Danske Modelbyggere Forum

• Juni 04, 2023, 02:33:52 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Fødder og Piedestaler til modelfly.  (Læst 3228 gange)

Kim

• Garvet modelbygger
  • Lær godt! Byg vel!
Fødder og Piedestaler til modelfly.
« Dato: Januar 07, 2011, 09:33:21 am »

Er der mon nogle her i forummet der ved noget om, hvor man kan skaffe "Fødder/Standere eller piedestaler til, hvis man ønsker at præsentere sin model "Flyvende". Altså med understellet oppe?

Mvh

Kim
« Senest Redigeret: April 01, 2011, 22:12:25 pm af Kim »
Logget
Rigtige mænd (modelbyggere) lytter til tung langhåret rock, mens de sniffer lim, skærer i plastic og sjasker med maling. Det er ren syre mand.

Carsten

• Bygger som en pro
  • Køge/Tureby
Sv: Fødder og Piedestaler til modelfly.
« Svar #1 Dato: Januar 07, 2011, 09:54:46 am »

Har set dem i Hobbystalden på Stevns!

Carsten
Logget

Stormer

• Bygger som en pro
  • Seeland
« Svar #2 Dato: Januar 07, 2011, 14:50:34 pm »

Hmm, jeg troede kun det var i de gamle Airfix sæt man kunne finde den slags!

Nå, jeg har som sagt aldrig set det som 'aftermarket' produkt, men til gengæld har jeg ved flere lejligheder set modelbyggere der skruer et messingrør ind i bunden på fuselagen. Røret bores på samme måde ned i en pæn træplade og voila... en fin måde at præsentere sagerne på.

Kig på www.aircraftresourcecenter.com under 'tools n' tips' og derefter 'display bases'
« Senest Redigeret: Januar 07, 2011, 14:54:04 pm af Stormer »
Logget
Sturmer

Kim

• Garvet modelbygger
  • Lær godt! Byg vel!
« Svar #3 Dato: Januar 07, 2011, 19:04:10 pm »

Hej Carsten og Stormer.

Tak for jeres svar.

Mvh Kim
Logget
Rigtige mænd (modelbyggere) lytter til tung langhåret rock, mens de sniffer lim, skærer i plastic og sjasker med maling. Det er ren syre mand.

Kim

• Garvet modelbygger
  • Lær godt! Byg vel!
« Svar #4 Dato: April 01, 2011, 17:07:24 pm »

Sidste nyt omkring "ståfødder" til fly. I følge Airfix's officielle hjemmeside www.airfix.co.uk ser det nu ud til at de vil release æsker med ståfødder til fly i nærmeste fremtid, så vi nu kan præsentere vore modeller "flyvende" med understellet oppe, hvis man vil.

Ståfødderne er af klar plastic, så de skulle ikke gøre så meget "væsen af sig", når man udstiller modellerne på dem.

http://www.airfix.com/airfix-products/new-models-for-2011/accessories/af1008-assortment-of-small-aircraft-display-stands-af1008/

Et større billede.

http://www.airfix.com/airfix-products/new-models-for-2011/accessories/af1008-assortment-of-small-aircraft-display-stands-af1008/gallery/

Desuden er der mere end een fod i dette sæt, så vidt jeg kan se. (To store, Fire Mellem og seks små)

Mvh Kim
« Senest Redigeret: April 02, 2011, 20:01:30 pm af Kim »
Logget

gramkow

• Modelbygger
Logget

Kent

• Bygger som en pro
« Svar #6 Dato: April 01, 2011, 21:47:22 pm »

Zvezda laver også en fod man kan købe som ekstra tilbehør, i hvert tilfælde til deres 109'er.

Hvem ved, det kan være at det bliver en ny trend... ::)
Logget
Motorcyklister ved, hvorfor hunden stikker hovedet ud af bilvinduet.

Kim

• Garvet modelbygger
  • Lær godt! Byg vel!
« Svar #7 Dato: April 01, 2011, 22:40:11 pm »

Citér
Hvem ved, det kan være at det bliver en ny trend...

Ja! Man har da lov at håbe. Så kan man da komme "på god fod" med sin model  ;D ;D ;D

Nå! "Spøg til side og hofter fat" som nonnen sagde til sømanden. "Nu skal skal pengene tjenes".

Kent! Jeg har været inde på Zvezda's hjemmeside. Men det er ikke lykkedes mig at finde den fod der. Har du et link til den?

Mvh Kim.

Logget

Kent

• Bygger som en pro
« Svar #8 Dato: April 02, 2011, 12:38:34 pm »

Jeg var også inde at kigge på deres side, og kunne heller ikke finde den.

Men i sættet, er der et bestillingsnummer til foden. Der kan jeg heller ikke hjælpe dig, da jeg er løbet tør for Zvezda 109'ere  :P

Men jeg kender da til nogle der har en på hylden, så det kan være at de er til mere hjælp end jeg er.  ;)
Logget
Motorcyklister ved, hvorfor hunden stikker hovedet ud af bilvinduet.