Danske Modelbyggere Forum

• December 04, 2020, 08:45:18 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: USMC Hue. Vietnam 1968  (Læst 5410 gange)

Staermose

• Gæst
USMC Hue. Vietnam 1968
« Dato: November 07, 2010, 23:17:17 pm »

Min figur som jeg deltog med i dette års Esbjerg Åben. Fra Young Miniatures. Skala 1/10.
Den fik en 2. plads i sin kategori. En bedømmelse jeg skal indrømme jeg ikke var helt enig i. Ikke så meget det at det var en 2. plads eller en plads længere nede af ranglisten. Men at den der fik 1. pladsen i mine øjne ikke var af helt samme malekvalitet. Men dette var dommerens vurdering, og kommer der billeder fra Esbjerg Åben er i velkomne til at danne jeres egne meninger hvorvidt jeg har ret eller om jeg bare er en tøsefornærmet taber...

Så har Monrad været så venlig at komme med billeder af vinder modellen.

« Senest Redigeret: November 19, 2010, 17:29:32 pm af Staermose »
Logget

Stormer

• Bygger som en pro
  • Seeland
Sv: USMC Hue. Vietnam 1968
« Svar #1 Dato: November 08, 2010, 08:06:05 am »

Uha Staermose, pas på det spor du er på vej ind på!!

Uanset placering i Esbjerg, så synes jeg det er en superflot buste du har begået der. Mange gode detaljer, synes jeg.
Logget
Sturmer

Staermose

• Gæst
« Svar #2 Dato: November 08, 2010, 09:28:57 am »

Uha Staermose, pas på det spor du er på vej ind på!!

Uanset placering i Esbjerg, så synes jeg det er en superflot buste du har begået der. Mange gode detaljer, synes jeg.

Takker for dit kompliment.
Det skal tilføjes at mit indlæg naturligvis er skrevet i skuffelse over placering. Men det ændre desværre ikke ved min holdning til kvaliteten af de enkelte opstillede i kategorien.
Dette er min helt personlige mening, og jeg kan kun opfordre til at kigge på billederne af de andre når de kommer online på et tidspunkt. Og derudfra danne jeg en idé om hvor 'rablende hysterisk' jeg måtte synes at være når jeg laver denne type indlæg.

Jeg langer her ud efter den dommerpræstation der ligger til grund for placeringerne og ikke de andre deltagere.
Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
« Svar #3 Dato: November 08, 2010, 12:19:55 pm »

hvorvidt jeg har ret eller om jeg bare er en tøsefornærmet taber...

jeg kunne da aldrig finde på at kalde dig "taber"  ;)

spøg til side

Citér
Jeg langer her ud efter den dommerpræstation der ligger til grund for placeringerne og ikke de andre deltagere.

Jeg vil da opfordre dig til at give din mening til kende i Peer S's Ris og Ros tråd.
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
« Svar #4 Dato: November 08, 2010, 12:21:17 pm »

og jeg er forøvrigt helt enig med Stormer .. Det er en super buste du har fået lavet .. Godt arbejde
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder

kristensen

• Gæst
« Svar #5 Dato: November 08, 2010, 12:29:42 pm »

Jakob, jeg kan kun være enig, men som du selv skriver er det en dommerbeslutning. Problemet er bare at det ikke var den eneste klasse med en forkert vinder, som måske nogen skal få kigget lidt på dommersammensætningen.
Logget

Pinky

• Gæst
« Svar #6 Dato: November 08, 2010, 13:07:54 pm »

Logget

Steffen Sørensen

• Lettere øvet
  • **
« Svar #7 Dato: November 08, 2010, 17:20:21 pm »

Jakob, jeg kan kun være enig, men som du selv skriver er det en dommerbeslutning. Problemet er bare at det ikke var den eneste klasse med en forkert vinder, som måske nogen skal få kigget lidt på dommersammensætningen.
Denne opfordring har stået på vores hjemmeside i 3 måneder:

Dommere
Hvis du vil være dommer i konkurrencen kan du kontakte foreningen på denne adresse:

kontakt@esbjergmodelbyggerforening.dk

og vi har ikke hørt noget fra hverken dig, Stærmose eller nogen anonyme skribenter.

mvh
steffen
Logget
Steffen Sørensen

kristensen

• Gæst
« Svar #8 Dato: November 08, 2010, 17:46:22 pm »

Dommere
Hvis du vil være dommer i konkurrencen kan du kontakte foreningen på denne adresse:

og vi har ikke hørt noget fra hverken dig, Stærmose eller nogen anonyme skribenter.

mvh
steffen

Næh for man kan jo ikke være dommer når man selv deltager, så det er vel en ret god forklaring på den ting !
Logget

Staermose

• Gæst
« Svar #9 Dato: November 08, 2010, 19:39:57 pm »

Citat fra: Steffen Sørensen
... og vi har ikke hørt noget fra hverken dig, Stærmose eller nogen anonyme skribenter.

Da jeg ville kunne dømme bedst i de samme kategorier som jeg selv ønsker at stille op i, vil der være en interesse konflikt som ikke er gavnlig for nogen.

At skulle dømme andre kategorier vil jeg kun kunne gøre ud fra rent tekniske ting som konstruktion og bemaling. Dvs om modellen ser 'pæn' ud.
Om den så er nøjagtig nok i fht. fx. den korrekte turkis/lilla farve det indvendige af et cockpit SKAL have i flg. visse unavngivne anale flybyggere herinde (i ved godt hvem i er Bo og Jens!), det ville jeg ikke ane en pind om.

Men hvis det kan accepteres vil jeg med glæd hjælpe med bedømmelsen næste år.

At jeg er utilfreds med dette og sidste års resultat i de kategorier jeg selv har stillet op i, gør da på ingen måde at jeg vil afholde mig fra at møde op og deltage næste år. Sågar så længe som i orker at afvikle arrangementet, til trods for brokkerier så som mine.
Logget

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #10 Dato: November 08, 2010, 19:44:28 pm »

Dommere

mvh
steffen

Jeg skal ærligt erkende, at jeg kun har været på EMF hjemmeside for at finde program og adresse, så jeg har ikke set, at I søgte dommere. Jeg var egentlig også af den opfattelse, at man skulle være medlem af EMF for at dømme, så tanken har ikke strejfet mig før nu. Næste gang kan I med fordel søge efter dommere herinde, samtidig med annonceringen på jeres egen hjemmeside.  :)

Jens

PS. Flot figur.
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

Bo

• Bygger som en pro
  • Århus
    • Mig
« Svar #11 Dato: November 08, 2010, 20:28:02 pm »

Du kommer ingen steder med billig smiger  ;)

Pisse flot figur

Bo

Om den så er nøjagtig nok i fht. fx. den korrekte turkis/lilla farve det indvendige af et cockpit SKAL have i flg. visse unavngivne anale flybyggere herinde (i ved godt hvem i er Bo og Jens!), det ville jeg ikke ane en pind om.

Logget
"Men folk er generelt "bange" for andre som tør tage initiativ, det skulle jo nødig komme til at lykkes for dem"

http://www.aros-aamk.dk/

Ole Tønnesen

• Garvet modelbygger
« Svar #12 Dato: November 09, 2010, 00:44:43 am »

Der ser ud til at blive mange dommeremner til næste år ;) Og nu vil vi snart gerne se den 1. plads som den stakkels vinder deltog med. Jeg må indrømme at jeg føler med ham :-\
Jeg kunne desværre ikke selv være med, selvom jeg betragter det som et af årets højdepunkter modelmæssigt. Jeg har altid set det som et velarrangeret, hyggeligt, socialt event med sædvanligvis mange flotte og spændende modeller i konkurrencen, men at flytte focus fra et velfungerende arrangement og over på bedømmelserne, som om det er det vigtigste synes jeg er forkert.
Som der er blevet sagt andetsteds så er der hvert andet år DM, hvor man med rette kan kræve den bedste bedømmelse af klasserne.
EÅ bør have ret til andre kriterier i bedømmelserne. Arrangementet skal vel ses som en helhed? - Selvfølgelig, hvis man har fået en pladsering når man kører hjem igen, er man glad for den, men det bør være hele søndagens oplevelse som fylder!
Og når alt kommer til alt: Er det så ikke "Part of the Game" bagefter at diskutere korrupte og komplet uduelige dommere når man ser sit hjertensbarn glide ud af søgelyset?

God byggelyst, trods alt!
Ole Tønnesen

PS. Flot USMC HUE!
« Senest Redigeret: November 09, 2010, 15:17:50 pm af Ole Tønnesen »
Logget
Plastic modelling is the new Black

Staermose

• Gæst
« Svar #13 Dato: November 09, 2010, 08:49:47 am »

Citat fra: Ole Tønnesen
PS. Flot USMC HUE!

Mange tak

Og når alt kommer til alt: Er det så ikke "Part of the Gaim" bagefter at diskutere korrupte og komplet uduelige dommere når man ser sit hjertensbarn glide ud af søgelyset?

Er det ikke lige præcis det vi gør her??!!

Og nu vil vi snart gerne se den 1. plads som den stakkels vinder deltog med.

Jeg har ikke selv billeder fra dagen. Men da EÅ på deres hjemmeside har billeder af alle vindere de sidste mange år, så er jeg sikker på at dem for i år kommer online så snart der er tid og mulighed for det.
Logget

Peer S

• Gæst
« Svar #14 Dato: November 09, 2010, 16:42:19 pm »

Din model ser fin ud på billedet, jeg havde desværre ikke tid til at gå rundt og se alle modeller i år og jeg ved fakkertalt ikke hvordan vindermodellen ser ud..

Jeg har kikket på dommersedlerne og 1 dommer gav dig førstepladsen og de to andre dommere gav den model der vandt første pladsen.

Det point system vi har gav en forskel på 4 points og hvis vi brugte det du har postet et sted herinde ja så have du vundet med 3 points.

Jeg håber ikke dette giver yderlig benzin til dit bål.

Vi er åbne for forslag som kan forbedre Esbjerg Åben, men diskussionen skal foregå på en voksen og sober måde..!

De venligste hilsner til alle
Peer Schmidt
Logget