Danske Modelbyggere Forum

• August 11, 2020, 20:04:26 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: 1:35 WW2 Long Range Desert Group/SAS diorama  (Læst 2843 gange)

Neckcheese

• Gæst
1:35 WW2 Long Range Desert Group/SAS diorama
« Dato: Maj 11, 2011, 02:03:29 am »

Dette diorama byggede jeg engang i 1980'erne og det har overlevet i en eller anden form, da det pt opbevares på mit fjernlager og jeg tør ikke kikke til den, for den har fået en lidt hård medfart i tidens løb.

Alle modeller/soldater er Tamiya.

Beklager den dårlige fotokvalitet, men måske kan den tjene som inspiration for nogen :-)

Niels
Logget

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
Sv: 1:35 WW2 Long Range Desert Group/SAS diorama
« Svar #1 Dato: Maj 11, 2011, 09:37:16 am »

Spændende diorama. Jeg har flere gange tænkt på, at det kunne være sjovt at lave diorama med SAS fra WWII, fra Golfkrigen og måske Afghanistan.  :)

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

Jacob Teckemeier

• Modelbygger
« Svar #2 Dato: Maj 11, 2011, 12:40:34 pm »

Hej Niels Hals-ost  ;)

Fint og dynamisk dio. Ikke uden grund som taget ud af "Om Modelbygning". En bog der har givet mig utroligt meget inspiration og appetit på modelbygning. Så tak for den!

Mvh

Jacob

p.s. Tør man spørge om baggrunden for dit nic? Eller skal man hellere lade være  ;D
Logget

Bo

• Bygger som en pro
  • Århus
    • Mig
« Svar #3 Dato: Maj 11, 2011, 13:40:08 pm »

Også her

Mens Golfkrigen i 91 er rimelig veldokumenteret, har du billeder af WMIK Landrovers fra
A-stan Jens?
Det store regiment raidAl Qaeda er veldokumenteret, men desvære ikke billedemæssigt, de fyre fra Hereford
er jo lidt kamera sky

Bo

Spændende diorama. Jeg har flere gange tænkt på, at det kunne være sjovt at lave diorama med SAS fra WWII, fra Golfkrigen og måske Afghanistan.  :)

Jens
Logget
"Men folk er generelt "bange" for andre som tør tage initiativ, det skulle jo nødig komme til at lykkes for dem"

http://www.aros-aamk.dk/

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #4 Dato: Maj 11, 2011, 13:55:47 pm »

Mens Golfkrigen i 91 er rimelig veldokumenteret, har du billeder af WMIK Landrovers fra
A-stan Jens?

Nej, det har jeg ikke. Jeg tog ikke voldsomt mange billeder af køretøjer dernede.  ::)

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

Neckcheese

• Gæst
« Svar #5 Dato: Maj 11, 2011, 14:01:37 pm »

Fint og dynamisk dio. Ikke uden grund som taget ud af "Om Modelbygning". En bog der har givet mig utroligt meget inspiration og appetit på modelbygning. Så tak for den!
p.s. Tør man spørge om baggrunden for dit nic? Eller skal man hellere lade være  ;D

Hej Jacob, tak for de pæne ord  :) det diorama rummer faktisk en del teknikker, som jeg afprøvede for første gang i større omfang, blandt støbning af dele (polyester i rågummi forme!), anvendelse af papir fra thefiltre til presenning etc.
Jeg havde også ombygget en alm. Tamiya jeep til en SAS efter tegninger Military Modelling (?) men da Tamiya kom med deres samme model mens jeg lavede dioramaet anvendte jeg figurer og våben fra dette sæt.

baggrunden for mit nic fortaber sig heldigvis i det uvisse, men det stammer helt tilbage fra 60'erne  8)

mvh

Niels
Logget