f.eks på dine Ma.K. projekter ... så det er da super cool.

Glæder mig til at se den IRL
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder

Jan Klarbæk

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #18 Dato: Maj 30, 2010, 22:03:22 pm »

Tak Niels!

Den nærmer sig målet ... selvom der stadig er lidt detaljer hist og pist, bl.a. flagstagen bag på tårnet, bådshager og lidt andre småting.

Logget
"Jamen, så byg da!"

På et eller andet tidspunkt i mit liv flytter jeg til et sted hvor vejret måles i grader og ikke i mm. ...

Tom Nielsen

• Gæst
« Svar #19 Dato: Februar 09, 2011, 21:54:01 pm »

Lige et hurtigt spørgsmål i en gammel tråd..

Er det tilfældigt du valgte at bygge U-201 ?
Logget

Jan Klarbæk

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #20 Dato: Februar 09, 2011, 22:21:12 pm »

Et lige så hurtigt svar .... nej  ;)
Logget
"Jamen, så byg da!"

Jan Klarbæk

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #21 Dato: Februar 10, 2011, 08:41:33 am »

Det var så det hurtige svar lige før sengetid  :D - men det ville være nemmere hvis jeg viste hvorfor du spørger, men her er det knapt så korte svar:
1 - jeg prøver at bygge de både Adelbert Schnee var skipper på (50% ind til videre)
2 - tilstedeværende dokumentation på båden
3 - tilgængelige decals
4 - bådens type og udrustning matchede det sæt jeg havde liggende
5 - den tilgængelige dokumentation viste en båd i den stand jeg havde lyst til at bygge.

Ok? 
Logget
"Jamen, så byg da!"

Tom Nielsen

• Gæst
« Svar #22 Dato: Februar 10, 2011, 10:20:33 am »

Ja tak for svaret.

Det var mere fordi jeg fik øje på den der snemand på tårnet, og jeg har selv haft bygget det her sæt, og mindes ikke at der var en snemand med.

Jeg har en lille skjult fetish for tyske ubåde, både som modeller, men også de store i 1:1.

Interessen startede da jeg fik lov til at læse dokumenter og personlige breve, som var blevet bjærget fra U-534.

Og samtidig var jeg en go ven af nu afdøde Allan Greisen.
Logget

Jan Klarbæk

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #23 Dato: Februar 10, 2011, 13:27:13 pm »

Hej Tom,

Decals er fra et sæt fra ULAD tror jeg de hedder - de er ude af produktion.

Ja, ubåde er spændende - og det er også spændende om de får lov at hæve den XXIII som Allan var med til at finde.

Har du besøgt Wilhelm Bauer i Bremerhaven ? og er den turen værd ?
Logget
"Jamen, så byg da!"

Tom Nielsen

• Gæst
« Svar #24 Dato: Februar 10, 2011, 21:32:14 pm »

Ja U-2359 oppe ved Læsø...Den var måske lidt spændende at få hevet på land, også lidt mere spændende end U-534.

Jeg har ikke været i Bremerhaven endnu, den lille Fredericia-modelbyggeklub har snakket om en sommerudflugt, netop til Bremerhaven...Og så hægter jeg mig naturligvis bare på der..
Logget

Bo

• Bygger som en pro
  • Århus
    • Mig
OT: Sv: En bette ubåd...
« Svar #25 Dato: Februar 10, 2011, 22:26:52 pm »

Er de andre ubåde ved Anholt ikke erklæret som krigsgrave?

Bo
Logget
"Men folk er generelt "bange" for andre som tør tage initiativ, det skulle jo nødig komme til at lykkes for dem"

http://www.aros-aamk.dk/

Jan Klarbæk

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #26 Dato: Februar 11, 2011, 10:16:30 am »

Til Bo: Debatten køre lidt frem og tilbage om det er en krigsgrav eller ej - vidneudsagn påstår at besætningen på den pågældende båd blev set gå i bådene, men de nåede tilsyneladende ikke land og er er aldrig fundet. Henset til strøm og vejrforhold behøver dette ikke være usædvanligt.

Der kan læses mere om fundet her: http://www.jlab.dk/2008/skattejagt/?page_id=71

Det interessante ved denne båd er, at der ikke findes overlevende eksemplare - at den er rimelig velbevaret og intakt og at den med sin beskedne vægt bør være nemmere/billigere at bjærge end f.eks. en VIIér.

Til Tom, jeg overvejer at gøre turen til Intermodelbau i Dortmund og så snuppe XXIéren på vejen hjem om søndagen - jeg troede kun du var til biler ?? - der kan man se  ;)

Har vi set den ubåd du har bygget ?
Logget
"Jamen, så byg da!"

Tom Nielsen

• Gæst
« Svar #27 Dato: Februar 12, 2011, 10:47:06 am »

Jeg fik vækket interessen gennem Allan  Greisen og Åge Jensen (dynamit åge) og så er der et eller andet over disse ubåde.

Nej den har aldrig været med på en udstilling, jeg byggede den som vrag, malet i rød primer, med en vask af en blanding af matsort, og irgrøn, og den blev dumpet i et 180 liters akvarie jeg havde på det tidspunkt.

Jeg havde to hummere (marmorkrebs) som brugte den som hus  ;D
Logget

metho31

• Modelbygger
  • Er det her man skal skrive noget klogt ????
« Svar #28 Dato: August 14, 2011, 18:40:51 pm »

Det er en super flot synke båd du har begået der  ;) meget flot !
jeg går selv lige og pusler med tanken om at starte på en U552 fra Revell 1:72 også.........
nogen der kender sættet ?
Logget

Jan Klarbæk

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #29 Dato: August 14, 2011, 18:53:06 pm »

Jeg tror det er sagt før, men kort og godt, det bliver en smadderflot model lige ud af æsken - men for pokker hvor er der mange fejl og unøjagtigheder på den  ;)

Men flot ser den ud

Vh/Jan
Logget
"Jamen, så byg da!"