Nu må jeg så også hellere komme med en intro, efter jeg har 'luret' her i snart lang tid. Navnet er Henning (Smed - og dermed skulle mit profilnavn være forklaret) - 47 år og dataingeniør til daglig.
Modelbyggeriet blev påbegyndt omkring 10-12 års alderen med Airfix og Matchbox sæt og i mit drengeværelse var loftet fyldt med fly hængende i snore, mens der stod biler på hylderne. Alt blev iøvrigt pakket ned, da jeg flyttede hjemmefra og ligger så vidt jeg ved stadig på loftet hos mine forældre - det kunne faktisk være ganske spændende at rode lidt i en dag :-)
Nå, men videregående uddannelse, arbejde, etablering, familie og hvad der ellers fulgte skubbede modelbyggeriet til side i mange år. Dog ikke længere, end at der i perioder dukkede en trang op - især formidlet af, at jeg havde en ven, som var i besiddelse af en lille hobbyforretning, som han lukkede for en 20 år siden, hvor jeg købte en god sjat bilbyggesæt, som stod - og stadig står - i min kælder og lokker.
I stedet begyndte jeg at samle lidt på modelbiler i 1:43. Færdigbyggede, altså. Men da jeg var kræsen, og kun ville have modeller af racerbiler, som danskere havde kørt i, lærte jeg hurtigt, at der var en underskov af små producenter, som lavede resinbyggesæt og/eller decals af de mere obskure emner, som ikke lige havde vundet LeMans. Det har lige så stille trukket mig igang igen - men tid og plads er stadig to væsentlige mangler, som yderligere kan suppleres af en tredje: Nemlig at evnerne nok også er noget rustne efter 30 års pause.
Derfor snuser jeg teknikker på steder som her - og der vil jeg sige, at I alle er uhyre inspirerende, hvadenten i bygger biler, militær eller helt fiktive emner. Jeg er endnu ikke kommet så langt, at jeg har kastet mig over et komplet resinbyggesæt - i stedet ombygger jeg diecasts eller miniracere, hvor jeg kan træne maleteknik og processen med selv at fremstille decals uden at projekterne bliver for omfattende. Selv med denne begrænsning er jeg dog nede på en færdiggørelsesrate på under 1 bil om året! Ikke meget - og meget mindre end jeg gerne ville

Indtil videre har jeg ikke vist noget færdigt her på stedet, men en dag, så sker det!