Danske Modelbyggere Forum

• November 25, 2020, 04:04:26 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: USMC Hue. Vietnam 1968  (Læst 5398 gange)

Staermose

• Gæst
Sv: USMC Hue. Vietnam 1968
« Svar #15 Dato: November 09, 2010, 21:13:59 pm »

Din model ser fin ud på billedet, jeg havde desværre ikke tid til at gå rundt og se alle modeller i år og jeg ved fakkertalt ikke hvordan vindermodellen ser ud..

Jeg har kikket på dommersedlerne og 1 dommer gav dig førstepladsen og de to andre dommere gav den model der vandt første pladsen.

Det point system vi har gav en forskel på 4 points og hvis vi brugte det du har postet et sted herinde ja så have du vundet med 3 points.

Jeg håber ikke dette giver yderlig benzin til dit bål.

Vi er åbne for forslag som kan forbedre Esbjerg Åben, men diskussionen skal foregå på en voksen og sober måde..!

De venligste hilsner til alle
Peer Schmidt

Jeg takker for forklaringen. Men står desværre tilbage med en mærkelig fornemmelse. Jeg talte med to af dommerene bagefter der begge sagde at de havde givet min flest point. Hvorfor den ene eller den anden skulle sige at der var givet point der ikke var, kan jeg kun stå fuldstændigt uforstående tilbage over for. Da netop deres udmeldinger gjorde at jeg mente at udfaldet burde have været et andet.
Logget

Peer S

• Gæst
« Svar #16 Dato: November 09, 2010, 21:18:17 pm »

Tja.... så kunne denne, ja lad os kalde det en dialog, være undgået.
Logget

Staermose

• Gæst
« Svar #17 Dato: November 09, 2010, 21:20:39 pm »

Misforstå mig ikke, jeg havde stadig været sur og skuffet. Men ikke så forvirret... ;)
Logget

Peer S

• Gæst
« Svar #18 Dato: November 09, 2010, 21:25:18 pm »

He he
men nok lidt mere forstålig for os andre nu..
Logget

Staermose

• Gæst
« Svar #19 Dato: November 19, 2010, 17:29:36 pm »

Så har Morad været så venlig at lægge billeder op af modeller fra EÅ 2010. Hans indlæg han ses her.

Jeg har tilladt mig at linke til billeder af vinder modellen i første indlæg i denne tråd. Da der så nemmest kan laves sammenligninger.
Logget

Torben Klein

• Modelbygger
    • Familien Kleins hjemmeside
USMC Hue. Vietnam 1968 / et misforstået mesterværk fra Esbjerg Åben
« Svar #20 Dato: November 20, 2010, 16:10:15 pm »

Her er jeg blevet bedt om at tage stilling, og jeg har fået valget mellem "at give ret" eller mene "tøsefornærmet taber"
Jeg smider min sorte kugle i røret for "tøsefornærmet taber".

Begge buster synes jeg er flotte, og jeg er glad for, at det ikke har været min utaknemmelige opgave at afgøre, hvilken der er bedst.
Begge buster er bedømt af de samme personer og efter de regler, der har været gældende, da man stillede op. Det havde vist mentalt overskud og sympatiske menneskelige egenskaber, hvis man havde turdet spille Dr Phil kortet "it is what it is" og acceptere den afgørelse.

Vi spiller også gerne lige kortet "med hvilket formål ?"
Når man efterfølgende brokker sig ved Esbjerg Åben, er det så for at få omgjort beslutningen. Forhåbentlig ikke, for det sker sjældent. Men hvad så?
For at få luft og svine nogen til ? Hvilke gode menneskelige egenskaber viser det, og hvad vil man opnå, andet med glæden ved at lufte højlydt, at verden er ond ved mig?
Når man så endda efterfølgende vælger at gå i det offentlige rum, hvad skal det så bringe med sig af resultater ?
Måske bakker hele verden op og giver ret i, at "her blev du da dårligt behandlet" og så kan man blive glad for at blive bekræftet i sin offerrolle - men det sker måske ikke alligevel ?
Vinderen, dommerne og arrangørerne bliver i hvert fald ikke gladere, vil jeg tro.

Ellers spreder man da bare dårlig energi, sætter småligt spørgsmålstegn ved vinderens glæde ved hans præmie og gør dommere og arrangører trætte at at skulle lægge navn, tid og energi i den slags arrangementer og diskussioner. Hvilket er i modstrid med den universelle sandhed (som desværre ikke mange kender): "du skal ikke slå på folk, der gør et frivilligt stykke arbejde, som du er glad for/har brug for, at de udfører". Er der nogen der tror, at stabler af brok bagefter giver øget arbejdsglæde i foreninger ?
Den slags fører ikke meget konstruktivt med sig, og det giver alligevel ikke den førsteplads, man har bestemt sig selv til, at man fortjener.

Det er muligt, at det er en uretfærdig afgørelse og der er grund til at føle sig skuffet.
I den ideelle verden ville man så spille kortet "du programmerer selv din sindstilstand". - altså: vil du gerne være skuffet.Hvis ikke, så lad dog være ! som sagt "it is what it is"
Man kan evt.spiller "Wayne Dwyer" kortet - "gør det egentlig noget ?"
Du mister ikke liv, førelighed, job, penge, bolig, helbred eller noget andet, der er væsentligt for dig. Er det virkelig værd at hælde så megen negativ energi efter og holde diskussionen i live? Der er ikke sket noget VIRKELIG alvorligt for dig - Det ER bare en hobby. Med mindre hobby'en er en vigtig del af selv-realiseringen, og i så fald skal der nok professionel hjælp og evt. medicinering til.  ;D

Skulle der være en rest kritik tilbage (som måske har nogen substans) efter at et voksent menneske havde smøget skuffelsen af sig, så ville en moden reaktion være at argumentere sagligt overfor arrangørerne og sende sin argumentation til netop det sted, hvor den slags vil gøre gavn - i postkassen hos arrangørerne af Esbjerg åben. Ikke i en offentlig gabestok på nettet.
Er der hold i argumentationen, så vil den sikkert blive taget til følge.
Hvis ikke, så er det stadig sådan, at man har meldt sig til en konkurrence, og må acceptere de konditioner, hvorunder den holdes. Herunder de bedømmelsesregler, der er til grund for konkurrence og kvaliteten af de frivillige hjælpere, der løser opgaven.
Logget
"It's only a model"

Pinky

• Gæst
« Svar #21 Dato: November 25, 2010, 14:04:38 pm »

Hr. Torben Klein
Det er da et ualmindeligt tåbelig indlæg! Du har da fuldstændig misforstået hvad det handler om.

Citér
Begge buster synes jeg er flotte, og jeg er glad for, at det ikke har været min utaknemmelige opgave at afgøre, hvilken der er bedst.
Begge buster er bedømt af de samme personer og efter de regler, der har været gældende, da man stillede op. Det havde vist mentalt overskud og sympatiske menneskelige egenskaber, hvis man havde turdet spille Dr Phil kortet "it is what it is" og acceptere den afgørelse.

Nu aner jeg ikke hvem Dr. Phil er og ønsker heller ikke at vide det, men hvis det ikke er et selv opfundet citat som du så giver ham kredit for, så ja "det er hvad det er" (jeg oversætter lige floskelen for de sproglige handikappede), men skal man så bare holde sin mund over inkompetente dommer afgørelser? Det er da påfaldende at de tre der vandt alle var buster og der var både 54 mm og 1/16 figurer der slog alle de tre til sammen! Men vi mangler stadig at høre fra dem der dømte hvorfor de valgte det de valgte så vi kan grine højlydt af dem. ;D

Citér
Vi spiller også gerne lige kortet "med hvilket formål ?"
Når man efterfølgende brokker sig ved Esbjerg Åben, er det så for at få omgjort beslutningen. Forhåbentlig ikke, for det sker sjældent. Men hvad så?
For at få luft og svine nogen til ? Hvilke gode menneskelige egenskaber viser det, og hvad vil man opnå, andet med glæden ved at lufte højlydt, at verden er ond ved mig?
Når man så endda efterfølgende vælger at gå i det offentlige rum, hvad skal det så bringe med sig af resultater ?
Måske bakker hele verden op og giver ret i, at "her blev du da dårligt behandlet" og så kan man blive glad for at blive bekræftet i sin offerrolle - men det sker måske ikke alligevel ?
Vinderen, dommerne og arrangørerne bliver i hvert fald ikke gladere, vil jeg tro.

Ellers spreder man da bare dårlig energi, sætter småligt spørgsmålstegn ved vinderens glæde ved hans præmie og gør dommere og arrangører trætte at at skulle lægge navn, tid og energi i den slags arrangementer og diskussioner. Hvilket er i modstrid med den universelle sandhed (som desværre ikke mange kender): "du skal ikke slå på folk, der gør et frivilligt stykke arbejde, som du er glad for/har brug for, at de udfører". Er der nogen der tror, at stabler af brok bagefter giver øget arbejdsglæde i foreninger ?
Den slags fører ikke meget konstruktivt med sig, og det giver alligevel ikke den førsteplads, man har bestemt sig selv til, at man fortjener.

"Vi spiller også gerne lige kortet "med hvilket formål ?" Du og dine kort hvem er "Vi" jeg deler ikke dine kortspils teser! Stå da ved hvad du skriver i stedet for at give dine ord en almen henvisning. Jeg har ikke problemer med at "slå" på folk, der gør et frivilligt stykke arbejde, hvis det tjener det formål at få dem til at gøre det bedre! Og det kan de! Nu viste jeg ikke at du er klarsynet og se hvad og hvad ikke der er i modstrid med den universelle sandhed, og det er da med klar tydelighed at du ikke fattet en meter, og du burde nok forlange dine skolepenge tilbage på det punkt.

Citér
Det er muligt, at det er en uretfærdig afgørelse og der er grund til at føle sig skuffet.
I den ideelle verden ville man så spille kortet "du programmerer selv din sindstilstand". - altså: vil du gerne være skuffet.Hvis ikke, så lad dog være ! som sagt "it is what it is"
Man kan evt.spiller "Wayne Dwyer" kortet - "gør det egentlig noget ?"
Du mister ikke liv, førelighed, job, penge, bolig, helbred eller noget andet, der er væsentligt for dig. Er det virkelig værd at hælde så megen negativ energi efter og holde diskussionen i live? Der er ikke sket noget VIRKELIG alvorligt for dig - Det ER bare en hobby. Med mindre hobby'en er en vigtig del af selv-realiseringen, og i så fald skal der nok professionel hjælp og evt. medicinering til. 

Skulle der være en rest kritik tilbage (som måske har nogen substans) efter at et voksent menneske havde smøget skuffelsen af sig, så ville en moden reaktion være at argumentere sagligt overfor arrangørerne og sende sin argumentation til netop det sted, hvor den slags vil gøre gavn - i postkassen hos arrangørerne af Esbjerg åben. Ikke i en offentlig gabestok på nettet.
Er der hold i argumentationen, så vil den sikkert blive taget til følge.
Hvis ikke, så er det stadig sådan, at man har meldt sig til en konkurrence, og må acceptere de konditioner, hvorunder den holdes. Herunder de bedømmelsesregler, der er til grund for konkurrence og kvaliteten af de frivillige hjælpere, der løser opgaven.

Nu tror jeg at "Wayne Dwye" vil blive vældigt ked af at du bruger ham i dette indlæg. "gør det egentlig noget ?" JA det gør! Hvis man ønsker at afholde en konkurrence for at hjælpe folk med deres "selv-realiseringen" udi at jeg er den bedste... Så skal man også dømme udfra offentlige konditioner og bedømmelsesregler, der er til grund for konkurrencen. Og ikke hvad de indenbyrdes bliver enig om -Ja vi tager lige tre buster denne gang for folk er alligevel ligeglade med hvad vi dømmer!

Og afslutningsvis må jeg lige give dig et råd, nu når du sådan ser det hele lidt foroven og med klarsynets altvidenhed... Kom ned på jorden til os andre, og der findes piller for det du lider af!

Med venlig hilsen

PS. Jeg indsætter lige et link på Wayne Dwye http://en.wikipedia.org/wiki/Wayne_Dyer
Logget

Torben Klein

• Modelbygger
    • Familien Kleins hjemmeside
« Svar #22 Dato: November 25, 2010, 18:33:52 pm »

Jeg synes, det er unødvendigt at lade en eventuel uretfærdig afgørelse fylde så meget, og jeg synes, det er dårlig stil at tage det spørgsmål i det offentlige rum på den måde, som det sker her.
Og det er jeg i denne tråd blevet bedt om at tage stilling til, hvilket jeg har gjort.

Som forsøgt forklaret, så kan man selv vælge, hvordan man vil reagere. Jeg kan se, at vi 2 bliver nok ikke enige om noget, så jeg vil vælge at lade diskussionen stoppe her.
- så bliver moderator også fri for at sende os til slagmarken.
Logget
"It's only a model"

Pinky

• Gæst
« Svar #23 Dato: November 25, 2010, 21:36:25 pm »

Det er bare i orden Torben  ;D -Og nu håber jeg ikke at jeg var alt for hård ved dig...

Logget